Søgning på: engelsk disposition nelson mandela. Resultater: 17981 til 18000 af 26355
  • eksamen

    Forumindlæg
    Nogle der ved hvilket typiske digte der kommer til en eksamen i engelsk på A.. har læst shakespeare macbeth og nogle forskellige sonnet, og noget omkring Romanticism and the industrial age og first world war og gatsby.
  • English - det haster !

    Forumindlæg
    Hej folk :) Jeg har et spørgsmål. Jeg er sådan set i gang med en engelsk stil om filmen dead man walking, og så skal jeg skrive hvad forskellen mellem forgiving and forgetting er, altså i sammenhæng med filmen? ! Jeg håber at nogen af jer har set den !
  • Ordbog til pc

    Forumindlæg
    Jeg kunne så godt tænke mig en ordbog til min pc. Helst en Spansk samt en Engelsk. og en man også kan koble til word. Det ville være så lækkert. Men hvor får jeg dog fat i sådan noget og det koster jo det vide ud af øjnene. Kan det gøres billegere?
  • Django Unchained - Hjælp

    Forumindlæg
    hej Jeg skal analysere Django unchained i en mediefaglig og engelsk SRO. Jeg skal tage udgangspunkt i en bestemt del af filmen, men ved ikke hvilken. Er der nogen der kan give mig inspiration? Opgaveformuleringen er vedhæftet. tak på forhånd
  • Fys+Eng

    Forumindlæg
    Hej jeg har valgt at skrive om flyve maskinen i fysik og engelsk i AT og ville gerne spørge om, hvad I mener kunne være spændende at have fat i. Det er selvfølgelig med udgangspunkt i: videnskabelige gennembrud og teknologiske landvindinger 1851-1914.
  • U2's politik

    Forumindlæg
    Jeg skal til engelsk eksamen på tirsdag og jeg skal snakke om bandet U2, og om deres politiske holdninger. Der står så meget på så mange hjemmesider, at jeg finder det helt uoverskueligt, så hvis der er nogle der har en god side eller en opg. svarende, så ville jeg blive meget glad :D
  • Udtal Aquinas?!

    Forumindlæg
    Hvordan udtaler man Aquinas (Thomas Aquinas, middelalderfilosof og teolog? Har via Google fundet den engelske udtale: [Uh-QUI-nuss], men jeg vil gerne kunne sige det på dansk, når jeg fremlægger :P På forhånd tak for hjælpen.
  • Digt

    Forumindlæg
    Jeg har skrevet et kort digt på engelsk, og vil spørge om der er nogen der kan kigge på det og bedømme det (rette små fejl), da jeg har skrevet det frivilligt er der ikke andre, som kan bedømme det. Jeg sender over indbakken, tak på forhånd.
  • Stil, rettelse tak :) 1.g

    Forumindlæg
    Hejsa. Jeg har en lille engelsk stil, som jeg gerne vil have rettet hvis der er en venlig sjæl herinde? :) Skriv jeres mail, så sender jeg den. Den er på under en side. :) Tak på forhånd.. - Virkelig ingen?
  • Mangler 3 tekster ..

    Forumindlæg
    Skal til engelsk eksamen mandag, og mangler 3 tekster til mit pensum .. - Archie Weller : Going Home - Rayda Jacobs : The Guilt - Lucy Cross : Sin Bin I kan maile mig på [email protected] Det er en anelse nemmere for mig .. P.F.T
  • Skr. censur

    Forumindlæg
    1) Hvor mange opgaver sidder en skr. censor normalt med? 2) Er den samme person normalt censor for flere klasser fra et gymnasium? 3) Hvor mange censorer er der ca. (i de store fag som dansk, engelsk og matematik)? Jeps, lidt atypiske spørgsmål... :)
  • Mundtlig eksamen: An Autobiography

    Forumindlæg
    Hey... Jeg har lige trukket min eksamens opgave i Engelsk B. Trak en autobiography af Billie Holiday - Men mit spørgsmål er, hvilken analyse form bruger man til en autobiography. Er det bare non-fiction? Eller er det andet der gør sig gældende.
  • Eng A, gym 1.år. venlig sjæl? :)

    Forumindlæg
    Hejsa. Jeg har en lille engelsk stil, som jeg gerne vil have rettet hvis der er en venlig sjæl herinde? :) Skriv jeres mail, så sender jeg den. Den er på under en side. :) Tak på forhånd.. - Virkelig ingen?
  • abstract?

    Forumindlæg
    Jeg er igang med at skrive en større opgave i kemi og biologi og er blevet bedt om at skrive en abstract på engelsk., men jeg ved ikke, hvordan man skriver en abstract. Nogen der kan hjælpe?
  • sydstaterne 1949

    Forumindlæg
    Sidder og forbereder mig til eksamen i morgen i engelsk. Har fået tekst fra 1949 fra sydstaterne, men er nu på jagt efter info omkring levestandarder og vilkår i dette sammen år, men kan ikke finde noget på siden eller nettet Nogen der har lidt ??
  • Proper time i SR

    Forumindlæg
    Nogen der ved hvad "proper time" hedder på dansk? Skal til AT eksamen og har arbejdet med relativitetsteori, men alt hvad jeg har læst har været på engelsk, og kan ikke finde ud af hvad proper time hedder på dansk.
  • Haster - ENG B imogen!

    Forumindlæg
    Hej. Jeg skal til engelsk eksamen imorgen og er lidt i tvivl omkring historierne "Indian Camp" og "The killers"! Nogen der kan give et kort referart af hver tekst? På forhånd tak!
  • Bestået eller ikke bestået

    Forumindlæg
    Mit problem er, at jeg har fået 02 og 02 i engelsk på B. Da de hver har vægten 0,75 bliver det til 1,5 og 1,5. Mit spørgsmål er: Har jeg bestået faget og hvordan ser man det? Ser man på karakteren før eller efter vægtningen?
  • en venlig sjæl? rettelse :)

    Forumindlæg
    Hejsa, har en kort engelsk stil, 1.g niveau (hhx), som jeg meget gerne vil have set igennem i dag - da den skal aflveres i morgen. Er det muligt? :) Giv mig din mail, og jeg sender den der :) kan ikke lige finde rundt herinde :) på forhånd tak.
  • Det er menneskeligt af fejle?

    Forumindlæg
    Hej allesammen. Jeg sidder her med en engelsk stil, og jeg har forsøgt at finde en oversættelse af ordsproget "det er menneskeligt at fejle", men forgæves. Er der mon en der sidder med en korrekt oversættelse af denne vending? Mange tak på forhånd! :) Brainin.