Søgning på: historie begreber. Resultater: 18281 til 18300 af 22480
-
Latterlige bemærkninger!??!?
ForumindlægJeg læste i et af debatterne i dag, hvor en hr. E.M udtalte sig således "...dels undgår man, at man sidder og hjælper muslimer. Det sidste er jeg ikke interesseret i" (Læs: Nogle her der bor på Fyn- af E.M) Hvad mener I om denne holdning!? Hvis I vil have hele sætningen og historien s... -
Den Kolde Krig - hvem var forræderen?
ForumindlægJeg sidder her med præsident Reagans tale om "Det Onde Imperium", 8. marts 1983. Heri siger han om Sovjetunionen og dens kommunister: "Men hvis historien lærer os noget, er det, at troskyldig eftergivenhed og ønsketænkning om vore modstandere er tåbelig. Det fører til forræderi ... -
Rend mig i traditionerne - Af Leif Panduro
ForumindlægOkay, jeg har brug for en der (selvfølgelig) har læst Rend Mig I Traditionerne, men også en der kan huske den ret godt. Jeg har utroligt svært ved at finde rundt i kompositionen og den måde historien er bygget op på. Jeg har søgt flere stedet på nettet og har ingen hjælp fundet. Er der nogle ... -
AT-fremlæggelse
ForumindlægSkrev min AT-synopsis her i sidste uge om sagen omkring den amerikanske soldat Jessica Lynch, og de to versioner af hendes overlevelse i Irak-krigen - en amerikansk, som nærmest er en heroisk myte, og den britiske, der er en realistisk tilfangetagelsesfortælling. Nu sidder jeg så og prøver at ko... -
Noter til Bøgerne
ForumindlægHejsa.. Er så heldig at skal op i Historie:( Man da det overhovedet ikke har interesseret mig, må jeg indrømme at jeg har slapet for meget af i det fag.. Mit spørgsmål er så, om der er nogen der har noter til disse forskellige bøger. Ebbe Kühle - Forandringer og Dilemmaer Claus Friisberg - det ... -
At-synopsis Eksamen
Forumindlæghej alle sammen!! jeg skal op til AT-synopsis-eksamen! det er de færreste der ved hvad det er!! men det er sådan at jeg har skrevet en opgave, punkt former alle sammen, men så kunne jeg bare tænke mig at der var en der læste den igennem, og evt med lidt respsons! mine lærere må ikke udtale sig om... -
Engelsk - passiv
ForumindlægHvordan oversættes denne sætning: Den er udstillet i et imponerende museum, hvor hele historien bliver fortalt ved hjælp af lysshow, film og plancher før man bliver sluppet ind i den sal, hvor selve mesterværket hænger. (Jeg har om passiv og aktiv - så det skal jeg tage hensyn til? Jeg... -
Termin i 8. kl.
Forumindlægi næste uge skal min klasse have terminsprøve i dansk. vi skal side i 3 timer og skrive en historie på ca. 3 sider. vi for nogle genre at vælge imellem. men jeg har slet ikke styr på hvad der er hvad. er der nogle der kan hjælpe mig? jeg har nogle gode ideer, men det nytter jo ikke noget, når jeg... -
SRP Kemi - Alkymi
ForumindlægJeg skal snart til at skrive SRP. Jeg har valgt Historie og Kemi som mine to fag. Jeg skal skrive om alkymi. Har svært ved at finde ud af hvad jeg f.eks. kunne skrive om i kemi-delen under emnet, så hvis nogen kunne komme med nogle gode foreslag, ville det hjælpe mig meget. Jeg kunne også godt t... -
Epidemi
ForumindlægJeg vil gerne skrive om epidemier, men jeg kan ikke finde noget materiale omkring, hvor mange der blev smittet og døde i løbet af en periode, som skal bruges til SIR-model i matematik. Derfor er det nødvendigt at jeg har data fra flere år eller måneder, og dermed ikke kun antallet af døde og smit... -
Dronning Elizabeth 1. — Materiale
ForumindlægHej, jeg skal skrive SRP som udgangspunkt skal handle om dronning Elizabeth 1, og hendes styre (den elizabethanske tid), men jeg kan kun finde bøger og materiale om hende som er på engelsk, og jeg tænkte på om der var nogen som kendte til noget materiale som var på dansk. — alle andre bud på mate... -
Hjælp til Korea-krigen
ForumindlægHej :) Jeg har besluttet mig for at skrive om Korea-krigen her til december når SRP'en kalder.. Jeg skal skrive i samfundsfag og historie. For det første, er der nogle der har input omkring mine interesse punkter? . Det historiske forløb i Korea-krigen og politikken bag – fokus på USA, ... -
Thetis og Zeus
ForumindlægI Iliadens første sang beder Achilleus sin mor, Thetis om at gå til Zeus få at bede om hjælp til at få hævn over Agamemnon - Han siger noget i retningen af, at Zeus skylder Thetis en tjeneste, efter hun har hjulpet ham med at slippe løs af nogle lænker. Jeg kan ikke finde ud af, hvad dén historie... -
Soya: Farvæl sjæl!
ForumindlægHej alle Er der nogen, der har læst Soyas novelle "Farvel sjæl!"? Hvis ja, hvilken morale ser I så, at historien udtrykker? - dette i forhold til døden, sjælevandring. Umiddelbart ser jeg det, som om Soya forsøger at fortælle, at hvis man hader sine medmennesker, hvis man således har... -
korstogene og de nye opdagelser
Forumindlægde nye opdagelser - Columbus og korstogene? d. 13-06-2007 kl. 15:26 af Yndlingsbabe (Studerende) hej skal til historie prøve imorgen og tænkte på: om de nye opdagelser - bl.a gjort af Columbo og korstogene har noget at gøre med hinanden. Nogen siger at bl.a Spanien gerne ville føre et nyt ko... -
de nye opdagelser - Columbus og korstogene?
Forumindlæghej skal til historie prøve imorgen og tænkte på: om de nye opdagelser - bl.a gjort af Columbo og korstogene har noget at gøre med hinanden. Nogen siger at bl.a Spanien gerne ville føre et nyt korstog... nogen der kan hjælpe mig men at kæde de to forløb sammen udover araberne gjorde det vanske... -
Pans labyrint/ El laberinto del fauno
ForumindlægHej! Jeg skal til at skrive SRP i spansk og historie og jeg vil gerne inddrage Pans labyrint. Men jeg har svært ved at finde materiale omkring filmen udover anmeldelser og den officielle hjemmeside. Desuden er jeg i besiddelse af filmen og manuskriptet dertil. Men er der nogle der har noget sp... -
Vikingetiden
ForumindlægHej jeg skal skrive en "mini-rapport" om vikinger og skal besvare følgende: Baggrund/forhistorie - efterfølgende historie/konsikvenser: Hvilke begivenheder kom før, og formede de begivenheder der er omtalt, samt hvad der skete efterfølgende; konsikvensen af begivenheden som ændrede ... -
SOCIALISME,,
ForumindlægHeeey.. :) Jeg skal skrive om socialismen.., men kan ikke rigtig finde noget om det. Er der nogen der ved noget om socialisme, så please skriv. * socialismens historie. * syn på økonomi, staten og menssket. ved nogen noget om reformisen?? jeg slog ordet op i ordbogen, men jeg fandt ikke nog... -
Hurtig aboriginal information efterspørgers
ForumindlægHej. Jeg har haft travlt med at forbedrede til min fysik eksame (fik 11, men regnede langt fra med mere end 9). Jeg skal op til engelsk om få dage, og jeg har stort set ikke tid til at forberede. Så jeg ville elske en smule hjælp. Hvis bare i kunne skrive en lille tekst om hvad i ved om Aborigini...
