Søgning på: historie begreber. Resultater: 18241 til 18260 af 22480
-
Karakter-ikke mødt
ForumindlægHej. kort historie. Jeg mødte ikke op til min mundtlig eksamen i matematik, men ved skriftlige gjorde jeg. Det skal lige nævnes at det er supplerings fag ikke et hf/stx forløb. Når jeg kigger på min mundtlig karakter i mat A står der ikke mødt og ved siden af den står der vægt = 1. betyder det s... -
(SRP) Fysik A - enme og fag? HJÆLP!!!
ForumindlægJeg skal have valgt mit emne til mit studieretningsprojekt (SRP) og skal skrive inden for Fysik A. Derudover har jeg følgende fag at vælge imellem: - Matematik A, -biologi B, - Idehistorie B (er en blanding mellem historie og filosofi), - Kemi B - Teknologi B. Jeg vil VIRKELIG GERNE HAVE FORSLA... -
(SRP) Fysik A - enme og fag? HJÆLP!!!
ForumindlægJeg skal have valgt mit emne til mit studieretningsprojekt (SRP) og skal skrive inden for Fysik A. Derudover har jeg følgende fag at vælge imellem: - Matematik A, -biologi B, - Idehistorie B (er en blanding mellem historie og filosofi), - Kemi B - Teknologi B. Jeg vil VIRKELIG GERNE HAVE FORSLA... -
(SRP) Fysik A HJÆLP!!!
ForumindlægJeg skal have valgt mit emne til mit studieretningsprojekt (SRP) og skal skrive inden for Fysik A. Derudover har jeg følgende fag at vælge imellem: - Matematik A, -biologi B, - Idehistorie B (er en blanding mellem historie og filosofi), - Kemi B - Teknologi B. Jeg vil VIRKELIG GERNE HAVE FORSLA... -
Hjælp!
ForumindlægHey vil høre om der er en der ude som gider/kan hjælpe mig med at oversætte dette til tysk????: I den følgende tekst befinder Axel Hacke sig i landsbyen Hötensleben, som ligger nær ved den tidligere tysk-tyske grænse. Den store politiske historie har i høj grad præget tilværelsen for de tyskere... -
SRP - fysik A - hvilke af de to emner?
ForumindlægHej derude Jeg står nu og skal vælge mellem to emner til mit studieretningsprojekt her i 3.g. hvilket synes i - argumenter meget gerne. I må også gerne komme med forslag til hvor jeg kan finde viden om emnet henne:-D De to emner er: Fysik A og Matematik A: Statik og inertimoment Fysik A og Idéhi... -
Årsager til fjendskabet (USA og SOVJETUNIONEN)
ForumindlægHej Jeg skal snakke lidt om "forkellene på de to supermagter USA og Sovjetunionen" til min historie eksamen. I min bog står der noget om at i USA var der demokrati og i Sovjetunionen var der "Diktatur/kommunisme som jeg godt forstår, men senere står der noget om deres "Økono... -
forfærdelig tysk oversættelse
ForumindlægHvordan skal dette oversættes: Brødrene Grimm udgav i 1812 en eventyrsamling, som alle børn kender. Den består a folkeeventyr, som de har hørt. Hvem kender ikke rødhætte, som møder ulven? eller Snehvide, som heksen giver et æble? Eller tornerose, som prinsen befrier? Rødhætte, Snehvide og Askepo... -
Gregor den 7's billede....
ForumindlægJeg vil gerne hører om der er nogle som kan hjælpe mig til at forstå, hvordan jeg kan inddrage kilden af dette billede i min billedanalyse i historie. -Hvilke begivenheder har indtruffet i samtiden, som kan have betydning for kildens form og indhold? Her ser man på begivenheder i den umiddelb... -
Er du Studieportalens reporter i felten?
ForumindlægI anledning af de mange Åbent Hus arrangementer i denne og næste uge, søger Studieportalens redaktion nogle reportere, som deltager i et åbent hus arrangement og har lyst til at skrive nogle linier om det som en slags anmeldelse, vurdering, historie, dagbog - ja hvad der måtte falde dig ind. Har... -
Velfærdsstaten danmark - historieeksamen
ForumindlægHej! Jeg sidder til 24 timers eksamen i historie og har trukket Velfærdsstaten i DK. Jeg har en kilde ang kanslergadeforliget, samt velfærdsstatslige modeller (selektiv, residual, universel). Har svært ved at komme igang. indtil nu har jeg et analyserende spørgsmål som lyder som følgen... -
Mundtlig Kulturfag - Synopsis
ForumindlægHejsa Jeg skal snart op i kulturfag ( Historie - samfund - religion samlet ) mundligt hvor jeg har haft 2 uger til at lave min synopsis, og har afleveret den, så nu skal jeg op her snart... Eksamen vare i 45min hvor der står at jeg har 15min til at fremlægge min synopsis, og resten af ... -
problemstillinger -
ForumindlægHej. Mit emne til historie eksamen er "Danmarks internationale placering fra 1914 til idag" Min problemstillinger lyder som følgende: - Hvorfor opstod der et brud på neutraliteten i 1914? - Hvorfor vælger Danmark at indmelde sig i NATO ? - Hvordan var Danmarks nye rolle ef... -
Hvilke beføjelser havde Risdagen i Weimarforfatningen
ForumindlægEr der nogen som kan hjælpe mig med at besvarer spørgmålet i min overskrift? Jeg har læst lidt omkring det i min historie bog : Verden efter 1914. Kan det nedenstående muligvis være svaret på spørgsmålet. Den lovgivende Risdag valgtes ved almindelig stemmeret for både kvinder og mænd med et pr... -
Adgangskrav
ForumindlægHvorfor kan man ikke gå om i de fag, man ikke har fået gode nok karakterer i til at få sit ønskestudie? På denne måde kunne man prøve igen og fordybe sig i fagene for så at score en bedre karakter næste gang. Det er fucking irriterende, at man ikke kan og det letter bare presset i nakken ydderlig... -
Analyse af "Nik & Jay - Mod Solnedgangen"
ForumindlægHej! Jeg sidder og skal op til dansk eksamen, her snart og jeg skal have analyseret "Mod Solnedgangen" af Nik & Jay :-) Jeg har selv et par ideér om hvordan den KAN fortolkes, men er meget interesseret i at høre andre inputs? :-) Idéer til svar: - Hvad mener du den handl... -
Tommelise igen
Forumindlægoki jeg har valgt at skrive 2.g opgave om Tommelise. og jeg ved helt ærligt ikk hvorfor.. men nu sidder jeg har og knokler så hvis nogle gad og komme med en guldkorn. eller emning og historien ville det hjælpe... herr err min problemstilling: 1. Analyser begge udgaver af Tommelise, H.C. Andersens... -
Fremtid
ForumindlægHej Jeg er en pige, som går i 2g, og skal til at starte i 3g efter sommerferien. Jeg vil gerne forbedre mig i de fag, som jeg skal afslutte næste år, så jeg ville spørge, om der er nogle, som evt. kender nogle kurser eller hvordan jeg kan forbedre mig? Jeg skal afslutte følgende fag: Matema... -
Ondskab
ForumindlægHei alle sammen. Jeg skal snart igang med min eksamsprojekt, og har valgt som emne Ku klux klan. Som fag er det både i historie og Psykologi. Jeg skal komme ind på Socialpsykolgi altså ondskab psykologi. Jeg har meget sværet ved at finde kilder eller bøger om det. Vil derfor høre om nogen af jer ... -
2. verdenskrig
ForumindlægJeg har lidt svært ved at forstå en sætning fra min historie bog. Men først vil jeg bare lige være sikker på: Den tyske krydsere Blücher blev sænket i Oslofjorden af norske kystbatterier.... (forstår ikke denne tekst): Det indebar, at den norske udenrigsminister Halvdan Koht kunne tilbagevise de...
