Søgning på: fysik rapport radioaktivitet. Resultater: 17981 til 18000 af 22746
-
procent
Forumindlæghej :).. Jeg er igang med en nv-rapport og er ved en opgave jeg gerne vil have hjælp til.. jeg har et kraterdiameter på 25,05885m og (den berømte meteor nedsag, Barringer Kraterets) diameter er på 1200 m, så skal jeg finde ud af hvor meget det krat er større end min altså hvor mange procent... -
Online formelsamling
ForumindlægHej alle fysikelskere, Jeg kan hermed med glæde præsentere vores nye online formelsamling. Hermed er der nu mulighed for at henvise direkte til en formel, når der hjælpes med lektieløsningen i forummet. Der er læst korrektur på formelsamlingen men skulle I falde over en fejl, må I meget ger... -
Procentvis afvigelse
ForumindlægHej, Jeg er i gang med en rapport, hvor jeg skal beregne procentvis afvigelse. Jeg har en målt værdi, der hedder 52Hz og en tabelværdi, som er 34,19Hz. Når jeg regner den procentvise afvigelse ud med formlen: (målt værdi - tabelværdi) / (tabelværdi) * 100% giver det en procentvis afvigelse på... -
HASTER Salg og service
ForumindlægMin veninde og jeg skal lave en større skriftlig opgave i Salg og service der drejer sig om vordingborg køkken. Vi skal Udarbejde en rapport til Adm. Direktør Hjalmar Hansen I en af opgaverne skal vi lave en Analyse af køkkenmarkedet (B2C / B2B / B2G) samt fremtidig realistisk ønskelig placering... -
Landolts forsøg - afstemning af reaktioner?
ForumindlægHej alle! Jeg er igang med at skrive rapport omkring reaktionshastigheder hvor vi har lavet landolts forsøg, men har lige problemer med at afstemme nogle reaktioner. 1. IO3– + HSO3– --> I2 + SO42– 2. IO3– + HSO3– --> I&nd... -
Journal over forsøg med timer
ForumindlægJeg skal lave en journal over et forsøg med en timer. Der er et spørgsmål jeg ikke kan svare på, og håber der er nogen her, der kan prøve at hjælpe mig. Mit rapport som den ser ud indtil videre kan hentes her: http://www.gratisupload.dk/show.php?fileId=5540 Opgaven er: - Udregn hastigheden i ti... -
Keplers 3. lov
ForumindlægHvordan kan jeg beskrive Keplers 3. lov (den harmoniske lov), med ordentligt sprog? - Jeg skal bruge forklaringen i en rapport, som de fleste burde kunne forstå. Jeg kan bare ikke komme på nogen nem forklaring: "En hvilken som helst planets omløbstid^2 er proportional med (middelafstanden t... -
HJÆÆÆLP!!!
ForumindlægHej derude. Jeg står med en rapport, og er i gang med at skrive teori. Under teori er der nogle emner vi skal skrive om. Blandt andet skal vi skrive: * Hvilken funktion har DNA i cellen? * Beskriv hvorledes en DNA-profilanalyse laves og elektroforeseteknikken Jeg er utrolig meget i tvivl om ... -
Syrebasetitrering opgaver
ForumindlægJeg har fået disse opgaver i en rapport som jeg har lidt svært ved da jeg har været syg i en uge. Ville være lækkert hvis nogle kunne hjælpe Det her er mine resultater af eddikesyretitreringen ? Beregn den stofmængde NaOH der er tilsat ved ækvivalenspunktet og find heraf den stofmængde, ... -
Noget om stående bølger.
ForumindlægEr igang med en rapport om stående bølger, hvor en af opgaverne går på, at finde den teoretiske sammenhæng mellem frekvens og snorspænding for en stående bølge. Måden man skal gøre det på er at indsætte formel B i formel A og herefter skulle det komme til at ligne noget med Y = ax. FormelA... -
Et indgreb i et ligevægtssystem (KemB)
ForumindlægHej! Jeg sidder lige og hygger mig med en kemi-rapport omhandlende ligevægtsloven. Min ligevægtsreaktion ser således ud: Fe3+ + SCN- (klar væske)<--> FeSCN2+. (rød væske) Jeg tilsætter så noget HP04 2- dinatriumhydrogenfosfat, der skulle reagere med Fe3+. Her ringer der så en klokke, for nå... -
Vand!!
ForumindlægSidder og skal skrive en rapport ang. vand og om hvad vi gør ved miljøet.. Dette skal bl.a indgå i min opgave: Beskriv vejen fra grundvand til drikkevand. Hvor finder man vandet? Kan alt grundvand bruges? Kan grundvand forurenes? Hvor lang tid tager det for vandet at sive fra jordoverfl... -
Projektoplæg til statistikrapport
Forumindlægjeg er i gang med en matematik rapport om statistik. Vi har brugt højderne i min klasse, som går fra 162 til 200 cm. Dem skal jeg så lave en overskuelig fremstilling af obs.sættet. Det skal være grupperet. Hvordan griber jeg det an? Jeg forstår ikke helt hvilken måde der er god til at s... -
Miljøvurdering!!
ForumindlægHej er der nogen der kan hjælpe mig med jeg kan f.eks skrive under miljøvurdering i min rapport. jeg har lavet en dims til en gadelampe sådan så at lampen bliver tændt ligeså snart er en aktivitet til stede ellers er den slukket. Jeg kan godt skrive at den er miljøvenlig og med ve dbrug af den k... -
Hjælp, det haster virkelig.. Omhandler om et forsøg kald spyt spalter stivelse..
ForumindlægHej! Nogle biologi genier tilstede? Jeg sidder her med en rapport, og jeg var syg da de lavede forsøget og kan bare ikke komme frem til hvordan at de har fået de resultater: Hvordan kan det være at ved 37 grader, så får man en gul farve når man tilsætter Lod-kaliumiodid-opløsning i et glas de... -
International politik under den kolde krig
ForumindlægHej. Jeg har fået dette spørgsmål til min rapport: "Diskuter med udgangspunkt i relevant international politk teori, årsagerne til murens fald". - Jeg vil i den forbindelse høre om i havde nogle idéer til hvilke teorier man kunne bruge? Jeg har tænkt lidt på noget: hård til blød magt, o... -
Genotype - hvad er det for noget narreværk?
ForumindlægHalløjsovs Har efterhånden søgt en del, vores pensum (i-bog) inklusiv, om genotype. Nogle steder står der blot det er gensammensætning, andre steder at det er det, som bestemmer individets arv og egenskaber og jeg har blot skrevet, at det sammensætningen af de enkelte bogstaver, som koder for... -
Kogning af vand (NV-eksamen) teori??
ForumindlægJeg er ved at skrive en rapport til min Naturvidenskabs eksamen, om kogning af vand. Opgaven går ud på at jeg skulle koge noget vand, og gennem hele processen skulle jeg måle temperaturene, og derefter aflæse, hvormeget energi jeg havde brugt på at opvarme det. Mit problem ligger i at jeg skal sk... -
HJÆLP! Eksponentiel funktion - en karklud har ligget på køkkenbordet fra kl. 12.00 til kl. 17.30. Hvor mange bakterier er det blevet til?
ForumindlægHej Jeg har brug for hjælp til dette spørgsmål: En karklud har ligget på køkkenbordet fra kl. 12.00 til kl. 17.30. Hvor mange bakterier er det blevet til? Jeg har vedhæftet de informationer jeg har fået. Derudover har jeg regnet mig frem til at a-værdien er 10, b-værdien er 0,02 og x er 4,7 i... -
Folkepensionister - Hvad er det?
ForumindlægHej, Jeg sidder og skriver en samfundsfags rapport og skal hive information ud fra en tabel. I tabellen er "Folkepensionister" nævnt sammen med bla. "Førtidspensionister", "Efterlønsmodtagere" og "Arbejdsstyrken i alt". Derefter er der så listet hvor ma...
