Søgning på: historie begreber. Resultater: 18121 til 18140 af 22480
-
Freud??
ForumindlægPænt go'dag til alle..Jeg har bruge for lidt hjælp!Jeg søger en side, hvor der står om Freuds analyser af barnets udvikling. Jeg ved ikke om det kaldes 'udvikling', men det er det der med udviklingsfaser og hvordan børn i en given alder begynder at tænke, udvikler sig etc. Det skal je... -
Eksamen Folkedrab i Rwanda
ForumindlægHej Alle jeg har trukket emne i dag til min eksamen i Historie og trak folkedrab. jeg fik kun 2 kilder, en om rwanda og en om Nurnburger retsagerne.. jeg skal så lave nogle problem stillinger. Jeg har lavet disse indtil videre: hvordan opstår et folkedrab. kunne det internationale samfund have fo... -
AT -ÅRSAGER OG KONSEKVENSER PESTEN
ForumindlægHey alle jer derude..Som sagt, skal alle 3.'gere snart skrive AT og jeg sidder inde og har brug for lidt hjælp/inspiration. Årets AT emne er Katastrofer -herunder årsager og konsekvenser. Jeg har valgt fagene Historie og Biologi og mit emne er pesten (overraskende nok, - det v... -
Holocaust - højtlæseren. Ideer til problemtilling og diskussion?
Forumindlæghej :) jeg skal skrive skrive AT om holocaust i fagene dansk og historie. jeg har læst romanen "højtlæseren" af Bernhard Schlink, som jeg skal analysere i dansk. Mit problem er, jeg ved slet ikke, hvad jeg gerne vil undersøge mht. holocaust. Det er bare sådan et stort emne. J... -
Hjælp!!!!!
ForumindlægHej:) Jeg skal skrive AT i historie og samfundsfag, og jeg har valgt at skrive om saddam hussein, og den måde han behandlede kurderne på. Jeg skal skrive nogle problemstillinger, og jeg har allerede skrevet nogle, men da jeg ikke kender særlig meget til sagen,er jeg gået lidt stå. håber der... -
Vindenergi
ForumindlægHej. Jeg er i gang med at skrive min 3. års afsætningsopgave på HH. Jeg skal skrive om den danske vindenergisektor, altså ikke kun en specifik virksomhed som Vestas etc. Jeg skal bruge alt fra historie, til styrker/svagheder - muligheder/trusler, konkurrenter, værdikæde o.l. Er der nogle der ligg... -
sammenlignede analyse af Venstre. SSO
ForumindlægHej allesammen. Jeg er ved at skrive SSO i Samfundsfag/historie, og jeg skal skrive en sammenlignende analyse af partiet Venstres ideologi og politik under Nyrups regeringsperiode og Fogh/Løkkes regeringperiode. Problemet er at jeg ikke aner hvad der menes med en sammenlignende analyse... -
al-Qaeda
ForumindlægVi har et projekt i skolen om terror, og vi har valgt al-Qaeda som vores overordnede emne. Indtil videre har vi tænkt os at skrive om: al-Qaeda's historie, al-Qaeda's opbygning, hvordan opererer al-Qaeda, hvilken betydning har al-Qaeda haft på den muslimske/vestlige verden og hvilke aktio... -
USA før borgerkrigen
ForumindlægHey :)Vi har opgivet USA før borgerkrigen til vores historieeksamen. Hvilket omfatter uafhængighedserklæringen, forfatningen og de meget store forskelle mellem syd og nord - herunder ser vi de forskellige kompromier missouri, toldstriden mm.Dog har jeg det problem at jeg ikke aner hvad i historie... -
amerikanske valgsystem??
Forumindlæghey ;)har lige et par spørgsmål til det amerikanske valgsystem..Det siges at det er et to-partisystem hvor man kun kan stemme på 2 partier.. men det er da set i historien at der er flere der har stillet op.. f.eks. i 1860.. hvordan finder man så ud af hvilke 2 man skal stemme mellem??Hvordan find... -
Tilladt eller ej?
ForumindlægHej SP. Hvis man i sin SRP har denne problemformulering i historie A; Belys konflikten x ved hjælp af de to kilder. Konflikten forgår mellem land a og b Den ene kilde, belyser konflikt x fra a's synspunkt, den anden belyser konflikten fra b's synspunkt. Skal jeg lave min analyse f... -
Eksamenslæsning
ForumindlægOkay, jeg keder mig. Er i gang med at læse op til eksamen, religion! Hvis det her er en plat ide, så er det fordi jeg har læst for meget! Jeg har allerede været igennem alt det med at stikke rekorder i minestryger og få 40 mio. point i syvkabale som pause fra læsningen. Men det keder mig også.Jeg... -
Fremlæggelse!!!
ForumindlægHej!!! Jeg skal fremlægge om staten Ohio i engelsk, og jeg mangler kreative bud på en fed fremlæggelse. Jeg har søgt og søgt, men der er intet på internettet. Et par stykker fra min klasse har fede ideer til deres fremlæggelser feks. at bage en kage, dukker (sokkedukker og sådan:D) og malerie... -
politisk øknomi (HJÆLP!!!!)
Forumindlæghej..jeg skal snart op til his eksamen og det eneste jeg mangler er, at læse emnet om politisk økonomi (finans politik, indkomst politik, valuta politik, penge politik osv.)op. Det er absolut det emne indenfor historie jeg afskyer mest og fatter absolut intet af.Så hvis der sidder nogle derude me... -
Mediefag dokumentarfilm, jeg er fucked.
ForumindlægHey! På vores pensumliste er der opgivet fire dokumentarfilm jeg ikke kan huske en skid af, og jeg skal op i morgen. Dumt, for jeg har først lige fundet ud af det nu!!!! Det er følgende film: Lars Engels, "Historier fra en politistation", afsnit 2: Pigen med minkpelsen. (Den fandt jeg p... -
Ordforklaringer
ForumindlægHej!Jeg er der noge som har lyst til at hjælpe mig med at forklare følgende...? Skal op i historie i morgen og hvad ordene betyder fremgår ikke lige af de 500 sider jeg har læst...Hvad betyder/indebærer ordene:1)tugtelsesret2)hoveri3)Rentabilitet4)Rigsdagen5) LaugssystemetDerudover er jeg ikke kl... -
AT problemformulering
ForumindlægHej. jeg sidder og er igang med at lave en problemformulering til min AT-eksamen. jeg har lidt problemer, da jeg ikke kan finde ud af hvilken en indgangvinkel jeg skal tage. det ville være rigtig dejligt hvis der var nogle af jer der havde nogle gode ideer! jeg skriver i fagene samfundsfag A ... -
Fysik Eksamen
ForumindlægJeg skal til fysik højniveau eksamen på tirsdag og skal nu efter en vel overtsået historie eksamen til at læse op til fysik.Og jeg ville bare gerne fra nogenm som har været op til Fysik A-nievau eksamen høre hvad man skal ligge vægt på inden for det teoretiske??(det med gennemgang af rapporter ha... -
eksperimenter
Forumindlæghej folks :) kan nogen af jer fysik-genier hjælpe mig at forstå hvordan jeg kan koble øvelserne "absorption af stråling", "afstandskvadratloven" og "henfaldsloven" sammen med min AT-eksamens emne ATOMBOMBEN? er nogen af øvelserne bedre end de andre til belyse at... -
AT i dansk - emnevalg
ForumindlægVi har på min skole AT i dansk og historie, jeg har så valgt dansk og underemnet Det moderne gennembrud. Jeg er lidt på bar bund, den skal indeholde nogle forfatter fra den tid og deres værker og så skal den være på otte sider. Hvis der er nogen der har lavet AT i samme emne og har nogle gode i...
