Søgning på: matematik a eksamen 2011. Resultater: 18301 til 18320 af 179351
-
Historie eksamen - spørgsmål
ForumindlægHej. Jeg skal op i historie (24-timers forberedelse) næste måned, og jeg har lige et spørgsmål angående eksamen. Jeg har været inde og læse lidt om folks oplevelser af historie eksamen, og fandt denne tråd: https://www.studieportalen.dk/Forums/Thread.aspx?id=537251 Én af brugerne derinde, si... -
Spansk hjælp til afleveringer, eksamen osv...
ForumindlægHej derude. Jeg har stor erfaring indenfor Spansk-området (hvilket også er mit 2. modersmål), oversættelser, tolkning, undervisning og opgavehjælp, fra gymnasie til universitetsniveau. Jeg tilbyder en hjælpende hånd i spansk på alle niveauer, begynder til avanceret. Det kan f.eks. være ti... -
Haster da jeg skal til naturfags eksamen i morgen. Nogen der ved alt om fusion og hvordan energien omformeres til stråling inden den ender på jorden?
Forumindlæghvordan omformeres energien fra solen (kerneenergi- fusion) til strålingsenergi? og hvem ved alt om fusion. Hvis du ved noget, så please hjælp -
Uddannelser, der minder om jura eller uden meget matematik?
ForumindlægHej, Kender I nogen uddannelser, der minder om jura? Helst uden for meget matematik? Eller bare andre uddannelser uden for meget matematik inden for f.eks. Administration og kontor lignende arbejde? Mange hilsner:) -
MATEMATIK!!!! Georg Mohr...
ForumindlægHej...Jeg vil gerne have lidt hjælp til disse opgaver!På forhånd tak!Opgave 1.Et helt tal har præcis 8 divisorer, hvoraf 35 og 77 er to. Find tallet.Opgave 3.Vis, at n^4 + n^2 + 1 ikke er et kvadrattal for noget naturligt tal n. -
kan man rykke eksamen?
ForumindlægHej jeg har brug for et råd. Jeg skal rejse til sommers med min familie, men vores billetter er aflyst og kan kun få nye til den 18 juni, og vi har fået at vide sidst mulig eksamensdag er den 24 juni. Jeg kommer nok op mellem den 20-24 juni. Det er meget vigtigt at jeg kommer afsted, men jeg ve... -
Mundtlig matematik (forberedelse)
ForumindlægHej, hvordan foregår mundtlig matematik forberedelse i folkeskolen. Snart skal jeg have mundtlig matematik forberedelse i lektioner i stedet for mit valgfag. Hvad kommer man i dybden med (kort sagt er fint). Er det fx: matematik-sproget, mundtligt ved tavlen, gennemgang af opgaver? På forhånd, t... -
Hjælp til eksamen - living in America
ForumindlægHej. Jeg har trukket Living In America, og jeg aner ikke hvad jeg skal snakke om. Nogen som har nogle gode emner jeg kan snakke om? -
Eksamen, citater eller ej???
ForumindlægHmm jeg får ikke så meget svar på mine anden tråd.. men jeg har lige et spørgsmål til dem der har været oppe i engelsk i 2.g..Skal man have citater fra teksten eller ej? -
Produkt til historie eksamen
ForumindlægHej Vi har trukket mundlig historie og har valgt underemnet Holocaust. Vi skal derfor lave et produkt og vil derfor høre en der var en der kunne have en god ide til hvad det kunne være. det ville være en stor hjælp hvis nogen ville hjælpe med dette :) -
Fysik eksamen imorgen.
ForumindlægHej alle Har trukket; Energi. Du skal mundtligt præsentere emnet: Mekanisk energi og energiomsætning. Stikord: Kinetisk og potentiel energi, arbejde, energiomsætning, energibevarelse og effekt. Har rimeligt svært ved det førnævnte, og ville høre om der var nogen af jer der havde nogle forsla... -
Fysik C eksamen
ForumindlægHEJ! Jeg har været oppe at trække det emne jeg skal op i imorgen i fysik. Jeg skal fortælle om potentiel, kinetisk og mekanisk energi, hvilket jeg har helt styr på. Jeg er bare i tvivl hvilket bilag jeg kan komme op i! Det er jo sådan at man trækker et bilag (noget der relaterer til ens emne) eft... -
Biologi Eksamen mundtlig spørgsmål
ForumindlægHej! Jeg er ved at læse op til biologi og jeg er forvirret over hvad præcis der menes med dette mundtlige spørgsmål. ´´Foklar hvordan sult og mæthed regulerer fødeindtagelsen!´´ Jeg er usikker på hvad der menes med regulerer fødeindtagelsen. Menes der at man skal komme ind på mæthedscentret... -
eksamen: hvilket år?
ForumindlægHvilket år stammer eksamensopgavesættet om "at fare vild" (hvori der bl.a. er et billede af 2 labyrinter)? -
Eksams opgave fra 2006
ForumindlægEn patient skal ligge med det ene ben i stræk. Et lod ophænges i en snor, som er fastgjort i loftet. Benet hviler på en pude, og ved hjælp af to trisser trækker snoren i en ring, der er anbragt om patientens ankel. Loddets masse er 5,6 kg.Snorkraften har samme størrelse overalt i snoren.b) Bestem... -
Plasmid vs. mtDNA - eksamen
ForumindlægHej. Er der nogen der kan fortælle mig hvad forskellen er på et plasmid og mtDNA? De er begge ringformet og indeholder begge DNA, men hvad er forskellen? Håber I kan hjælpe. Vh. Line -
eksamens opgave nr. 3.039
ForumindlægHej.. kan det passe at jeg skal løse denne opgave vha. parialintegration. int sinx^2*(1-cosx) f(x) = sinx g(x) = 1-cosx F(x)= -cosx g´(x)= sinx -
Gittermetoden og ballonmetoden - Eksamen!
ForumindlægHej Hvad er gittermetoden og ballonmetoden? Mvh. Frederik -
Bio eksamen i muskelfysiologi
ForumindlægHej nogen der kan forklare mig det på billedet? Er det bare et billdet af et tværsnit af en muskel hvor man kan se z-linjer, akinfilamenter og myosinfilamenter? -
24timers eksamen :0
ForumindlægHar trukket: Forhold der påvirker køretøjers bremselængde. Har i nogle forslag til hvad jeg lave af forsøg? HSR en bil til rådighed :) tak hilsen Kathrine :)
