Søgning på: srp biologi historie. Resultater: 18001 til 18020 af 28854
-
Sundhed/kost
ForumindlægJeg har nogle spørgsmål omhandlende idræt/biologi. Kunne godt tænke mig andres bud, kan se der stadig er nogle natugle på nu. :D\n\n\n- Hvad er sundhed?\n- Er BMI et mål for sundhed?\n\n\n -
Bygfrø og nitrat
ForumindlægHey, har en biologi opgave for.. eller havde for.. hehe \nAnyway, har bakset med den i så lang tid nu, og må have noget hjælp.\n\nKlik på linket, og kig og se om du kan hjælpe mig.. : )\n\nhttp://www.aarhusakademi.dk/detvirtuellehus/Undervisningsforl%F8b/Eksamenss%E6t/aar1998/maj/opgave%206.html\... -
forslag til opgave
Forumindlæg\n\n http://www.aarhusakademi.dk/detvirtuellehus/Undervisningsforl%F8b/Eksamenss%E6t/aar2001/maj/opgave%206.html\n\nhej allesammen.... jeg skal lave en biologi opgave.... i kan se den på denne side (linket ovenfor) hvis der var noget som havde et superforslag ville jeg blive super glad:-D på for¨... -
ATP-udbytte
ForumindlægHvordan kan jeg udregne ATP-udbyttet pr. molekyle glukose i en muskelcelle?\n\nhttp://www.kennmadsen.dk/images/Biologi/Bioopgaver/1995/Opg.%201%20Glykogen%20og%20energioms%C3%A6tning.doc\n\nOg hvordan hænger ATP-udbyttet sammen med energiforbrug under arbejde?\n -
osmose transport?
Forumindlæghej alle i kloge mennesker. Jeg håber virkelig at I kan hjælpe mig med de her 2 spørgsmål! Vi har i Biologi lavet et forsøg over transport over cellemembranen og jeg skal besvare de her spørgsmål: Forklar hvorfor kartoflen ændrer sin vægt ved at ligge i en saltopløsning af forskellige ko... -
GULE OG RØDE KRONBLADECeller - HJÆLP!
ForumindlægHej alle. Jeg er i gang med en biologi rapport og er egentlig næsten færdig. Dog mangler jeg at skrive om henholdsvis røde og gule kronblade-celler. Er der nogle der ved lidt om: Celleform, Sammenhæng mellem celle- formen og cellens/vævets funktion, organller i cellen og sammengæng mellem indhol... -
gænotype/fænotype? HJÆLP
ForumindlægHej. Jeg har en opgave i biologi som jeg er gået stå i. Jeg er meget usikker på min egen beslutning, håber nogen kan hjælpe.- Jeg skal med en kort formulering svare på hvad det genotypiske og fænotypiske udspaltningsforhold er? ved ikke om man kan sige at det fænotypiske udsplatningsforhold er 3:1? -
genotypiske udspaltningsforhold
ForumindlægJeg har en opgave i biologi sóm jeg simpelthen ikke kan finde ud af, jeg skal finde det genotypiske og fænotypiske udsplatningsforhold, jeg har fundet frem til at det fænotypiske er 3:1 men ved ikke om det passer. Skemaet ser således ud: A a A AA A... -
Problemformulering
ForumindlægHej jeg ville høre om der er nogen der kan hjælpe mig med at formulere en problemformulering til engelsk og biologi. Emnet er den fiktive krise i jurassic park Mine problemstillinger handler om: naturlig selektion, genmanipulering, kloning og etik. Men jeg kan ikke helt få det ind i sa... -
Arvelig sygdomme incl genetik Hjælp :søges :)
ForumindlægJeg sidder og er ved at lave biologi fremlæggelse/rapport, og jeg kan ikke finde så meget matriale.... Jeg har om knogleskørhed og hvorfor hvordan man arver en sygdom og hvordan det overføres osv, nogle der har en rapport eller ligende ville være en stor hjælp :)Vil ogs gerne hvis det ka lade sig... -
Rygning! - Synapser
ForumindlægSidder lige med to spørgsmål i biologi, som jeg ikke kan besvare. Det ville være alle tiders, hvis der var nogen der ville hjælpe lidt på vej. På forhånd tak (: a) Forklar, hvordan physostigmin vil påvirke impulsoverførslen i synapsen vist i figur 1. b) Hvile forgiftningssymptomer vil man forvent... -
Fibre i kosten
ForumindlægHmm hvor lang må en biologi rapport højst være? hehe for nu fylder min 10 sider.. Men jeg er nået til det sidste spørgsmål som jeg ikke rigtig kan finde ud af (måske fordi jeg har siddet i snart 6 timer og skrevet).. Men det lyder sådan:Forklar hvilken betydning fibre i kosten har for stigningen ... -
restriktionsenzymer spørgsmål
ForumindlægHej I denne opgave (se her) http://subsites.egaa-gym.dk/nr/biologi/roholt/Eksamenss%E6t/aar2007/maj/opgave%206.pdf .... ønsker jeg hjælp med spørgsmål 2 og 3. I 2) ved jeg ikke, hvordan jeg kan vide, hvor enzymerne skærer hende på plasmidet? Hvor kan man se det? 3) Hvordan skal det forstås? -
Genetisk transformation
ForumindlægHej Jeg har biologi på A-niveau og vi skal lave projekt. Jeg har fået tildelt emnet; genetisk transformation. Er der nogen som har gode ideer til noget jeg kan tage udgangspunkt i, for selv at få og kunne give mine klassekammerater en god forståelse af emnet? Eller nogen som kender nogen ... -
forskel på genotype og fænotype?
Forumindlæghejsa, jeg er ved at skrive en biologi rapport om blodtypernes genetik..Min lærer vil godt have vi kommer ind på forskellen mellem genotype og fænotype, og vi skal komme med et eksempel inden for blodtyperne. Problemet er bar at vi ikke har fået særlig meget at vide om det, derfor kunne det være ... -
Bakterievækst-eksamenssæt
ForumindlægHej allesammen, jeg har nogle spørgsmål angående spørgsmål b og c til den vedhæftede hjemmeside: 1. Til spørgsmål b, hvordan kan jeg finde resultatet af 4B? 2. Til spørgsmål c, Hvilke stoffer kan være væksthæmmende på bakterierne i glas 7A-9A? Hjemmesiden/filen: http://subsites.egaa-gym... -
DNA,gener,Celler
ForumindlægJeg sidder her også skal lave en biologi rapport - Har jeg næsten gjordt.Derudover skal jeg lave et forsøg - Og jeg har ingen idér til hvordan man kan lave et lille forsøg enten med DNA,gener eller celler m.mBehøver ikke at være videre indviklet.Jeg har virkelig brug for hjælp, og jeg håber at de... -
En fortolkning af "HOs fuglene" af Johannes V Jensen.
ForumindlægJeg har lige afleveret stor opgave i dansk/biologi, som bl.a. indeholder en fortolkning af Alice i "Hos Fuglene" i forhold til arv og miljø. Jeg er lidt i tvivl om, hvilket menneske Alice kommer ud af ørkenen som. Grunden til min tvivl, er at min mening er lige modsat min lærers. Jeg me... -
blodtype
Forumindlæghej jeg sidder og laver biologi opgave, men er gået i stå, håber at der er nogle som kan hjælpe mig Poul: 0-negativ Bente: A-positiv tilsammen har de drengen Mathias som er A-negativ. Bente føder en pige så er spørgsmålet, hvilke blodtype har datteren -
HF
ForumindlægHej, jeg har et par spørgsmål vedrørende HF. Skal man vælge en studieretning ligesom på STX, HHX og HTX, eller sammensætter man selv de fag, man vil have? (jeg taler ikke om enkeltfag, men bare om den ordinære HF) Når man taler om de naturvidenskabelige og samfundsvidenskabelige faggrupper, bet...
