Søgning på: historie begreber. Resultater: 18021 til 18040 af 22480
-
Konjugerede permutationer
ForumindlægJeg er ved at forberede mig til AT-eksamen om Enigma i historie og matematik, og jeg sidder fast i noget ved matematikken. Jeg kan simpelthen ikke helt forstå pointen med konjugerede permutationer? Hvad gør de ved den oprindelige permutation? Og hvorfor udtrykker PNP^-1 det der sker med ét scramb... -
Konjugerede permutationer
ForumindlægJeg er ved at forberede mig til AT-eksamen om Enigma i historie og matematik, og jeg sidder fast i noget ved matematikken. Jeg kan simpelthen ikke helt forstå pointen med konjugerede permutationer? Hvad gør de ved den oprindelige permutation? Og hvorfor udtrykker PNP^-1 det der sker med ét scramb... -
Dansk Opgave 1,G
ForumindlægJeg skal analysere snedronningen til et danskprojekt og det går fint, udover at jeg ikke lige kan gennemskue hvilken betydning de forskellige blomster i troldkonens haves beretninger har. Da Gerda kommer i tanke om at hun har glemt Kay og derfør spørger blomsterne til råds taler de hver især om n... -
Fortolkning af "Såret vilddyr"
ForumindlægHej Nogen der kender maleriet der er malet af "Asgar Jorn" som hedder "Såret vilddyr"? Jeg har en opgave for hvor jeg enten skal skrive en fortolkning af billedet, eller skrive mine tanker og følelser billedet vækker hos mig, eller en historie billedet fortæller mig. J... -
hvad er hydrogen?
Forumindlægvi skal i fysik lave en fremlæggelse om det forskellige grundstoffer i det periodise system. Jeg har fået brint, og mange vil måske sige det er det nemmeste, men da jeg ikke har en så stor forståelse for fysik køre jeg lidt rundt i det med protoner osv. Vi skal svare på disse spørgsmål, me... -
Forfatningsudvikling
ForumindlægHej! Min vendinde skal op i historie imorgen og hun er i tvivl om de her kilder, kan nogen hjælpe hende: 1) Danmarks sidste håndsfæstning 2) Arvekongedømmes indførelse 3) Akademikkernes adresse til Christian d. 8 1839 (om trykkefrihed) 4) K.N. Clausens erindringer 5) De danske demokrati 184... -
Den Peloponnesiske Krig
ForumindlægHej! Jeg har valgt at arbejde med oldtidskundskab og historie i mit sidste AT-forløb. Jeg sidder og læser om Den Peloponnesiske Krig og synes, at jeg kan huske noget om, at guderne holdt med hhv. athenerne og spartanerne. Mit spørgsmål er derfor: Hvilke(n) gud(er) holdt med spartanerne, og hvi... -
Hvad 'må' man perspektivere til?
ForumindlægHej. Siddder med min eksamenstekst i engelsk. Jeg har trukket 'hostage' af Andrew Vachss. Da jeg er kommet til perspektiveringen, er jeg i tvivl om man 'må' perspektivere til en introduktion omkring typiske elementer i en krimihistore. Teksten er opgivet i undervisningsbeskrive... -
Den kolde krig
ForumindlægHej alle, jeg har trukket den kolde krig i historie og i den forbindelse sidder jeg med en tekst vedrørende Stalins svar på Churchills tale om jerntæppet. Teksten hedder ''Interviewi partiavisen Pravda'' I den forbindelse, ved jeg ikke hvordan jeg skal bruge denne kilde. Jeg har... -
USA op til borgerkrigen
ForumindlægJaeh, Skal til his-eksamen i morgen og vores lærer har givet os en liste med de vigtigste årstal i USA's historie(op til borgerkrigen). Jeg har godt styr på det meste, men nogle der kan hjælpe med hvad der skete i 1793, 1833,1858 og 1862? Jeg har ingen bud til 1793 og 1858, men kunne 1833 vær... -
oliekrisen
ForumindlægHey Historikere..Jeg sidder og 'studerer' dansk økonomi fra 73, ved oliekrisen til eksamen...Jeg har lidt svært ved at forstå den konkrete årsag til at DK i 80-90'erne formår at vende betallingsbalancen til det positive? De indførte jo kartoffelkuren til at holde al handel i DK og for... -
hvordan foregår mundtlig tysk eksame?
ForumindlægHej..ja som det lyder er jeg lidt i tvivl om hvordan mundtlig tysk eksame foregår..det er 2-årigt fortsætter tysk, som jeg skal afslutte..jeg får først en ekstemporaltekst, som jeg skal oversætte..så kommer jeg op i en kendt tekst på ca. halvside..skal jeg så først fortælle hvad der sker i den op... -
Hjælp til problemformulering!
ForumindlægHej jeg skal skrive eksamensprojekt i historie og engelsk- om borgerrettigheds bevægelsen i USA med særlig fokus på Martin Luther King og busboykotten (Hvorfor blev Martin Luther king valgt til at lede boykotten?) Jeg vil gerne analysere Martin Luther Kings tale " I have a dream" Er d... -
Stud. Eksamen I dansk...Sp. om prioritering
ForumindlægHey... Ville lige høre havd der er vigtigst at forberede sig godt på. Jeg har nu gjort rede for ALLE littærere perioder i mit eksamenshæfte, så jeg kan slå op i det til eksamen...at gennemgå disse perioder har jeg brugt ca. 4 dage på. Har jeg begået en fejl eller? Syns ikke det er det vilde man k... -
fremtid eller ej
ForumindlægHej Studieportalen. Jeg går i 3.g og har siddet i sommerferien, og i flere weekender før det, og tænkt over studier jeg gerne vil ind på. (som alle andre) Kort om mig selv: meget kreativ(innovativ), analytisk, gode retoriske evner, god kritisk tænkning osv. - stærke fag: Historie og Matematik.... -
Mindmap til sprogeksamen
ForumindlægHej portalbrugere, jeg skal op i mdt. Spansk i morgen og kunne derfor godt bruge nogle fif til hvordan man klarer sig bedst. Indtil videre har jeg skrevet notater til de forskellige historier og prøvet at skabe mig et overblik. I dag havde jeg tænkt mig at udforme en slags mindmap, hvor jeg skriv... -
Mangler hjælp om Sølv(ag)!!! (Fysik)
ForumindlægJeg kan ikke finde nogen film ind på internettet om sølv. Hvis i har en film eller kender en film så bare send URL'en; jeg skal nemlig sætte en film ind til min PowerPoint. Bare en film af f. eks forsøger eller historier. Hvis i har en tip om sølv må i meget gerne skrive om det her. Hvad kan ... -
eksamensprojekt hf: hjælp til synopsen
ForumindlægHej. Jeg skal skrive eksamensprojekt i relogion-historie, jeg har lavet en problemformulering og fået den godkendt, men nu sidder jeg fast i synopsen. Jeg ved ikke rigtigt, hvordan man opbygger en synopse, da jeg ikke har skrevet en før. jeg synes ikke rigtigt, at jeg kan finde nogen god forklari... -
Bøfler og symbolværdi
ForumindlægHvad symboliserer en Bøffel? I ved, den med horn der lever langt nede sydpå. :-)Jeg er ved at oprette et firma. Firmaet skal nu have lavet et logo, hvori jeg gerne vil have en bøffel. (Det er en langt historie at fortælle hvorfor, men det vil bare passe rigtig godt) Men folk skulle gerne få de ri... -
infrarødt lys
ForumindlægHej folkens. God søndag til jer ;-) Nogle, der har en masse viden om infrarødt lys, eller nogle gode hjemmesider eller måske en opgave de selv har lavet. Da jeg skal skrive om det i en aflevering og mangler en masse god viden omkring det. Hvis der er nogle, der har en god lille historie...
