Søgning på: biologi a niveau. Resultater: 18121 til 18140 af 156338
-
KVUC selvstudie
ForumindlægDav jeg er i færd med at tage tysk på A niveau som selvstuderende på kvuc, og skal op til eksamen her i december. Jeg ville egentlig bare høre om der er nogen som her erfaring med det, og evt. det at sammensætte sit eget pensum, blandt andet hvor mange sider det min. skal være osv? I pensummet st... -
Ideer til emner?
ForumindlægHej. Vi skal til at have SRP, jeg går i 3.g på Struer gymnasium. Vi skal have engelsk med som hovedfag, da vi har det på A-niveau, og derefter er der frit valg af det andet fag. Psykologi, spansk, dansk, historie, samfudnsdag, idræt. Hvis i selv har skrevet SRP vil jeg gerne høre hvad i valgte af... -
Lektie hjælp på gymnasieniveau, HASTER
ForumindlægJeg er en elev i 3.g og har store problemer i kemi og mat...men lektiehjælp på det niveau er ikke til at opdrive nogen steder, hverken aftenhold eller lignende... Er der nogen deruden, der kender til noget lektiehjælp inden for silkeborg området, så vil jeg være meget taknemmelig for at høre om d... -
89 ord for meget i eksamensstil?
ForumindlægHej, i eksamen i engelsk skriftlig B-niveau på STX står der i opgaveformuleringen, at man må skrive 700-1000 ord i section A opgaven, men jeg skrev 1089 ord. Kan der på nogen måde komme sanktioner ift den endegyldige karakter? Min lærer fortalte mig engang, at man godt måtte skrive 10% over, men... -
Mundtlig eksamen latin C - hvilken del?
ForumindlægHej. Jeg skal op i mundtlig latin på C niveau imorgen og spekulerer lidt på om man kan gå ud fra at man kan regne med at man kun skal oversætte den første 1/4, anden 1/4, tredje 1/4 eller fjerde 1/4 baseret på om man trak A, B, C eller D til forberedelsen 24 timer før? Jeg har trukket B og tæn... -
TUTOR-HJÆLP
ForumindlægHej alle dygtige (engelsk studerende). Jeg søger en tutor, der kan hjælpe mig med mit engelsk, da jeg har det på a-niveau i gymnasiet og det lige nu ikke går som det skal. Jeg skal have hjælp ca. en gang om ugen og har nogle specifikke ting specielt grammatisk som jeg skal have hjælp til at få or... -
Help in mathetics and physics
ForumindlægHi Guys! Need some help in mathematics and physics niveau B to A, i live in kbh....U ll earn some money in exchange...Or if u know anyone who can let me know.....2 or 3 times per week in evenings ll be fine...... Thanks -
Hvad er min karakter?
ForumindlægHej, her for nogle uger siden var jeg til skriftlig engelsk eksamen B-niveau. Jeg valgte opgave A og den blev super god, også omkring 900 ord. Der var kun en lille ting: afslutningen blev ikke ordentlig. Den sidste del af opgaven (essayet) blev omkring 150 ord som det skulle være, men afslutni... -
Tysk - fortsætter. Svært/ikke svært? HJÆLP!!!!
ForumindlægJeg står i det store dilemma og skal vælge sprog nu. Jeg har i min studieretning 4 a niveau fag og vil ikke ende op med et 5. derfor er tysk fortsætter nok dte eneste jeg kan vælge. Problemet er bare, at min tysklærer fra folkeskolen var... bims. så jeg er HELT på bar bund hvad angår tysk desværr... -
Eksamenssynopsis?
ForumindlægHej. Jeg har et lille problem angående en eksamenssynopsis, som jeg skal skrive i samfundsfag på a niveau. Jeg har fået nogle bilag jeg skal gå ud fra og så skal jeg inddrage noget pensum. Emnet er kriminalitet og især bande vold. Emnet er fint nok og jeg har en masse statistikker omkring ungdom... -
Årskarakterer på eksamensbevis?
ForumindlægI 1.g var mir barnebarn til årsprøve i engelsk og kemi og hvor hun fik hhv. 04 og 02, og det er hun nu bange for kommer til at stå på det endelige eksamensbevis. Nu går hun i 2.g og skal have kemi på A-niveau i 3.g, men afslutter engelsk iår. Spørgsmålet er så, om disse lidet flatterende karakter... -
Magnetisme
ForumindlægJeg har fået stillet en magnetismeopgave jeg ikke rigtigt kan finde ud af, da det ikke er en del af pensum på A-niveau fysik efter reformen. Opgaven lyder således: To ledere bevæger sig med farten v, gennem hvert sit magnetfelt, som vist nedenfor (der er bare vist to simple magnetfelter). Leder 1... -
ekstra kilder til synopsis?
ForumindlægHej Alle. Håber på lidt hjælp her. Skal til eksamen i historie på B niveau fredag. A- modellen. 24-timers forberedelse, skriv synopsis på baggrund af ukendte kilder og så op og fremlægge. - vi skal selv finde en ekstra relevant kilde, til at supplere de andre udlevede kilder. mit spørgsmål lyd... -
Vejledning til ungdomsuddannelse
ForumindlægJeg er 20 år og har kun en 10. klasse. Jeg vil rigtig gerne igang med en studentereksamen, men har kun dårlige erfaringer med vuc.. Men hvad skal jeg så vælge? Overvejer mest stx da jeg tror det er den jeg vil kunne bruge til mest, fordi jeg overvejer noget lægeligt uddannelse, men er jo ikke sik... -
Læseplan, historie
ForumindlægHej folkens. Jeg sidder og prøver at strukturere min læseplan for de enkelte fag og vil høre om nogen har et bud på, hvor lang tid det tager at læse historie op? Altså hele pensum (A-niveau, 3 år på STX) - mine eksaminer ligger ret tæt op ad hinanden og jeg slet ikke begreb op, hvor lang tid det... -
årsprøve i samfundsfag hjælp!!!!!
ForumindlægJeg har fået temaet: ideologier og politiske partier i Danmark Jeg er virkelig på bar bund, jeg skal lave en synopsis med problemformulering, men jeg kan ikke finde på en og skal man lave en problemformulring til billagene eller bare et af dem. Samfundsfag er ikke lige min stærke side Jeg h... -
Matematik problem
ForumindlægHej, jeg er igang med nogle opgaver i matematik på c-niveau, og kan simpelthen ikke finde ud af hvordan jeg løser den her del af den her opgave. Nedenstående tabel viser oplysninger om udviklingen i den månedlige grundløn for ansatte i en bestemt branche. a) Bestem indekstallet for 2010, og ... -
Synopsis om økonomi og regeringens spareplan
ForumindlægHejsa Jeg skal op til Årsprøve i samfundsfag mundtligt på A-niveau i morgen i emnet økonomi, hvor jeg skal fokusere på om det er muligt at forhindre økonomisk tilbagegang. TIl dette har jeg lavet en problemformulering og vil gerne hvad i synes om den. Så hvis jeg kunne få noget respons ville det ... -
TI-84 Plus sælges billigt !
ForumindlægDa jeg nu er færdig med at gå på gymnasiet, og ikke længere skal beskæftige mig med matematik sælger jeg min lommeregner (TI-84 Plus). Denne type lommeregner er et krav, hvis man skal have matematik på enten B eller A niveau på gymnasiet. Den fejler ingen ting overhovedet, er bare blevet brugt d... -
Brug af lectio under forberedelse?
ForumindlægHej, Om lidt over en uge skal jeg til studentereksamen i mundtlig engelsk (A-niveau). Jeg håber lidt, at der herinde er en, der kan hjælpe mig med følgende - Jeg ved, at under forberedelsen er det forbudt at bruge internet, men gælder det også brugen af lectio? Jeg tænker bare på, at langt de...
