Søgning på: fysik rapport radioaktivitet. Resultater: 18041 til 18060 af 22746
-
OSO skrivning.. forsvaret?! :b
ForumindlægHey folk på Studieportalen... Om ikke så længe skal jeg til at begynde på min "obligatoriske selvvalgte opgave". Så jeg tænkte på om der var nogle der havde nogle idder til emnet jeg vil skrive om ( en uddannelses inden for forsvaret, eller mere specifikt som jægesoldat ). Jeg vil gerne... -
Osmose
ForumindlægJeg har brug for hjælp til disse to spørgsmål angående en rapport om osmose i kartofler. Giv et bud på koncentrationen af osmotisk aktive stoffer i kartoffelcellerne, idet koncentrationen angives i % NaCl. Begrund svaret (cellerne indeholder en lang række salte, sukkermolekyler og andet, men vi... -
Hjælp til opgave om integralregning
ForumindlægHej derude Jeg er i gang med at lave en rapport der omhandler integralregning, det er gået rigtig godt indtil nu. Men den her opgave kan jeg ikke løse, håber meget der er nogle der kan hjælpe mig med at få den løst. Skal man bruge andengradsregression eller hvad skal man gøre? ... -
statistik
ForumindlægI Hite-rapporten, der omhandler amerikanske kvinders seksuelle adfærd, er en af konklusionerne: ”Amerikanske kvinder er langt mere frigjorte, end hidtil antaget”. Undersøgelsen kom til veje gennem udsendelse af spørgeskemaer til 100.000 kvinder, hvoraf 4.500 svarede. a) Kommentér påstanden med b... -
Muhammed-krisen ??! DIO
ForumindlægHeej Jeg er igang med at skrive min DIO (Tværfaglig eksamensopgave, Det Internationale Område) Og har valgt at skrive om Muhammed-krisens økonomiske konsekvenser for Danmark. Så vil bare høre om der er nogen der har nogle spændene fakta om sagen, eller eventuelt kan henvise mig til et sted hvor ... -
transition
ForumindlægHejsa Jeg er blevet lidt i tvivl om et spørgsmål som jeg skal svarer på i min rapport, det lyder sådan her " Hvordan er der en sammenhæng mellem demografisk og erhvervsmæssig transition?" betyder det sammenhængen mellem antallet af indbygger og erhvervene, fx - er befolkningen høj vi... -
Rhyolit Vulkaner?
ForumindlægHej. Jeg sidder lige nu og skriver en NaturGeografi-rapport omkring Mount St. Helens i USA, og skal finde ud af hvilken vulkan det er/var. Min lære har givet mig et hint, at det er en Rhyolit/eksplosions vulkan. Jeg ved godt hvad en eksplosionsvulkan er, og har nu brugt en del tid i bøger og på... -
Stikprøve, population osv. - Kommentér på påstand
ForumindlægI en Hite-rapport, der omhandler amerikanske kvinders seksuelle adfærd, er en af konklusionerne: "Amerikanske kvinder er langt mere frigjorte, end hidtil antaget". Undersøgelsen kom til veje gennem udsendelse af spørgeskemaer til 100.000 kvinder, hvoraf 4.500 svarede. Evt. Nogen der ka... -
Konkurrenceevne i relation til outsourcing
ForumindlægJeg skal til at skrive min DIO (Det Internationale Område) rapport, og derfor kunne jeg umiddelbart godt tænke mig, at spørge nogle fagkyndige og rare personer om en ting eller to :) Problem: Analysere hvorfor så mange virksomheder outsourcer til KINA (herunder fx Kinas strukturelle- og priskon... -
Hvem er faderen?
ForumindlægHej Alle Sammen! Jeg har fået en Biologi rapport for, hvor der er et spørgsmål der lyder: Karina (moderen) har blodtype A Bo har blodtype AB Søren har blodtype B Lille Lise har blodtype 0 a) Hvem er faderen til lille Lise, Bo eller Søren? Opstil genotyperne for alle personerne og begrund dit ... -
Specifik varmekapacitet for 3 metaller
ForumindlægHej derude! Jeg sidder og laver rapport om Specifik varmekapacitet for 3 metaller og kan ikke få mine beregninger til at passe. (Se vedlagt dokument) udfra mine målninger har jeg indsat det i min formel men i følge det blå skema giver det nogle total forkerte tal. Hvordan skal det omskriv... -
Rstriktionsanalyse
ForumindlægHej, jeg sidder her med en biologi rapport, der hedder "Permethrin-resitens hos hovedlus". Der kommer nu en opgave, om at jeg skal tegne resultater af en ristriktionsanalyse for a. hovedlus der ikke har udviklet permethrin-resistens. b. hovedlus der er heterozygote for permethrin-resist... -
blodtype i den danske befolkning :)
Forumindlæghar skrevet en rapport om blodtypebestemmelse og har skulle sammenligning fordelingen af blodtyper i klassen med den danske befolknings. Disse tal stemmer ikke helt overens og jeg skal beskrive hvorfor afvigelser her er mulige? Jeg kan ikke umidelbart se nogen grund til at der skulle være en sær... -
Katalase og mangandioxid??
ForumindlægHej med jer. Jeg er igang med en biologi rapport om enzymet katalase men er forvirret omkring nogle spørgsmål (vi har ikke fået særlig meget viden om enzymer inden forsøget), så håber der er nogen der kan hjælpe med bare lidt af det.. I forsøget har vi undersøgt aktiviteten for katalase når dett... -
Dafnier og nikotinpåvirkning
ForumindlægHej, Jeg er ved at skrive en rapport om, hvordan nikotin påvirker dafnier. Dog er vores teori baseret på nikotins påvirkning på mennesker. Jeg har fået oplyst, at eliminationshalveringtiden på nikotin i blodet hos mennesker er på omkring 2 timer. Dog tænker jeg ikke, at denne viden kan bruges om... -
idealgaslov, sammenhæng mellem 1/p og V
ForumindlægHey... Lige i gang med en rapport hvor jeg skal undersøge sammenhænge i idealgasligningen. Har set på sammenhængen mellem 1/p og V som giver en lineært aftagende graf. Sidder nu med et spørgsmål der lyder: 1) Hvorfor er denne type graf smart? 2) Hvorfor skærer grafen ikke i (0,0) og hvad angiver... -
Proteinsyntese
ForumindlægHej alle, jeg er i gang med at skrive en rapport om ELISA - metoden. Min lærer har dog fortalt mig at jeg også skal sørge for at skrive noget om proteinsyntesen i teoriafsnittet, men jeg forstår ikke, hvad ELISA-metoden har noget at gøre med proteinsyntesen overhovedet, da man i ELISA sætter fok... -
hjæp til tysk oversættelse
ForumindlægHej.. Jeg er igang med at skrive en rapport om chokolade. Jeg skal bla. udarbejde et spørgeskema. Mit problem er at det henvender sig til den tyske forbruger - og da tysk ikke er det jeg er bedst til håber jeg på jeres hjælp. Jeg vil derfor være meget taknemmelig, hvis der er nogle der vil hj... -
Hjælp til Tysk
ForumindlægHej.. Jeg er igang med at skrive en rapport om chokolade. Jeg skal bla. udarbejde et spørgeskema. Mit problem er at det henvender sig til den tyske forbruger - og da tysk ikke er det jeg er bedst til håber jeg på jeres hjælp. Jeg vil derfor være meget taknemmelig, hvis der er nogle der vil hj... -
Atomfysik - optisk gitter og spektrallinjer
ForumindlægHej :) Jeg har lavet et forsøg, der gik ud på at finde ud af hvilke stoffer der er i en spektrallampe og en sparepære. Til rapporten skal man skrive et teori-afsnit og lysets afbøjning i et optisk gitter og om spektrallinjer. Jeg har indtil videre skrevet dette: "Et optisk gitter opdeler...
