Søgning på: fysik rapport metaller. Resultater: 18201 til 18220 af 23766
-
FRA-FYS
ForumindlægHej, Det overordnede emne i AT i år er jo: videnskabelige gennembrud og teknologiske landvindinger. Her har jeg tænkt mig at skrive om Marie Curie som opdagede radioaktivitet, radium og polonium. I fysik har jeg tænkt mig at redegøre for radioaktivitet, radium og polonium og i fransk vil jeg m... -
Motor og Transport - AT
ForumindlægHey allesammen Jeg står og valgt det spændende emne Motor og Transport i 3.g AT eksamen med fagene Historie (A) og Fysik (C)... Det er så her jeg vil spørge jer om I kunne Forestille jer en Problemformulering eller problemstilling udfra dette hovedspørgsmål: - Hvordan påvirkede forbrændingsmoto... -
Ellære - konstantantråd
ForumindlægVed ikke om der er nogen der har den bog: OPGAVER I FYSIK A-NIVEAU (En blå en) OPG - E8 **Men Opgaven går lyder: Beregn, hvor langt tid der går, inden konstantantråden brænder over i et kredsløb. Relevante antagelser.** Strømstyrken gennem den er 6,0A, konstantantråden har start temp. 20C, bræ... -
TI Interactive og Vista
ForumindlægEr der nogle af jer der kan installere TI interactive på Vista? Min skoles "X"pert kunne ikke, den begynder fint nok men så går den bare i stå. Det er mest fordi jeg skal til fysik eksamen og vil rigtig gerne have min egen computer med. Håber der er en der kan hjælpe. Christina -
Galileis faldlove! Hjælp!
ForumindlægHejsa! Jeg er igang med mine 24 timers forberedelse til fysik c eksamen, og bliver i tvivl om galileis faldlove. I mine noter har jeg disse 2 formler stående: S=k*t^2 S=1/2*g*t^2 Hvilken er 1. og 2. faldlov? Og hvad er forskellen på de 2? På forhånd taaaaak for svarene! :) -
Eksamen, bølger
ForumindlægHej everybody! Jeg er ved at dø af nervøsitet, jeg skal til fysik c eksamen imorgen og jeg trak det der emne bølger. Er der nogle her der kan give nogle gode råd, hvordan skal jeg gribe det an og hvor skal jeg starte, for det er et bredt emne jeg er forvirret! -
eksamen B-niveau
ForumindlægHejsa nogen der ved, hvor meget forberedelsestiden er til eksamen på fysik B-niveau, og om læren må give os eksamens spørgsmålene noget tid før.. sådan var det nemlig til kemi og matematikeksamen sidste år. Vi fik spørgsmålene afvide og så skulle vi ellers bare terpe dem igennem. Håber på et sv... -
De 3 fakulteter
ForumindlægHej Jeg er, som mange andre, igang med at lave min AT synopsis. Jeg skal bruge dansk og fysik. er der nogen der kan fortælle mig, eller give mig et link på hvad der "kendetegner" disse to fakulteter. Det er selvfølgelig Humaniore og naturvidenskab. Men Humaniore: Analyse, osv Naturviden... -
Problemstilling til Slaget ved Dybbøl 1864
ForumindlægHej :-) Skal aflevere en problemstilling omkring min AT-opgave (3.g) i morgen. FAG: Fysik og Historie Det overordnede emne er: Videnskabelige gennembrud og teknologiske landvindinger 1851-1914 Jeg vil skrive om bagladegeværets betyding for krigen i Dybbøl 1864, og derved inddrage fysikdelen omkr... -
Hjælp - Telegrafi
ForumindlægHej jeg skriver om telegrafen, dens udvikling og den betydningen den havde for globalisering o.lign. Er der andre der skriver i det samme emne der har lyst til at sammenligne problemformulering? Jeg føler mig ikke helt tryg ved min og det ville være rart at få et andet syn på opgaven. Jeg skrive... -
Ioner
ForumindlægJeg har fået en opgave i fysik. Et af spørgsmålene lyder. " fortæl noget om dannelse af ioner" Nogle der kan hjælpe. På forhånd tak :) -
Einsteins masse-energi-ækvivalensprincip
ForumindlægHej Jeg er ved at skrive valgemne 2 i fysik (noget vi har på HTX) og skriver om bindingsenergi. Det hele giver fint mening på nærd en ting som jeg bare ikke kan finde svar på. hvad er Einsteins masse-energi-ækvivalensprincip?? Hvad siger det, og hvor kan jeg finde noget teori omkring det? Sætter... -
Hvad er det i glas der gør at de reflektere lys etc.
ForumindlægGoddag alle sammen. Jeg kunne godt tænke mig at vide hvad det er i glas der gør at det kan reflektere billeder lys osv. Grundet til dette er at ejg skal op til fysik eksammen og kunne godt tænke mig undervejs i eksammenen at fremvise dette forsøg http://www.fysikbasen.dk/index.php?page=Vis&id=35 ... -
Eks på eksamenspg, astronomi
Forumindlæghej. Jeg har fået et eksempel på et eksamensspørgsmål. Det omhandler astronomi. Stikordene er: månen og dens faser formørkelser jordens bevægelse solsystemets opbygning verdensbilleder Jeg har fysik på c-niveau, men tænkte om i give nogle forslag til hvad jeg kunne/skal komme ind på, til en ev... -
Elektricitet - Har brug for hjælp!
ForumindlægHej allesamen .. Har snart Fysik/Kemi eksamen til 9. kl. Alle kapitlerne blev gennemgået og velforstået. Undtagen elektricitet, den havde jeg lige lidt problemmer med. Mest med at definere elektricitet, som heller ikke stod direkte i bogen. Ved ikke. Kan nogen hjælpe ? PÅ FORHÅND TAK ! Kais -
er det ikke godt nok?
Forumindlæghej... når jeg er her inde på studieportalen kan jeg godt blive lidt i tvivl om hvad en fysik/kemi eksame FSA egentlig kræver... er det ikke godt nok bare at kunne pensum og de forsøg man har lavet i fysiktimerne - for hvis man kan alt det - så burde man vel også få 12? somme tider bliver jeg ne... -
Please hjælp.
ForumindlægAy, Jeg har en opgave for i fysik som jeg overhovet ikke fatter. syndes også det er lidt svært at researche det. Så hvis der er nogle kloge hoveder der kan hjælpe mig med de følgende spørgsmål i den vedhæftede fil ville jeg sætte stor pris på det, Tak! Det skulle entelig afleveres imorgen. Men vi... -
Kraft - kinematik
ForumindlægHvad kan man snakke om hvis man kommer op i "kraft og bevægelse" eller "kinematik". I "kraft og bevægelse" er der alle Newtons love. Men skal man bare skrive op dem eller hvad? Og hva med "kinematik". Skal man så bare fortælle om stedfunktionen, hastighe... -
Problemstilling og gerne 12 spørgsmål
ForumindlægHey folkens! Jeg har idag fået et tværfagligt forløb mellem Geografi, Biologi og Fysik-kemi. Jeg har derfor tænkt om i ikke kunne hjælpe mig med en problemstilling og evt. nogle arbejdsspørgsmål. Overemnet er forurening og har derefter valgt trafik som underemnet. Nu mangler jeg en problemstill... -
Neutralisation, forsøg?
ForumindlægHej ! Skal snart til eksamen i fysik (fsa) .. jeg er i gang md at skrive dispositioner til alle emnerne, men kunne ikkke finde flere forsøg under neutralisation. Har disse 2 forsøg: - Neutralisation , saltsyre med natriumhydroxid - Fra første forsøg, vise at det er blevet neutralt (vand og ...
