Andre fag

Organisation af noter, opgaver mm.

02. januar 2006 af Arial (Slettet)
Hej,

Jeg tænkte på om der var nogen der kunne give nogle gode råd mht. hvordan man kan organisere sine papirer fra skolen.

Mange tak!

Brugbart svar (1)

Svar #1
02. januar 2006 af Biobasse (Slettet)

Hejsa:D....
Havde faktisk et kursus i dit problem i 1.g. Men er aldrig selv blevet særlig god til det:D. En god idé er ihvertfald at sætte dato på hver af dine ark, og evt. en titel eller info om hvilket fag og kapitel det hører til. Ellers gælder det vel blot om at finde ud af hvad der er vigtigst og tage det med i mappen. F.eks. er matematik et fag der kræver at man har en mappe til noter og en til opgaver og afleveringer. Så strukturering er det vigtigste. Ellers finder du hurtigt ud af det. Men husk den med datoen på arkene, så er det altid nemt at huske og sætte i orden :-)

Svar #2
02. januar 2006 af Arial (Slettet)

Takker, er der flere der har nogle råd?

Brugbart svar (1)

Svar #3
03. januar 2006 af inge eilrich vejrup (Slettet)

Der er mange måder at otganisere dine noter på.

For mit eget vedkommende gjorde jeg følgende:

Havde den samme skriveblok med til hver time, hvor jeg anførte fag og dato øverst på hvert ark, både noter og kopierede ark. Når arkene var udfyldt eller timen forbi, satte jeg dem i den mappe, som hørte til faget.
Jeg havde en almindelig "papirslommemappe" til hvert fag, hvori alle noter efter dato blev lagt i, hvilket fungerede super!
Ellers kan man jo også have et ringbind, hvori man isætter faneblade til hvert fag.

Derudover er det også en god idé at inddele dine noter efter emne.

Uanset om du har sprog eller matematik er det også en god idé at have en blok, hvori du kan skrive formler, paragraffer, grammatik o.lign.

Det virker måske vildt overstruktureret, men i sidste ende handler det jo bare om at gøre det så nemt som muligt for sig selv ;-)

Svar #4
03. januar 2006 af Arial (Slettet)

Tak for hjælpen.

Brugbart svar (1)

Svar #5
03. januar 2006 af Moderatoren

"Ellers kan man jo også have et ringbind, hvori man isætter faneblade til hvert fag."

Ja det virker fint hvis man er lidt doven.

Brugbart svar (1)

Svar #6
03. januar 2006 af Fjolset (Slettet)

Tror jeg nøjes med at fyre det hele ind i en stor mappe. :P

Brugbart svar (1)

Svar #7
03. januar 2006 af TheKo (Slettet)

#5: Og hvis man er meget doven... skriver man slet ingen ;)

Brugbart svar (1)

Svar #8
03. januar 2006 af Moderatoren

#7

Jo man skriver de nødvendige - jeg var så heldig ikke at have ret mange nødvendige!:-)

Brugbart svar (1)

Svar #9
30. august 2006 af Tiger1 (Slettet)

Jeg har sorteret hver fag til en ny mappe. Og så har jeg inden for hver fag delt det op i emner. Så det svare til f.eks. kapitlerne osv.
Desuden dato på hver notat..

Brugbart svar (1)

Svar #10
30. august 2006 af Roman Garcia

Lav et sæt noter, som er noter taget fra undervisningen. Derudover lav yderligere et sæt noter, som er noter taget fra undervisningsbøgerne. Derefter kører man de to sæt noter sammen på sin computer. Derved får man en komplet oversigt.

Skriv et svar til: Organisation af noter, opgaver mm.

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.