Søgning på: fysik og kemi noter. Resultater: 18061 til 18080 af 39386
  • Kemisk ligning

    Forumindlæg
    Hej, Jeg skriver en fysikrapport der hedder "H+-ioner i bevægelse", og jeg skal skrive den kemiske formel for hvad der sker når der bliver sat strøm til pH-papiret. Er der nogen der kan hjælpe?:) Hvis filen ikke kan ses, så kan den findes på google billeder under "H+-ioner i bev...
  • Hjææælp !!!

    Forumindlæg
    Opskriv et afstemt reaktionsskema for den reaktion der sker når man blander en opløsning af natriumsulfat (Na2SO4) og en opløsning af bariumnitrat (Ba(NO3)2). Hvordan udregner man det ? Tak på forhånd :-)
  • estere

    Forumindlæg
    Hej! Dannes estere kun ved en kondensation af alkohol og carboxylsyre? Og indeholder parfumer estere?
  • Malaria medicin

    Forumindlæg
    Er der nogle, som har et foreslag til forsøg der kan laves, når ens område er malariamedicin? :)
  • dipol

    Forumindlæg
    hej, hvorfor har CO2 ikke en dipol? har det noget at gøre med at det er upolært eller en gas?? håber nogen kan hjælpe mig :)
  • Fuld HF, hf-enkeltfag, eksamensbevis

    Forumindlæg
    Hej Er der nogle har taget en fuld hf via enkeltfag? Jeg vil gerne se hvordan beviset ser ud, hvis nogle vil uploaded. Jeg tænker mere på hvor mange fag man skal have for at få en fuld HF gennem enkeltfag
  • Metalbindning

    Forumindlæg
    Nogen der kort gider at forklare mig, hvad metalbindninger helt konkret er?
  • HPLC Lidokain

    Forumindlæg
    Hej Jeg skal lave en syntese af Lidokain, oprense det (metode) og bestemmelse optimering og validering på HPLC. Jeg kan ikke finde nogle forskrifter eller rapporter til forsøget. Kan i hjælp mig? Papar
  • Primær, sekundær og tertiær alkolhol?

    Forumindlæg
    Hvad er meningen med primær, sekundær og tertiær alkohol ? Hvad skal man bruge det det :)? På forhånd tak :D
  • chromatografi

    Forumindlæg
    Hvad har chromatografi forsøg med fotosyntes at gøre?
  • Undervisning i sommerferien?

    Forumindlæg
    Hej Jeg skal på stx næste skoleår og der er nogen ting jeg gange vil forbedre, kender i et sted hvor man evt. kunne få undervisning eller hjælp på nettet. Er der eventuelt nogen kursuser eller ligende? Tak på forhånd
  • Proces levnedsmiddel og sundhed - HTX Eksamen

    Forumindlæg
    Hej Til alle dem der har prøvet at komme op mundtligt i teknikfaget PLS, hvilken råd og erfaring kan i give, for at scorer en høj karakter? Ved godt hvad man bliver bedømt på men leder efter nogle, der har evt har prøvet at blive eksamineret i deres eksamensprojekt og hvad de føler de kunne havd...
  • Ingen der ved noget om neutralisering i hverdagen!?

    Forumindlæg
    Kan det virkelig være rigtigt at ingen online kan hjælpe mig med neutralisering i hverdagen? Det haster faktisk og jeg kan overhovedet ikke finde noget som helst :( HJÆÆÆÆLP!!! Spørgsmålet er meget simpelt:"hvad bru...
  • At kunne give en mikroskopisk beskrivelse og en makroskopisk beskrivelse af processen, hvor en ionforbindelse opløses i vand, fx KCl.

    Forumindlæg
    hvad sker der når det reagere med vand? ift. makrosopering og mikroskopering
  • Ligevægtsystem

    Forumindlæg
    Er der nogen der kan hjælpe med følgende spørgsmål? I hvilken retning sker der forskydning, når vi hæver temperaturen? Når vi sænker temperaturen? Afgør på grundlag heraf, om reaktionen mellem Fe3+ og SCN- (reaktionen mod højre) er exoterm eller endoterm.
  • Nikotin

    Forumindlæg
    Jeg skal find strukturen for de to stoffer der udgør opløsningsmidlet for nicotin i e-cigaretvæsken og argumenter for om der er tale om et polært eller upolært molekyle. - Her har jeg fundet Propylenglycol og Glycerol og kigget på elektronegativiteten, er der andre måder at argumenter for om de...
  • Hydrogenbindinger. HJÆLP

    Forumindlæg
  • AMALGAM

    Forumindlæg
    Hej folkens er der ikke en venlig sjæl, som kan forklare mig kort og grundigt hvad amalgam er? har søgt på nettet men det var ikke det store hjælp. tak på forhånd! :)
  • Naturlige logaritme eller ti tals logaritmen

    Forumindlæg
    Sidder og udregner pKs = -log(Ks) og har kørt den igennem to forskellige lommeregner og får to forskellige tal. -log(2.22*10^-4) = 3.65 (Ti tals) -log(2.22*10^-4) = 8.4 ( naturlige ) Hvilken en skal der anvendes?
  • angående et forsøg

    Forumindlæg
    I et forsøg med nedbrydningen af stivelse skal vi forklarer i spørgsmål 3, hvilken effekt temperaturen har for spytamalysen, samt vi skal gøre rede for årsagen til dette. Jeg har selv skrevet hvilken effekt temperaturen jhar for spytamalysen, men mangler en forklaring til hvad årsagen er på det....