Søgning på: matematik b eksamen 2016 hhx. Resultater: 18321 til 18340 af 130414
-
Hjælp til matematik! nogle med erfaring/råd
ForumindlægHej Jeg overvejer meget kræftigt at "hyre" en der kan hjælpe mig med min matematik efter behov .. Nogle timer om ugen eller mindre. Jeg er i gang med matematik som flex undervisning 10 klasse og kan godt mærke jeg har brug for en til at side over for mig og forklare og hjælpe mig ... -
Økonomi eller HA almen?
ForumindlægHej. Kunne godt tænke mig at høre fra nogle, der læser økonomi, især hvis de kommer fra hhx. Jeg synes HA almen linjen lyder utrolig spændende. Fagene kender man og det er alt sammen brugbart og den er bred. Men jeg synes ikke det virker til, at der er matematik nok. Jeg elsker mate... -
Brasilien - 24 timers eksamen
ForumindlægHej alle, Jeg har netop været oppe og trække et emne til min 24 timers eksamen i NG, og det blev: "Naturgrundlag og udvikling - Brasilien Overordnet spørgsmål: På hvilken måde er den globaliserede økonomiske udvikling i stand til at præge udviklingen i Brasilien? I din disposition skal du ... -
eksame projekt fossile brandstoffer
Forumindlæghej sidder og laver problemformulering til mit eksame projekt. hvori man skal inddrage 2 fag, jeg har valgt at inddrage geografi og kemi. indtil videre lyder problemformuleringen sådan: 1.hvordan dannes olie? 2.hvilken effekt har afbrænding af fossile brandstoffer på klima systemet? (1,2 indenfor... -
Hjælp til mundtlig historie eksamen
ForumindlægHey Jeg skal op til mundtlig historie eksamen i morgen, og har virkelig brug for hjælp, da jeg ikke ved, hvad det går ud på. Har hørt noget om, at man kommer ind, og trækker et emne ud fra det, der er opgivet, og derefter får man 40 min til at forberede sig i og 20 min til at fremlægge det i. Pr... -
Mundt. dansk eksamen
ForumindlægJeg har dansk eksamen imorgen, godt tre år efter jeg havde min sidste, som var i 10.klasse. Det er 3.år HTX eksamen jeg skal op til. Det jeg har brug for hjælp er at jeg er lidt tom omkring hvordan jeg finder ud af hvilke tekster der er hvad. Fx. kan jeg ikke helt huske hvad en sagprosa er, elle... -
Hvad kan man forvente af dansk eksamen?
ForumindlægJa, nu er jeg desværre den heldige vinder af mundtlig dansk eksamen :( Derfor vil jeg høre om der er noget der har været oppe i det (helst 3.g-niveau) og som evt. lige kan forklare hvordan det foregik... Hvad kom I op i, hvad lægges der vægt på inde til eksamen? Tak! -
Gode Kortfilm til Eksamen
ForumindlægHejsa:) Jeg skal snart til eksamen i mundtlig dansk og har trukket emnet "Kortfilm", hvilket altså tvinger mig til at vælge en kortfilm og analysere den. Men jeg kan bare ikke finde én, der er nok stof i! I klassen har vi gennemgået: Sort Passager, Eksamen, 100 meter fri og Livets vand... -
eksamens spørgsmål i idræt
ForumindlægEr der nogen, der ved hvordan de forskellige eksamensspørgsmål i idræt mellemniveau lyder?Jeg ville blive utrolig glad for svar, eftersom jeg skal op i morgen. -
Eksamen Tirsdag - Plz help ;)
ForumindlægHvis der er nogle som har notater el.ligende til følgende tekster, er jeg meget interesseret ;) :-BLut und Ehre-Jensites der stille-Kinder sind i Erben-Der Fischer-Thank the Lord-Masken-Die leiden des jungen K-Der teufel mit den drei goldenen HaarenPå forhånd tak ;) -
Fysik/kemi eksamen
ForumindlægHej. Om en månedstid står jeg i den situationen, at jeg skal op i fysik/kemi FSA som så mange andre. Min lærer har sagt, at under prøven skal man vise 12 forsøg til det emne man trækker! Jeg synes, 12 forsøg på1,5 time lyder som vanvittig mange, så vil bare høre nogle af dem, som måske har været ... -
Dansk mundtlig eksamen
ForumindlægHej Jeg har trukket 2. verdenskrig i dansk og ved ikke helt, hvordan jeg skal komme igang og heller ikke helt konkret, hvad jeg skal komme ind på, da det er et meget bredt emne. Nogle forslag? Håber i kan hjælpe miig Tak på forhånd! -
Mundtlig eksamen i biologi!
ForumindlægHej. Jeg skal til mundtlig biologieksamen her på fredag, og er stødt på noget jeg ikke kan finde svar på! hvad er energistofskiftet? Jeg har kigget i min bog men kan kun finde nogen basalstofskiftet og energibalance! :( håber nogen kan hjælpe!!! -
dansk eksamen -hvad gør jeg?
ForumindlægHej. Jeg sidder og forbereder mig til dansk til mandag.. hvordan er det mest hensigtsmæssigt at forberede sig? Jeg overvejer at lave et skema, så jeg til hver periode kan overskue hvilke tekster vi har læst dér... Så er mit spørgsmål så om, når man skal op, og trækker et spørgsmål, er det så nok ... -
Billy Eliiot. MUndtlig eksamen...
ForumindlægHey allesammen jeg skal op i mundtlig engelsk og skal snakke ca.15min om Billy Elliot nogen der har en stil som jeg måske kan lære lidt af eller et godt råd har kigget på google men kan ikk rigtig finde noget.... nogen der kan hjælpe... :) *Shorty* -
Mundtlig Bio-eksamen???
ForumindlægHej alle! Jeg står i den herlige situation at jeg skal op i biologi på højt nivaeu (gym, efter den gamle reform) i næste uge, hmm Men jeg er bare ret meget i tvivl om hvordan det kommer til at foregå og især hvordan spørgsmålene er udformet?? Får man et overordnet emne at fortælle om, eller nogle... -
tvivl om religions eksamen
ForumindlægMin religions lærer har sagt til os at, det ville være godt som udgangspunkt at spørge sig selv: "Hvad fortæller teksten mig om FX Islam...?" Så er det bare der hvor jeg tænker... Er det så hvad tekstens FORFATTER fortæller mig om Islam eller omvendt? -
Mundtlig Eksamen i morgen
ForumindlægSlet ikke noge, der har haft teksten "Henry Treats a Couch Man" et uddrag fra Steven king's "Dreamcatcher"... -
Hjælp til dansk mundtlig eksamen
ForumindlægHejsa... Jeg trak i går fordybelses emne i dansk og skal nu finde en tekst der kan perspektiveres rigtig godt til en eller flere af følgende tekster/film: Filmen: Nordkraft Et romanuddrag: Nordkraft Et romanuddrag: Straffen (holes på engelsk?) Roman: Supernova Roman: Rå I bund og grund går det... -
Kemi eksamen C
ForumindlægJeg skal op i kemi på C niauve - og har fået en overskrift om ionforbindelser og fældninger. Vil det her være relevant, at snakke om ioner, og upolær og polær?
