Søgning på: fysik projekt. Resultater: 18281 til 18300 af 20689
-
Det periodiske system
ForumindlægJeg er igang med at læse til 9. Klasses fsa i fysik. Jeg har forstået det periodiske system sådan at hovedgrupperne siger hvor mange elektroner der kan være i yderste skal, og perioderne siger hvor mange elektron- skaller atomet har. I så fald har helium 1 skal og 8 elektroner i yderste skal - ... -
Reaktionsafstemning -kemi
ForumindlægSidder netop og forbereder mig til afgangsprøven inden for faget(fagene) fysik/kemi. Støtte pludselig på et problem, eller en vanskelighed. Det drejer sig om afstemming af følgende: H3SO4+Mg -> ? Kan godt erindre, at H-ioner bliver udskilt som gas, og at Mg og SO4 indgår binding, men kan ikke ... -
Forsøg til elektromagnetisme? (Eksamen)
ForumindlægHej. Jeg er igang med at læse op til afgangsprøven i fysik, og kom til at tænke på, hvilke forsøg jeg dog skal lave til elektromagnetisme. Indtil vidre har jeg kun, at bevise gribereglen.. og min lærer sagde man skulle have 3-6 forsøg. Ved godt jeg nok også kunne lave et eller to forsøg indenfor... -
Udglødning af kridt - Kalkvands indikator
ForumindlægHej, jeg skal op til fysik/kemi eksamen i morgen. Jeg er lige startet i en ny skole, og kender ikke pensum eller de forsøg de har lavet i løbet af året. Min lærer sagde noget med at udgløde noget kridt og putte det ned i en substans også måle PH-værdien. Dette skulle bruges som en kalkvandsindik... -
BRUG FOR HJÆLP!!! Farvernes bølgelængde (FORSØG)
ForumindlægHey alle! Jeg sidder og skal op til mundtlig fysik i morgen (24-timers forberedelse) og jeg har trykket det elektromagnetiske spektrum! Det er et helt fint emne for mig, men jeg har også trykket en øvelse som hedder "farvernes bølgelængde". Jeg har rigtig svært ved at forstå hvad der fo... -
Forbrænding og CO2
ForumindlægHej! Jeg skal op til fysik/kemi eksamen snart, og jeg har ikke helt styr på sammenhængen ml. forbrænding og CO2. Jeg ved godt, at CO2 dannes, når vi brænder de fossile brændstoffer af, men jeg har fået et forsøg af min lærer, hvor han brænder sprit af, og her dannes CO2 og vand (fuldstændig f... -
Afstandsbestemmelser i Universet
ForumindlægHej! jeg har været oppe og trække mit fysik emne, til eksamen idag. Jeg har 24 timers forbedrelse! jeg har trukket emnet "afstandsbestemmelser i Universet", jeg har rimelig godt styr på de forskellige begreber og sådan, men jeg kunne virkelig godt bruge noget hjælp til hvordan jeg skal ... -
Dispositioner
ForumindlægHej, jeg er lidt forvirret angående dispositioner i fysik/kemi. Dette vil altså være et godt eksempel? (Dispisitioner fra første kapitel) Salte 1.19, Fremstil et salt 1.8, Fiksersalt og elektrisk strøm 1.9, Krystalvand i kobbersulfat Syrer og baser 1.12, H+-ioner i bevægelse 1.13, Magnesi... -
Metoder
ForumindlægHej alle.. Jeg ska til AT-eksamen på mandag (dansk og biologi) I biologi har jeg aldrig fået metodeundervisning og er derfor blevet i tvivl om jeg har forstået det rigtigt.. Jeg har haft både fysik og kemi på b-niveau og jeg har en fonemmelse af, at metoderne ikke ligger så langt fra dem man br... -
Produktion med bæredygtig udnyttelse af naturgrundlaget
ForumindlægHej. Er ny til dette så ved ikke rigtig, hvordan det fungerer. Jeg er i gang med at lave min FFFO (fællesfaglig fokusområde). Jeg har trukket produktion med bæredygtig udnyttelse af naturgrundlaget og har besluttet mig for at skrive om bæredygtigt landbrug. Fysik/biologi/geografi er virkelig ikk... -
Atomfysik - C-niveau eksam - HJÆÆÆLP
ForumindlægHej derude. Jeg har lige trukket atomfysik, og i morgen skal jeg op i det. Spørgsmålet lyder således: I din præsentation skal du blandt andet komme ind på Bohrs atommodel, samt hvordan er lysstofrør virker. Stikord til den faglige samtale: - bølgeligning, herunder bølgelænge, frekvens og hasti... -
Keplers 3. lov med Jupiters måner
ForumindlægHej alle. Jeg har i fysik fået en opgave, hvor jeg skal finde ud af, om Keplers 3. lov (T2/a3=1) gælder for Jupiters måner, som den gælder for planeterne i solsystemet. Jeg har fået et skema/datasæt over månernes middelafstand (a/106km) og deres omløbstid om Jupiter (T/døgn). Udover det har je... -
Forsikringsmatematik & gymnasielærer
ForumindlægHej alle, Jeg har søgt ind på Forsikringsmatematik (Aktuar-uddannelsen) på KU, men har også samtidig igennem længere tid leget med tanken om at undervise i gymnasiet. Jeg ville høre om der er nogen der ved, om man ville have mulighed for at kunne undervise i Matematik i gymnasiet, hvis man h... -
Engelsk på uni
ForumindlægHej SU Jeg går på mit sidste år i gymnasiet, og i 2.g dykkede mit gennemsnit gevaldigt ned, både pga. dovenskab og personlige problemer, som også har resulteret i en dumpet eksamen i fysik. For at studere engelsk på KU er gennemsnittet på 7,2 og mit er lige pt. på 5,6. Påvirker den dumpet eksame... -
Laserfotonernes energi
ForumindlægHej Jeg er i gang med at lave en fysik opgave, som lyder således: En helium-neon laser til skolebrug lyser med en effekt på 1,0 mW. Lysets bølgelængde er 632,8 nm. 1) Hvor stor er laserfotonernes energ? - Opg 1 har jeg forsøgt, at beregne. Den er vedhæftet her. Er den løst rigtigt? Og er enhed... -
Protein test
ForumindlægHej vi skal snart til eksamen i fysik og vi tester om der er protein i madvarer Vi tager 2 ml af prøvevæsken (vi laver madvaren flydende) og putter derefter 2 ml NaOH(natriumhydroxid) og ca. 5-10 dråber CuSO (kobberIIsulfat) i og så ser man havd farve det får. Vi ved at indikatoren er kobber... -
legeme fald.
Forumindlæghej jeg sidder med en fysik opgave jeg ikke helt kan dreje i hovdet og håber på hjælp. et legeme falder i et frit fald fra en vis højde over jordoverfladen. da legemet rammer jorden, har det været 0,5 s om at tilbagelægge de sidste 13,75m. 1, hvor langt tid har faldet varet? 2,med hvilken hast... -
Tegne kræfter? HJÆLP, HASTER
ForumindlægHej jeg skal tegne krafter på den tegning som jeg har vedhæftet men er mega dårlig til det!! nogen der kan hjælpe og fortælle hvilke veje pilene på krafterne skal vende??? jeg ved der skal være en Ft (f-tyngdekraft) som vender ned...hvad med en Flod er der ikke også en kraft på loddet og hvor sk... -
Isotopkort til offline brug, findes det?
ForumindlægHej, for nogen dage siden var jeg til årsprøve i fysik, men til en af opgaverne skulle jeg bruge noget information fra et isotopkort. Jeg havde desværre ikke downloadet det til min computer, og det var ikke tilladt at bruge internettet til at se det. Jeg plejer at bruge dette isotopkort: https://... -
Hvilken syre er stærkest
ForumindlægHej Alle! Jeg sidder og knokler med en fysik rapport. Er der nogle søde sjæle der kunne hjælpe mig med at sætte de her 7 syre i række (stærkest til svagest) Syrerene er; Saltsyre 1 M, Svovlsyre 1 M, Citronsyre 1 M, Eddikesyre 1 M, Oxalsyre 1 M, Saltsyre 4 M, eller svovlsyre 2 M? Det ville betyd...
