Søgning på: fysik rapport radioaktivitet. Resultater: 18281 til 18300 af 22746
-
Industrienstid
ForumindlægHejsa Jeg skal til at skrive en rapport omkring det gode liv/indsutriens tid. Jeg sad og tænkte lidt på hvilke emner jeg ville indrage. Jeg vil ihvertfald indrage før og efter. Desuden vil jeg høre om der er andet jeg kan indrage. Eller måske har i nogle noter eller links der er gode? :) Håber... -
Hjælp ! At neutralisere en syre med en base !!
ForumindlægHej .. Vi har arbejdet med emnerne salte, ioner,base og syre i min klasse. Så vi har fået en rapport om de her emner, som vi skal aflevere i morgen. Men der er et spørgsmål som jeg ikke kan svare på, den lyder sådan her: Der er mange muligheder for at udføre forsøg, der viser, at syr... -
Reaktioner mellem metaller og ikke-metaller! HELP
ForumindlægHej guys :) Jeg sidder og er igang med min kemi rapport, jeg gået i stå i nogle spørgesmål. Håber der nogen der gider at hjælpe! Tak på forhånd ;) 1. Beskriv hvordan man bl.a. ved brug af det periodiske system bestemmer ionladningen for forskellige ioner, og giv eksempler på dette ... -
Formler og ioner
ForumindlægHej alle I dejlige studerende... Jeg er så heldig, at jeg skal aflevere en rapport om salte osv. i morgen.. Dog er det der med formler og ioner ikke lige det nemmeste i verden (for mig) ;-) Er der en der er så wunderschön at hjælpe mig med følgende???: Hvordan deler man en formel op i ion... -
Faglig dokumentation
ForumindlægHey Freaks! Er der nogle er jer som kunne være behjælplig med forslag til en ligning. Sagen er den, at jeg skal aflevere en rapport, som faglig dokumentation vedr. et kup. Og så skal jeg bare få så meget matematik med i den, som kan relatere til emnet. Nu er jeg så noget til at ville opst... -
Osmose
ForumindlægHej. Jeg sidder og laver en rapport omkring osmose, og der et spørgsmål, jeg er lidt i tvivl om: Diskutér hvilke konsekvenser det kunne have for vandoptagelsen i maven, hvis en maratonløber, til erstatning for vand mistet ved fordampning (sved) og sukker (som er forbrugt til respiration og mæ... -
Osmose
ForumindlægHej. Jeg sidder og laver en rapport omkring osmose, og der et spørgsmål, jeg er lidt i tvivl om: Diskutér hvilke konsekvenser det kunne have for vandoptagelsen i maven, hvis en maratonløber, til erstatning for vand mistet ved fordampning (sved) og sukker (som er forbrugt til respiration og mæ... -
blodtyper
ForumindlægJeg skal i en biologi rapport svare på disse to spørgsmål, men jeg er i tvivl om det jeg er kommet frem til er korrekt. her er spørgsmålene og jeg håber i kan hjælpe. 1. spørgsmål: en mor har blodtype B. Hendes børn har blodtype 0. hvilke(n) blotype(r) kan faderen være i besiddelse af? 2. spørg... -
Magnesium i saltsyre - Spændingsrække
ForumindlægJeg har tidligere haft om stærke og svage syre syre, hvor jeg skulle opløse et magnesiumbånd i saltsyre. Nu er er så igang med en rapport om metaller, jeg så stødt op på et spørgsmål der har noget med det at gøre. Jeg har fået følgende spørgsmål: Hvordan kan du ud fra magnesiums placering på sp... -
Hjælp til kreativt produkt
ForumindlægHej alle sammen:-) Jeg har projekt uge i den her uge, og i morgen skal jeg aflevere en rapport og et kreativt produkt. Det eneste jeg magler, er et kreativt produkt og jeg er virkelig blank på det. Mit over emne er "Krise, udvikling og forandring". Jeg har valgt at have om ulandshjælp ... -
Stormagter
ForumindlægHar fået en rapport om Imperalisme og Afrika. Nogle af spørgsmålene lyder sådan. 1. Hvorfor tog europæiske stormagter kolonier i Afrika? 2. .Forklar, hvorfor europæerne for 150-100 siden syntes, det var i orden at tage kolonier i Afrika. 3. I dag er Afrika verdens fattigste verdensdel. Tror ... -
Beskrivelse af forsøg - SRP
ForumindlægHej :-) Jeg sidder, som så mange andre, dybt begravet i SRP-skrivning og er på denne skønne fredag aften kommet i tvivl om, hvorledes man skal beskrive sine naturvidenskabelige eksperimenter i selve opgaven. Jeg skriver i bioteknologi og matematik og har således et par eksperimenter.. Skal disse... -
Hjælp til problemstilling. VIGTIGT!
ForumindlægHej. I min klasse ( 1.g) har vi fået en opgave hvor vi skal skal skrive en rapport om hvad vi har lavet i den første del af året. Jeg har valgt at have om giftige tungmetaller. Problemet er bare at jeg ikke ved om min probelstilling er god nok. min problemstilling er : hvordan kan man forhind... -
Et hurtigt spørgsmål om fedtsyrer :)
ForumindlægHej allesammen :) Et hurtigt Jeg sidder og skriver en rapport om mad :) Jeg er gået i stå, der jeg er blevet en smule forvirret. Hvordan er mono og umættet fedtsyrer opbygget? Passer det at enkelt mættet, monomættet og flereumættede fedtsyrer, bare er opbygget med en lang carbon række, hvor de... -
Tollens reagens - det haster :(
ForumindlægHej alle sammen :) Jeg er i gang med at skrive en rapport om oxidation af alkoholer. Mit alkohol er propan-1-ol. Først oxideres den med Beckmans blanding, og her løser jeg en redoxreaktion. Derefter reagere den med 2,4-dinitrophenylhydrazin. Nu skal den så oxideres igen vha. Tollens reagens, kan... -
bestem matematisk model s(t)=1/2a*t^2+v0*t+s0
ForumindlægHej alle sammen, jeg er i gang med en rapport, og der er noget som jeg ikke kan finde helt ud af. Opgaven lyder på. -bestemme en matematisk model og sammenligne denne med filmens data. Modellen skal opbygges som en stykkevis sammensat funktion, der består af tre delfunktioner. I den første delf... -
Pseudoførsteordensreaktion
ForumindlægHey SP! Jeg skal lave en rapport om en pseudoførsteordensreaktion, hvor peroxodisulfat reagerer med iodidioner, hvorefter thiosulfationer tilsættes og reagerer med den diiod der dannedes af den førnævnte reaktion (Virker som indikator). Reaktionerne er altså S2O82- + 2 I- --> 2 SO4... -
Fældningsreaktion - bundfald? - HASTER!
ForumindlægHej Jeg sidder i den situation at jeg skal til eksamen i morgen og sidder lige nu med en gammel rapport omhandlende bundfald, som forvolder en del problemer. Jeg kan ikke finde ud af hvordan man ved hvilke farver bundfald de forskellige reaktioner får og hvorfor. Stofferne som danner bundfald ... -
Figurtal
ForumindlægHej alle Vi har brug for hjælp. Vi skal skrive en rapport om figurtal. vi ved godt hvad det er, men deres formler går os lidt på! hvad er n? fx n(n+1) hvad betyder n? er det ligesom x i en ligning? Kan man bare vælge et random tal? eller kun de tal der indgår i de forskellige rækker ... -
Gelelektroforese + homozygot/hetrozygot
ForumindlægHej. Sidder med en rapport om et forsøg med DNA ved hjælp af elektrafarse. Der er 2 spørgsmål jeg ikke kan finde svar på i mine bøger eller noter så håber der er en herinde der kan hjælpe mig :) 1. Er det realistisk kun at få to bånd vil gel-elektroforese af menneske-DNA? 2. Hvordan ville b...
