Søgning på: fysik disposition 10 klasse. Resultater: 18061 til 18080 af 70316
-
pKs
ForumindlægHej Jeg er igang med en opgave, men jeg er gået i stå med den, håber i kan hjælpe :) Opgaven er i den vedhæftede fil. For at beregne pH, har jeg brug for ks eller pks, men hvordan beregner jeg det ud fra de data der angivet? På forhånd tak´:) vh. Hans C. -
Kig tak (:
ForumindlægHejsa! Jeg har et spørgsmål.. Kan man godt blive noget med IT (IT Ingeniør eller IT programmør) hvis man tager HHX? Ved godt HTX vil være det bedste. Men hvis nu man hellere vil tage HHX? Håber nogle kan hjælpe? (: -
Stjernen CW Leonis, haster :(
ForumindlægHej alle :) Jeg sidder med en opgave, hvor jeg kun har løst den første del, men kan ikke løse del nr. 2.. ved fusion af to kerner af ^(12)C i stjernens indre kan der dannes en kerne af ^(23)Na. b) opskriv reaktionsskemaet for denne fusionsreaktion og begrund, at der udsendes netop én proton ved... -
AT
ForumindlægJeg kunne godt tænke mig at vide, hvor vigtige de karaktere man får i AT under sine 3 år på gymnasiet er? Hvis jeg har forstået det rigtig gives der ikke nogen standpunktkarakter i AT, kun en karakter ud fra hvor godt man klare AT eksamen efter 3.g? Dermed kan man sige at det gøre ikke noget ma... -
Synopsisen eller oplægget?
ForumindlægJeg har to spørgsmål vedr. synopsisen og oplægget. Hvad skal være mest overordnet, og hvad skal være mest detaljeret? Hvad skal være mest faktuelt? Med venlig hilsen -
Dommedagsvisioner
ForumindlægJeg er nu kommet frem til at jeg i AT vil skrive om dommedagsvisioner. Men er lidt på bar bund ang. problemformulering og underspørgsmål? Evt. fagkombination. Har læst trådende om det herinde. Men er der er andre venlige sjæle der evt. kunne komme med andre foreslag :) -
hvad bruger man varme fylde til?
Forumindlægjeg sidder og læser til eksamen og vil rigtig gerne vide hvad man bruger varmefylde til. hurtige svar vil der blive sat stor pris på :D på forhånd tak -
stokes lov, værdier, analystisk del
ForumindlægHej folkens! Jeg er i gang med min SRO, som skal afleveres imorgen, så jeg er i en krise...det eneste jeg mangler at lave den analystiske del i stokes lov. jeg giver jer et link så i kan se hvad det går ud på jeg har lavet den praktiske del, men kan overhovedet ikke finde ud af den analystiske d... -
elektrisk ladning
Forumindlæghvad er elektrisk ladning? -
flere forslag, eller hjælp?! HASTER :)
ForumindlægHej! jeg skal snart afleverer min blanket omkring mit valg af studieretningsprojektet, og jeg har selv nogle ideer, men ville gerne hører om nogen havde andre forslag? jeg vil helst skrive i Bio/idræt og kunne godt tænke mig at skrive om sports/idrætsskader. jeg ved ikke om der er nok biologi i d... -
naturgeografi..
ForumindlægHej håber der er nogen der kan hjælpe, har søgt på hele nettet og kan ikk finde noget om "absorption og refleksion af lys og farver" håber i kkan hjælpe. -
Regression?
ForumindlægHejsa Sidder her med en svær opgave, håber i kan hjælpe ; ) Her kommer den: Nedenstående sildeben viser en lineær sammenhæng. Beskriv ved regression denne sammenhæng. x -4 -2 1 7 12 16 21 25 y -5,2 -4,7 -3,5 -2,0 -0,6 1,1 2,4 3,5 Har bare adskilt tallene med et mellemrum, istedet for et sildeben.... -
HJÆLP MIG !!! Fasediagrammer
ForumindlægHej allesammen, jeg sidder fast i en opgave, som jeg ikke ved hvordan jeg ska løse. Den lyder som følger: - Bestem ved hjælp af fasediagrammet frysepunktssænkningen for en 2,7 M NaCl- opløsning. Densiteten kan sættes til 1,1066 g/mL. Hvordan kan man bruge fasediagrammet til at bestemme frysepun... -
PLEASEEEEE HASTER !!!!!
ForumindlægJeg har virkelig virkelig brug for hjælp.. Jeg skal lave en konklussion og en diskussion, men ved ikke hvordan man laver det? Jeg ved ikke hvad jeg skal skrive, jeg har prøvet + Mit emne er om et forsøg i mekanisk energi også har jeg om vandkraft ?? Hvad kan jeg for eksempel skrive i min diskussi... -
laserkirurgi - hjælp!!!
Forumindlæghej, jeg har problemer med en opgaven: laserstrålen afsætter energi i vævet med effekten 60 W. Laserstrålen han en diameter på 0,04 mm, og den flyttes hen over vævet med farten 2,0 cm/s. Ved legemstemperatur skal vævet tilføres 2,4 kJ pr. gram for at fordampe. Vævets densitet er 0.95 g/cm^3... -
Elektrolyse af HCl
ForumindlægHvad skal man fylde i de 2 små reagensglas når man laver en elektrolyse af HCl? -
hjælp til sætning med ord
Forumindlægheej jeg har brug for hjælp til at danne sætninger med de ord. det ene ord er sammensæt og de andre 3 er hvert for sig. generalsuniform generals uniform fransk lærer fiske stangen -
Bestem udtryk
ForumindlægHej. Jeg har en opgave, der gør, at jeg sidder lidt fast i min aflevering. Opgaven lyder som følgende: Sammenhængen mellem temperaturen t, målt i grader celcius, og temperaturen F, målt i grader fahrenheit, er givet ved F = 1,8 * t + 32 Bestem et udtryk for trykket som funktion af ... -
hurtig svar - please, nemt spg.
ForumindlægHej alle! har lige et spg. kan man godt skrive 7580 m 854 m/sek = 8.8 m/sek. Altså, kan man godt skrive m / m/sek?? -
jeg har bruge for hjælp i Fotoelektrisk effekt.
Forumindlæghej. jeg ville bare vide hvordan man finder eller isolere AL løsrivelsesarbejdet. her er formlen Ekin, maks = Efoton - AL = h * f * AL du må godt give et eksempel, så det er nemmere at forstå. på forhånd tak.
