Bioteknologi
SOP, idehistorie og bioteknologi kombineret.
Hej, jeg skal til at skrive SOP hertil oktober,, men jeg vil gerne have en ide, omkring hvad jeg kunne skrive.
er der muligvis nogen der har nogen gode emner man kan kunne skrive omkring?
Svar #1
13. august kl. 11:46 af Iota
Hvis det er idehistorie og bioteknologi, så kan eksempler på emner eventuelt findes her:
https://www.studieportalen.dk/forums/thread.aspx?id=1850137
Ellers har jeg også hørt om folk der skriver om epidemier eller pandemier (herunder ebola eller corona). De er dog også gode i kombination med matematik, hvor man kan anvende SIR-modellen til at forudsige udviklingen af epidemien.
Svar #2
15. august kl. 13:44 af AngelOneOne
Hej,
Her et par ideer, som du måske kunne finde interessante:
1. Historisk udvikling af bioteknologiske metoder og deres samfundsmæssige konsekvenser:
• Undersøg hvordan historiske opdagelser i bioteknologi har formet samfundet og politik. For eksempel, hvordan opdagelser i mikrobiologi og genetik har ændret landbrugspolitik eller offentlig sundhed.
2. Filosofiske debatter om genetik og bioteknologi:
• Analyser filosofiske og etiske debatter om genetik og bioteknologi. Hvordan har filosofiske ideer om menneskelig natur og etik påvirket reguleringen og anvendelsen af bioteknologiske teknologier?
3. Historiske personer og deres bidrag til bioteknologi:
• Fokusér på en eller flere nøglefigurer i bioteknologiens historie, som Gregor Mendel, Louis Pasteur eller James Watson og Francis Crick. Hvordan har deres ideer og opdagelser påvirket udviklingen af bioteknologi?
/Angel
"The Universe is under no obligation to make sense to you" - Niel deGrasse Tyson
“Look deep into nature, and then you will understand everything better” - Albert Einstein
Skriv et svar til: SOP, idehistorie og bioteknologi kombineret.
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.