Søgning på: fysik skriftlig. Resultater: 18241 til 18260 af 24857
-
Produktionsanlæg?
ForumindlægHej allesammen her inde på SP Jeg har brug for lidt hjælp til en Fysik opgave. Selve opgaven har jeg vedhæftet som fil. Jeg har fået lavet opg a, men ved ikke om det er rigtigt: http://peecee.dk/upload/view/195074 Det er mere opgave b jeg er i tvivl om, ved slet ikke hvordan den skal laves, n... -
Stearin til fuldstændig forbrænding...
ForumindlægHej folkens,Jeg håber I kan hjælpe mig med nogle fysik spørgsmål, 1. Stearin har formlen C18H36O2.Hvor mange C, H & O-atomer indeholder stearinmolekylet.Skriv stearin formlen som en fuldstændig forbrænding og afstem den. Jeg har brug for hjælp hurtigst muligt, for det skal bruges imorgen. Tak... -
Bølger udregning af frekvens og svingningstid
ForumindlægHej! Jeg har en opgave i fysik hvor jeg skal finde frekvens til violet lys når bølgelængden er mellem 380 nm og 470 nm. Det bevæger sig med farten 3,00*10^8 Jeg har formlerne: f=1/T v=λ/T v=f*λ men jeg ved ikke hvordan jeg skal bruge dem eller om nanomater skal omregnes til... -
Haster MEGET!
ForumindlægJeg sidder og forbedreder mig til min mundtlige eksamen i fysik, som jeg skal op i imorgen! Men min hjerne er gået i stå, efter at have siddet hele dagen.. Og jeg mangler stadig meget. Så er der nogen der kan give nogle stikord til: - Videnskabelig revolution - vandrestjerner og en formel som... -
Salte og ioner!!!
Forumindlægjeg skal til eksamen her på mandag og kan ikke komme på mere end 2 forsøg og de kræver mindst 3 forsøg af os. vil i ikke komme nogle forslag til hvad jeg skal sige og bruge af forsøg, jeg kan noget fysik/kemi men hvis i ville sige hvad jeg så skule bruge til forsøgene ville det virkelig være dej... -
Hjælp - hurtigt?
ForumindlægOkay. jeg er ikke så hurtigt ude. MEN. Jeg skal til fysik eksamen i morgen! OG, har trukket bølger lys og lyd. Snakket med en der har forstand på det, men kun kort og hun sagde jeg skulle vise sinus kurven .. Nogen der kan forklarer mig det evt? og nogen der evt bar har en masse go viden om bølge... -
Kinetisk og termisk energi
ForumindlægHej! Jeg skal til 24-timers fysik eksamen i morgen, og har trukket 'termisk energi', da jeg har skiftet klasse i år, har jeg ingen undervisning modtaget i dette emne, og har derfor problemer med en general forståelse af emnet. Bla. den præcise sammenhængen mellem kinetisk og termisk ener... -
elektronen
Forumindlæghey sidder og læser op til eksamen fysik i morgen, og er ved at gennemgå rapporten. vi har lavet en om elektronen som bølge og elektronen som partikel, er der nogle der kort kan hjælpe mig lidt med disse? forstår dem ikke rigtigt, trods det jeg har læst dem flere gange. de er også kendt som, ele... -
Hvor søger lyd hen?
ForumindlægJeg er ved at skrive en opgave i fysik om 'Lyd' Derfor vil jeg meget gerne vide hvor Lyd engentlig søger hen? Der er en der har fortalt mig at lyd helst søger ned ad, men er det sandt??? Håber virkelig på at der er nogen der kan hjælpe mig!!! -
Beregn antal spor på CD
ForumindlægHej. Jeg sidder simpelthen fast i min fysik opgave. Opgaven lyder: Beregn antallet af spor på CD'en. Jeg har fået spalteafstanden til 1644.235 nm, CD'ens ydre diameter= 12 cm og CD'ens indre diamter til 4.5 cm. Jeg håber virkelig, der er nogle, der vil hjælpe! -
blandet spørgsmål!
Forumindlæghej- jeg er ikke lige den skrapeste til fysik/kemi så derfor vil jeg gerne have hjælp, til et 8-9 klasses niveau! håber i vil hjælpe.. har følgende spørgsmål, som jeg gerne vil have svar på (: hvad er demineraliseret vandt? hvad er neutraliseret vand? hvad er postevand? hvad er primær- og ... -
Beregning af halveringstid for Ba
ForumindlægHej alle sammen. Jeg er ved at lave en fysik rapport og jeg ved simpelthen ikke hvordan jeg besvare mit formål. Jeg skal finde halveringstiden for Ba. I det vedhæftede dokument kan i se mine resultater fra opgaven. Håber i kan hjælpe mig med, hvordan jeg regner det ud. De formler ... -
Kepler og renæssancen (Mat/his)
ForumindlægHej SP Jeg bliver i min problemformulering til min SRP bedt om at redegøre for Keplers (Tysk fysiker) placering i Renæssancen, og i den forbindelse også komme ind på renæssancebegrebet. Jeg søger ikke en direkte løsning, men jeg efterspørger eventuelle forslag til hvad jeg kan inddrage i denn... -
Lektiehjælp tilbydes
ForumindlægHalløj, Jeg tilbyder lektiehjælphjælp til naturvidenskabelige fag: Kemi C/B, matematik C/B/A, fysik C/B/A, statik og styrkelære C. Jeg er selv en 18-årig HTX'er og jeg bor i Midtjylland. Hvis du er interesseret eller har spørgsmål, kan du sende mig en besked eller poste her i forummet. -
Privatundervisning søges
ForumindlægHej! Har du brug for noget at supplere din SU med? Jeg er lige startet i en ny 9. klasse, der er på et lidt højere niveau end jeg er vant til, og leder derfor efter en der kan hjælpe mig med fysik, matematik og dansk. Jeg bor i Københavnsområdet, og vil helst have at undervisningen foregår hje... -
Bølger og lyd!!!!!!!!
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe med min fysik aflevering? Det jeg leder efter er der nogen der ved hvad man skal skrive i efterbehandling? Og databehandling?( hvad er forskellen?) Og selve i teoridelen? Jeg har om stående lyd bølger, jeg er virkelig lort til det her. Er der ikke nogen som har lavet ... -
Hjææææælp
ForumindlægHey alle sammen, er der nogen der gider rette min fysik opgave? OPgaven lyder:Banebevægelse i hydrogen: Man kan vise, at den kinetiske energi af en elektron i et hydrogenatom er: Ekin=h*c*R/2*n^2 Ekin=2,18*10^-18 Ekin=1,09*10^-18 Er min resultat rigtig?? -
--------->I NEED SOME HELP<---------
ForumindlægHeeej alle sammen xD Nogen der kan hjælpe med disse spørgsmål??? - Hvad er aerobe og anaerobe bakterier? - Hvad er nitrifikation? - Hvad er denitrification? - Hvordan kan man rense spildevand for kvælstof? - Hvordan virker et rensningsanlæg? - Hvordan virker et rodzoneanlæg? - Hvilken rolle spil... -
Energi
ForumindlægEn der kan hjælpe med følgende opgave i fysik: 1. Jens skyder en bold lodret op i luften med en startshastighed på 14,7 m/s a) Hvor højt kommer bolden? (Se bort fra luftmodstand) b) Hvad er boldens hastighed, når den er halvejs oppe i luften (Se bort fra luftmodstand) Kom gerne med formler o... -
radioaktivitet
ForumindlægJeg har en fysik aflevering, hvori jeg ikke forstår sidste opgave.. Intensiteten fra en radioaktiv kilde nedsættes til 5% ved passage af 10 cm bly. a. bestem halveringstykkelsen b. hvad nedsættes intensiteten til ved passage af 5 cm bly? igen, skal jeg bare have nogle formler at arbejde med s...
