Søgning på: fysik skriftlig. Resultater: 18061 til 18080 af 24857
-
Raketter
ForumindlægHey :) Jeg sidder og skal til at forberede en fremlæggelse i Fysik. Vi har hver fået til opgave at skrive om et emne som kort skal opsummeres. Jeg skal fortælle om Mekanik -> Raketter. Ville spørge om nogle af Jer kunne hjælpe mig med hvad jeg evt. kunne fortælle om, ved ikke hvad jeg kan skri... -
AT synopsis light HASTER
Forumindlæghej alle sammen jeg skal skrive en synopsis light om TID inden for fagene dansk og fysik den skal indeholde 1. titel pa emnet; fagkombination 2. problemformulering 3. to problem stillinger 4. oversigt over relevante metoder 5. konklution 6. litteraturliste Jeg har ingen anelse om hvad jeg skal sk... -
Hurtige forklaringer
ForumindlægHej alle! I fysik har jeg om lystes brydning. Vi har lavet et forsøg hvor vi skulle lyse med en laser gennem en glasklods (som var halvrund) Laseren skulle ramme sammen punkt, midt på glasset. Mit spørgsmål er så: Hvorfor bruger man et halvrundt glas? Og hvorfor skal man lyse med laseren ... -
Induktionsstrømmens retning?
ForumindlægHejsa! I min bog står der dette: Den inucerede strøm har forskellig retning afhængig af, om magneten er på vej op af eller ned i spolen. I spolen skaber den inducerede strøm selve et magnetfelt. Magnetfeltet fra den inducerede strøm modvirker ændringer i det magnetfelt, stangmagneten sender ... -
Databehandling af Densitet
ForumindlægHej jeg sidder og laver en fysik rapport som skal afleveres senere i dag og var ikke til de timer hvor vores lære fortalte om databehandling. Og jeg er helt lost har alle dataerne her: 50 gram 0,5 newtonmeter 70 gram 0,7 newtonmeter osv. nogle der kan hjælpe det kunne være virkelig skønt hvis i ... -
Rapport om bølger til 10. klasses niveau.
ForumindlægHey.Skal aflevere en fysik rapport om bølger og svingninger, men alle mine notater er blevet slettet da de lå på min computer og den lige er kommet til reperation pga. at den brændte sammen. Så er rimelig meget på skideren.Så er der nogen der har sådan en liggende og ville sende den til sune.p@of... -
Nogen der kan forklare induktionsstrømmens retning?
ForumindlægHejsa! I min bor står der dette: Den inucerede strøm har forskellig retning afhængig af, om magneten er på vej op af eller ned i spolen. I spolen skaber den unducerede strøm selve et magnetfelt. Magnetfeltet fra den inducerede strøm modvirker ændringer i det magnetfelt, stangmagneten sender i... -
Anv. af komplekse tal
ForumindlægJeg skal i forbindelse med et matematik projekt have fundet noget, hvor komplekse tal indgår i praksis. Selvom indlægget er under matematik, så er det nok i fysik, jeg leder.Det behøver ikke at være dybdegående, men gerne forståeligt for en 3g'er.Nogen der har noget liggende, eller ved hvor s... -
Spørgsmål til vekselspænding
ForumindlægHejsa! Jeg går i 9. klasse, som har et par spørgsmål om vekselspænding :) 1) Er vekselspænding og vekselstrøm det samme? Hvis ikke, hvad er forskellen? 2) Hvad er induktionsstrømmens retning? 3) Hvad er en diode/ enretter? Og hvad bruges det til? Håber nogle vil hjælpe mig med d... -
Uran
ForumindlægHar brug for hurtig hjælp til en fysik opgave.Opstil reaktionsskema for processen, der fører til spaltning af U-238 og dannelse af Ba-144 og en kerne mere. Senere viste det sig, at der snarere er U-235, der spaltes og at der samtidig frigøres f.eks. 3 frie neutroner. Opstil reaktionsskema under d... -
Ved i hvor jeg kan finde en privat fysiklærer?
ForumindlægHej, Jeg skal snart op til min fysik eksamen, og dertil skal jeg lave synopser til alt i pensum. Men da jeg desværre føler jeg ikke har lært så meget i skolen, ville jeg finde en privat fysiklærer der kunne hjælpe mig med dette. Tænke på om nogen kendte et sted eller nogle der kunne hjælpe mig me... -
Impulsbevarelse opgave
ForumindlægHej, jeg sidder med et gammelt eksamenssæt og dens besvarelse i fysik. Jeg kan dog ikke forstå svaret til opgave c og så er jeg også lidt i tvivl med tilfældet, hvor t=100 s i opg b. Håber der er nogen der kan/vil hjælpe. God jul :D -
eksamen
Forumindlæghej. jeg kan ikke rigtig huske hvordan det er eksamen (mundtlig) foregår. jeg skal op i samfundsfag, fysik eller geografi. og altså når man skal op til eksamen bliver man så hørt i det man har haft gennem året eller skal man selv "tænke".ja det er sikkert et super dumt spørgsmål, men nu... -
Acceleration - Puch Maxi
ForumindlægHej .. Vi har foretaget nogle målinger der skulle vise hvor hurtigt en Puch Maxi accelererer. Det skal lige pointeres at jeg ikke er særlig god til fysik. Puchen accelererer jo hurtigere og hurtigere når man starter. Så er det vel ikke en konstant acceleration? Hvad hedder det så? Hvordan kan jeg... -
Kernemasse
ForumindlægJeg har i en fysik A STx opgave beregnet antallet af 210-Po kerner til 1,6*1014 stk. Opgaven lyder: bestem masse af 210-Po i børsten ved produktionen. Menes der her antallet af 210-Po kerner eller antallet af 210-Po atomer? Er kernemassen 210 u? Eller er det atommassen? -
Mangler inspiration
ForumindlægHejsa Jeg skal til at skrive AT – videnskab og ansvar. Fagene er fysik-dansk eller bare videnskab-humaniora. Tænkte på lykkepiller, men har svært ved at finde nogle problemstillinger. Der skal jo være en eller anden form for ’konflikt’. Håber at I kloge hoveder derude kan komme ... -
HASTER! Jern i CuSO4 ?? HJÆLP, TAK
ForumindlægHej alle! Jeg sidder her med en fysik opgave, og jeg sidder lidt fast i et af spørgsmålene. Jeg håber VIRKELIG i kan hjælpe mig!! Spørgsmålet lyder: "Et jernsøm nedsænkes i en opløsning med CuSO4. Hvad sjer der? Forklar." Nogen der i det mindste bare kan hjælpe mig lidt på vej?... -
Teoretiske bæreevne for varmluftballong
ForumindlægMin fysik eksamen venter lige rundt om hjørnet så sidder lige og terper på det sidste, men der er et par ting jeg ikke helt er sikker på.I forsøget med varmluftballonen, man konstruerer den selv, er der to fejlkilder.1. Temperaturen er ikke den samme overalt i ballonen.2. Ballonen antages at være... -
Forslag ;)
ForumindlægHejsa kære øh.. jer ;)Jeg sidder her og skal til eksamen i fysik/kemi/biologi imorgen, og jeg har fået følgende emneområder:VandEnergiTrykLys/bølger/LydRadioaktivitetØkosystemerMennesketEvolutionHvad tror I, at evt. underemner kan være?Hvis i kender bollemodellen, hvor man starter med f.eks Vand ... -
Lyd og bølger ideer
ForumindlægHej Jeg har valgt at arbejde med lyd i mit eksamens projekt, men jeg har lidt svært med at finde på et fysik opstilling. så har I nogen erfaring med vise opstilling eller har nogen ideer til hvordan en opstilling kunne se ud. f .eks Doppel effektenreflekation eller noget ligene hilsen Cap...
