Søgning på: srp biologi historie. Resultater: 18281 til 18300 af 28854
-
Nogle der kan læse min talepapir?
ForumindlægHej Er der nogle som er meget interesseret i biologi og dansk, og som gerne vil læse min synopsis eller fremlæggelse til AT, da jeg er meget usikker på om jeg besvarer problemstillingerne. I må meget gerne kommenterer og rette, og hvis I synes, at problemstillingerne er for "tynde" ... -
hjælp til humaniora
ForumindlægHej jeg er igang med AT8, vores emne er fremtidsvisioner og vi skal indblande engelsk og biologi. altså skal vi bruge humaniora som metode hvilket jeg har store problemer med. Jeg har den her artikel http://revellian.com/2008/06/05/lab-grown-in-vitro-meat-hamburger-horror/ hvad kunne man sige ... -
Vedrør gymnasial uddannelse
ForumindlægHej kære venner Jeg vil så gerne læser til farmaceut, men det kræve en gymnasial eksamen og jeg er i gang med at tage hf-som enkeltfag hvor jeg har dansk, engelsk, kemi, biologi, religion og matematik. Hvor mange fager tror i jeg skal have for at have fuld hf for at blive optaget på farmaceut u... -
hjælp! - kromosomer og kønnet formering
ForumindlægHej! Har et spørgsmål, som jeg håber i kan hjælpe mig med. Jeg er i gang med at læse op til eksamen i biologi, og har lidt problemer med et spørgsmål i emnet Celler.. Forstår godt spørgsmålet, ved bare ikke helt hvordan jeg skal forklare hvordan det sikres. 2. Diskuter hvord... -
Metoder, empiri og teorier
ForumindlægJeg sidder og er ved at forberede mig til min AT-eksamen. Men grundet dårlig vejledning fra vores lærere er jeg på bar bund mht. metoder, empiri og teorier. Mit emne er lykkepiller, og jeg skal finde ud af hvilke metoder osv. der bruges inden for fagene biologi og psykologi. Jeg er meget i tviv... -
Nedbrydning af organiske stoffer i døde dyr og planter
ForumindlægHej Alle. Jeg sidder her og kæmper lidt med biologi, så håber I kan hjælpe mig med mine spørgsmål. 1. Hvordan bliver de organiske stoffer i døde dyr og planter nedbrudt i naturen ? 2. Udleder vi mennesker stoffer til naturen, som er vanskelige at nedbryde ? 3. Hvordan nedbrydes den mad du sel... -
Darwin - AT
ForumindlægHej alle - jeg skal til AT eksamen i morgen, og jeg har valgt at skrive om Darwin i biologi og religion. Jeg er meget i tvivl omkring metoder - hvilken metode anvendte Darwin? den hypotetisk-deduktive eller induktive? og hvad er egentlig forskellen? jeg er helt vildt forvirret, og håbet der er no... -
Bioanalytiker studiestartsprøve
ForumindlægHej Jeg er blevet optaget på bioanalytikeruddannelsen og i den forbindelse skal jeg op til en stdudiestartsprøve allerede den første uge eller ugen efter. Prøven handler om matematik, kemi og biologi. Man har 2 forsøg og hvis man dumper begge gange bliver man udskrevet fra skolen! Jeg er virke... -
Biologieksamen B
ForumindlægHey folkens, jeg skal op til biologi B, og et af spørgsmålene til dispositionerne lyder således: Gennemgå blodets vej gennem kredsløbet og forklar hvordan og hvorfor blodets indhold af ilt og næringsstoffer ændrer sig gennem forløbet. Mit spørgsmål til jer er: Hvorfor blodets indhold af i... -
Isolerning af DNA via. sæbe & ethanol
ForumindlægHej. Jeg har lavet et forsøg i biologi, hvor jeg skulle isolere DNA´et fra hindbær. I forsøget brugte vi sæbe og ethanol. Jeg har 3 spørgesmål...er det sæben eller ethanolen der islorer DNA´et fra hindbærret?, og er det sæben eller ethanolen der gør DNA´et til syne?...Altså hvad nedbryder, og hv... -
Overvejelser om materialer, metoder, og teorier
ForumindlægInden så længe skal jeg op i AT, hvor mit emne er bioetik (biologi + religion). Til selve eksamen har jeg fået at vide, at det vil være en fordel, hvis jeg kommer ind på materialer, metoder og teorier. Men min spørgsmål er: Hvordan gør jeg det ?- hvad er relevant at komme ind på? Tak på forhånd :) -
Mekanismen for planternes næringsoptag
ForumindlægJeg skal til min biologi eksamen i morgen redegøre for biologiske redskaber som kan hjælpe den økologiske landbruger til at opnå brugbar afgrøde og det har jeg nogenlunde tjek på (det er vidst noget med symbiose mellem de der mærkelige svampe og planterne) og så skal jeg indrage mekanismen for p... -
DNAs kemiske opbygning
ForumindlægJeg har netop været oppe og trække et spørgsmål til min 24 timers eksamen i mundtlig biologi på B-niveau i gymnasiet - og sidder med et spørgsmål om hvordan DNAs kemiske opbygning er... Jeg bliver i tvivl når der står skrevet den kemiske opbygning. Menes der 'bare' dens opbygning, eller e... -
begreber
ForumindlægJeg sidder og læser op til biologi eksamen, og er løbet ind i to begreber jeg ikke er helt sikker på hvad betyder, vil helst ikke gætte, så hvis der er nogle der ved det, ville det være fantastisk! bredvegetation (som i bredvegetationens betydning for skygning...) jeg tænker planter der sky... -
Hjælp til celledeling :)
ForumindlægHej :) Jeg står og skal op i biologi i morgen, og det der med celledeling (mitose/meiose) vil bare ikke ind i mit hoved. Fx´. Det er noget med at cellen kopierer kromosomerne i interfasen - men er det så et kromatid der kopieres til to ved et enzym? eller det et kromosom der kopieres til 2? okay ... -
Darwins betydning for udformningen af den moderne evolutionsteori?
ForumindlægHej! Har trukket mit spørgsmål spørgsmål til mundtlig biologi i morgen. Jeg skal bl.a. redegøre for den moderne evolutionsteori og Darwins betydning for udformningen af denne. Jeg er nogenlund med på teorien, er dog lidt fortabt mht. Darwins betydning, eller altså, at få det formuleret, og tilpas... -
Naturforvaltning please hjælp...
ForumindlægHey.. sidder og læser til biologi eksamen og har virkelig problemer med at svare på teksten nedenunder. Gør rede for hvordan genetisk variation kan opstå indenfor en art, og forklar hvordan man via genteknologiske metoder kan undersøge den genetiske variation mellem forskellige individer indenfo... -
Mendels 2. lov
ForumindlægEr der nogen som kan forklare Mendels 2. lov ordentligt ? Har kigget rundt omkring på nettet og andre indlæg her på siden, men forstår den virkelig ikke. Håber nogen kan forklare den ordentligt så folk som jeg ( biologi svage ) har en chance for at forstå den. Mvh Sara G -
DNA,RNA og proteinsyntese
ForumindlægHej alle. Jeg har netop trukket mit eksamens spørgsmål til biologi eksamen imorgen, og vil høre om der er nogle der kan hjælpe lidt. Mit første spg lyder: Hvorledes er DNA molekylet opbygget og hvorledes er det forskelligt fra RNA molekylet? Kom herunder ind på de to molekylers funktion i forbin... -
Krebscyklus fig. 10.8 i Fysiologi bogen
ForumindlægHej Alle Jeg skal til Biologi årsprøve imorgen ville hører om der var nogen som ville komme med en forklaring på Krebscyklus fig. 10.8 i fysiologi bogen. Jeg vil bare gerne finde ud af om jeg forstår den korrekt, sådan så jeg ikke får sagt noget dumt :D Her er der et link til figuren bare ru...
