Søgning på: fysik og kemi noter. Resultater: 18001 til 18020 af 39386
-
hvilken type reaktion?
ForumindlægJeg kender ikke rigtig til de forskellige typer af reaktioner... Og jeg sidder med denne: CO2 + Ca(OH)2 > CaCO3 + H2O Jeg kan se, at den har noget med addering at gøre, hedder den noget derefter? -
Enkel spørgsmål.
ForumindlægHej alle, hvad er disse gruppers egenskaber? Phenylring, ethylgruppe og Aminogruppe? -
reaktionsligning
ForumindlægHalløj Er der nogen der kan hjælpe mig med den her reaktionsligning: CH3CH2OH + CH3COOH → Og meget gerne en pædagogisk forklaring til :) -
Ox-tal !
ForumindlægEr der nogen der kan give mig en kort forklaring på oxidationstal ? -
Reduktions navn
ForumindlægHej. Når der sker en oxidation hedder stoffet det sker for: Oxidant (ikke?). Men hvad hedder nu et stof der sker en reduktion? -
Eksamenssæt 2 juni 2016
ForumindlægEr der nogle der tilfældig vis ligger inde med en vejledende besvarelse på eksamensætte 2 juni 2016? -
Eksamen i bio, c-niveau, ny ordning
ForumindlægHej, er der nogen der har været til eksamen i biologi på c-niveau efter reformen? Jeg kunne godt tænke mig at høre om hvordan det foregår... Min lærer er lidt af en skovl og har ikke rigtig sagt noget brugbart om det, heh. :/ Man trækker et emne med underspørgsmål går jeg ud fra? Er der også nogl... -
Civilingeniør: Medicin og teknologi
ForumindlægHejsa, jeg skal til næste år vælge en uddannelse, og det skal være en lang videregående uddannelse. Her tænker jeg på at vælge medicin og teknologi inden for civilingeniør. Men jeg er stadig lidt usikker på om jeg skal vælge det, så hvis nogen herinde uddanner sig inden for det samme, må i meget ... -
Emner til SRP
ForumindlægHeeeej :) Jeg skal til at skrive SRP og jeg har valgt bioteknologi som mit ene fag, og jeg overvejer at vælge enten dansk eller historie som det andet fag.. Er der nogle af jer, som har nogle ideer til hvad man kan skrive om? På forhånd tak :) -
ækvivalente syremængder
ForumindlægHvilke mængder(ml) 32% saltsyre svarer til 100 ml13% fosforsyre? Vis gerne trin i beregningen mvh Amanda -
Medicinalkemi
ForumindlægHej. Hvordan er det når man skal uddannes til medicinalkemi? Altså en række følge ville fx være: Først afgangsprøven i folkeskolen Derefter gymnasium ¨Til sidst universitetet Hvordan er række føgen med medicinalkemi? -
Kan det passe?
ForumindlægHej Hvis vi blander to ionerforbindelse og der ikke forekommer en fældningsreaktion, selv om der skal det, kan det så ikke være fordi man evt. ikke har blandet de to ionforbindelse i et passende forhold? -
Forslag til bog
ForumindlægHejsa... Jeg skal finde en bog som jeg skal skrive om.. Analyse osv. Ville høre om I har nogle forslag til gode bøger??:) -
Bio
ForumindlægEr der nogen som har nogle forslag til hvad man kan skrive om i studieretningsopgaven, med biologi som hovedfag og matematik som sidefag,- helst indenfor emnet fysiologi. -
HJÆÆÆLLLPP
Forumindlægjeg skal have afstemt denne reaktion og er gået helt kold.. MgSO4(aq) + NaOH(aq) -> Mg(OH)2(s) + NaSO4(aq) -
Spændingsrækken.
ForumindlægFørst og fremmest, tusind tak fordi i tager jeres tid til det her! Mit spørgsmål er i forhold til metaller og ikke-mtaller. Jeg tror ikke helt jeg forstår hvorfor spændingsrækken "kun" består af metaller? Og hvilke betydning har det for redoxreaktioner? Kan disse reaktioner kun foreg... -
Fajans regler: kovalente vs. ionbindinger mht smeltepunkt
ForumindlægHej, et enkelt spørgsmål angående forskellen i smeltepunkt for ionforbindelsen MnO og ionforbindelsen Mn2O7 (med kovalent natur) Mn2O7 Har et lavt smeltepunkt fordi den har kovalent karakter grundet høj ladningsdensitet fra Mn. Men hvis bindingen i Mn2O7 er stærkere end i men MnO forstå... -
Chef, hvilken uddannelse?
ForumindlægHej studieportalen. Går på 2.g på hhx, og jeg har en drøm om at blive chef. Hvilken uddannelse tror i vil egne sig bedst? Er interesseret i matematik og virksomhedsstyrelse. Har overvejet erhvervsøkonomi på cbs og økonomi på ku. Ville høre hvilken uddannelse der er god hvis man har en ambition o... -
ozonolyse
ForumindlægHej.. Håber der er nogen der kan hjælpe mig.. har slet ingen anelse om hva jeg skal lave.. nogle hint ville være godt.. Ozonolyse er en type reaktioner, hvor dobbeltbindinger kløves. reaktionen foregår i to trin: først reaktion med ozon, O_3 og derefter reaktion med Zn og syre. hvis der starte... -
Geografiske spørgsmål
ForumindlægDet her er intet mindre ikke én lektie-opgave, men jeg har den trang til át blive klogere på adskillige ting. Håber I vil hjælpe, tak. Disse ting har jeg søgt på google, men fandt ikke noget konkret brugbart svar. 1) Hvad brugte man kul til i gamle dage? 2) Hvilke to religioner er alminde...
