Fysik

Please hjælp.

04. januar 2018 af fred939k - Niveau: 8. klasse

Ay, Jeg har en opgave for i fysik som jeg overhovet ikke fatter. syndes også det er lidt svært at researche det. Så hvis der er nogle kloge hoveder der kan hjælpe mig med de følgende spørgsmål i den vedhæftede fil ville jeg sætte stor pris på det, Tak! Det skulle entelig afleveres imorgen. Men vi har fået 2 ekstra dage.


Brugbart svar (0)

Svar #1
04. januar 2018 af peter lind

Det er jo til en hel fysikbog. Læs i din bog


Brugbart svar (0)

Svar #2
04. januar 2018 af Heptan

Overmættet, umættet, mættet: Det handler om at opløse et fast stof i vand. Fx kan man opløse en smule salt i et glas vand, så det er umættet. Man kan kun opløse en begrænset mængde salt i vand; når man har opløst alt det man kan, så er opløsningen mættet. Hvis man formår at opløse mere end det burde være muligt er den overmættet.

Filtrering: Man kan fjerne fast stof fra en væske ved at filtrere væsken.

Destillation: Hvis man har opløst en væske med en anden væske er det svært at adskille dem igen. Man kan bruge destillation til at adskille dem. Det går ud på at man varmer på opløsningen, så det ene stof fordamper, men det andet stof forbliver en væske.

Fysisk ændringhttps://da.wikipedia.org/wiki/Fysisk_egenskab

Kemisk reaktion: Enhver omdannelse hvor der flyttes rundt på elektroner.


Svar #3
05. januar 2018 af fred939k

@Peter lind

Det ville jeg gerne, Men har ikke bogen med hjemme og kan desværre ikke få online-adgang til bøgerne.


Svar #4
05. januar 2018 af fred939k

#3

@Peter lind

Det ville jeg gerne, Men har ikke bogen med hjemme og kan desværre ikke få online-adgang til bøgerne.

Mange tak, Heptan!


Brugbart svar (0)

Svar #5
05. januar 2018 af Moderatoren

#0

Tag bogen med hjem fra skole i dag og slå så begreberne op i den. Hvis du har problemer med noget, så skriv hvad du har problemer med.


Skriv et svar til: Please hjælp.

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.