Fysik

Isotopkort til offline brug, findes det?

08. juni 2023 af Fewerdrengen - Niveau: A-niveau

Hej, for nogen dage siden var jeg til årsprøve i fysik, men til en af opgaverne skulle jeg bruge noget information fra et isotopkort. Jeg havde desværre ikke downloadet det til min computer, og det var ikke tilladt at bruge internettet til at se det. Jeg plejer at bruge dette isotopkort: https://portals.clio.me/dk/fysikkemi/isotopkort/
Så jeg tænkte bare på om det var muligt at finde et isotopkort man kunne downloade og bruge offline? Eventuelt dette, men ellers så bare ét med de samme informationer. 
Jeg vil altså også helst have at kortet ikke kun viser henfald ift. isotopet, men at det også kunne vise halveringstid og masse. 


Brugbart svar (0)

Svar #1
09. juni 2023 af Christianfslag

Du ville ikke have noget problem med at bruge internettet til at tilgå det pågældende isotopkort. Jeg vil dog anbefale at du i stedet benytter PTable til alt der vedrører atomer.


Brugbart svar (0)

Svar #2
10. juni 2023 af apricotx

Der findes et helt almindeligt kernekort på et stykke A4-papir, som jeg normalt får udleveret til mine elever.


Skriv et svar til: Isotopkort til offline brug, findes det?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.