Søgning på: essay virkelighed eller reality. Resultater: 18221 til 18240 af 52987
-
Gode råd til fysik mundtligt??!!!
Forumindlæghey folkens - jeg er vel ikke den eneste der skal op i fysik.. vel??!!nææ nej, et tror jeg ikke på ;DDerfor kunne det være dejligt hvis der er nogen der har nogle gode råd til sådan en eksamen - en slags huskeliste kan jo altid bruges.....jeg kan jo selv starte op:- disposition: utrolig vigtigt,... -
Hvad er en isotopgenerator?
ForumindlægSom det også fremgår af titlen, vil jeg meget gerne vide, hvad en isotopgenerator er, og hvad den bruges til. Er det til at beregne halveringstiden? På forhånd mange tak! -
pH-Værdi - Hiilp! ( Kun 1 Spørgsmål)
ForumindlægKroppen har forskellige surhedsgrader. For eksempel: Surt: pH på ca. 2 i maven, pH på ca. 5,6 i huden, pH på 4,5 i skeden, pH 4,5-5,0 i nyrerne. Basisk: basen der udskilles ved førdøjelsen af bugspytkirtelen har en pHpå 10 Neutral: De fleste steder i kroppen er pH på ca. 7. Forklar hvor... -
Produkt til "troen på rumvæsner"
ForumindlægHej Studieportal jeg er i gang med en projektopgave om menneskers tro på rumvæsner. Der har min gruppe tænkt os som produkt at låne et lokale på skolen og lave en udstilling med forskellige billeder og forsøg på emnet. Det jeg gerne ville spørger jer om er om i kunne give nogle forslag til... -
Hvad betyder redegørelse.
ForumindlægHvad er redegørelse og vurdere? Har meget svært ved samfundsfag og skal op til det på mandag men ved ikke hvad de ord betyder kan nogen hjælpe ? -
Kan ikke ændre i min profil?!
ForumindlægHvad er det for noget.. jeg kan ikke ændre i min profil. Når jeg skriver noget nyt og trykker rediger forneden og den så vender tilbage til siden igen, og der står "Opdateret..." oppe i hjørnet, så står der det samme som før?! groft.. -
Vejledning
ForumindlægHej alle Jeg har en drøm om at læse medicin efter gymnasiet, men er ikke sikker på at få et højt gennemsnit.... Jeg tænker derfor på at læse farmaci det første år og derefter til medicin. Nogen der ved om dette kan lade sig gøre??? Tak på forhånd :-) -
Tage året om på universitet
ForumindlægHej Jeg har foreløbigt læst på en univeristetsuddannelse..den varer 5 år og nu allerede efter mit 2 år kan jeg se at jeg kommer til at tage året om fordi jeg har dumpet nogle eksamener. Det er efter min mening det slemmeste der kunne ske...og jeg er ret forvirret, fordi de fleste siger at ka... -
hurtig hjælp :)
ForumindlægHej ;.) Jeg er i gang med at skrive opgave så vil lige høre om nogle af jer har nogen ideer hvad jeg kan skrive under dette spørgsmål som jeg skal besvare - ved ikke helt hvordan jeg skal starte? Redegør for måder hvorpå globaliseringen kan påvirke unges identitetsdannelse -
Skift fra Biomedicin til Medicinstudiet
ForumindlægHej Jeg studerer pt Biomedicin på Syddansk Universitet, dog ønsker jeg i stedet at læse Medicin. Grunden til jeg ikke søgte Medicin fra start, var pga mit karaktergennemsnit fra gym var rimelig lavt ifht. adgangskvotienten på studiet. Mit spørgsmål er så om jeg kan læse min bachelor færdig på... -
Vektor, areal og bestem t
ForumindlægHej\n\nJeg har kigget i forummet og fundet ud af at en person har stillet samme spørgsmål her: https://www.studieportalen.dk/forum/viewtopic.php?t=22752 (Opg. 2) men jeg kan stadig ikke finde ud af det.\n\nOpgaven lyder som følger:\n2.013:\nI en plan er der givet to vektorer a og b om hvilke der ... -
H. C. Andernsens udvikling i kærligheden
ForumindlægHej alle.\nsidder og skal skrive en 2-års opgave... emnet er Kærlighedens udvikling i H.C. Andersens liv.. nogen det har en god måde at sætte sådan en opgave op på... er ikke ret god til at placere emnerne de rigtige steder? \n\nhilsen Mig -
Histidin..baseændring
ForumindlægEr der nogen der ka hjælpe mig med følgende opg?\n\nTA 100 (bakterie) er histidinkrævende og hos den er en del af basesekvensen i et gen, der har betydning for dannelsen af histidin, ændret fra GTG og GAG.\n\n1. Hvordan kan baseændringen i TA 100 bevirke at bakterien bliver histidinkrævende? \n\... -
Organisation af noter, opgaver mm.
ForumindlægHej,\n\nJeg tænkte på om der var nogen der kunne give nogle gode råd mht. hvordan man kan organisere sine papirer fra skolen. \n\nMange tak! -
Optagelsesprøve
ForumindlægHej allesammen. Jeg skal op til optagelesprøve på stx. Er er nogen der har været til optagelsesprøve, som kan fortælle mig, hvad det endelig handler om? Er der mundtlige eller skriftlig, og hvad kan der fx. være? -
gamma
Forumindlæghej alle. kan det passe at gamma-partikler ikke udsender så mange impulser, men derimod er gennemtrængningen stærk? /Signe -
HJÆÆÆLP ! :D
ForumindlægFysik/Kemi ..Hvilken masse har Cl (37 i kernedele)(17 protoner) ?mit eget bud er : 37 Unit.*Men jeg kan ikke helt selv huske reglen omkring dette . -
Hvad betyder metabolisk?
ForumindlægJeg er stødt på et ord jeg ikke forstår eller kan finde forklaring på nogle steder.Metabolisk - hvad betyder det?I sammenhæng har jeg set det således:Metabolisk rate og metaboliske strategier.hilfe - bitte -
3 fag på høj niveau
ForumindlægPuha jeg har valgt (muligvis som den eneste i klassen :s) at have 3 fag på høj niveau næste år.Er der nogen, der har prøvet det og som evt vil fortælle om det?Er det 2.g om igen eller er det værre?Har været helt vildt meget i tvivl og er det stadig, da jeg er bange for, at jeg ikke kan klare det,... -
måske dumt spørgsmål ....
Forumindlægmen lys bevæger det sig som harmoniske svingninger?
