Søgning på: srp biologi og kemi. Resultater: 18321 til 18340 af 27496
  • udregning af CH3COOH og alpha

    Forumindlæg
    Hej, Jeg er igang med en kemi rapport. Der skal jeg udfylde et skema, hvor jeg bla. skal beregne [CH3COOH*H3O]/[CH3COOH] og alpha Men hvordan gør jeg det? Eksempel på skema : http://peecee.dk/?id=83183 (Skemaet er lånt fra en rapport herinde fra)
  • R- og S-Sætninger

    Forumindlæg
    Jeg sidder med denne opgave i den Kemi journal jeg skal lave, og vid ikke R&S sætningernere for... Vand, Petroleums-ether (pentan), Ethanol, Acetone, Stearinsyre og Iod er? Plus hvad jeg skal skrive i denne skema? Som jeg har vedhæftet her.
  • Eksamenssæt november 2016

    Forumindlæg
    Nogen der har den vejledende besvarelse til Kemi A eksamenssættet fra november 2016? Vil virkelig gerne rette min opgave igennem inden jeg aflevere den, så ville sætte stor pris hvis nogen ville være søde at sende den :D
  • spørgsmål til formulering

    Forumindlæg
    Jeg sidder med en tekst fra Myginds Kemi A, hvor der står [A]=[A)0*exp(-k*t) "exp" skal vel her forståes som at -k*t er en exponent?
  • Reaktioner

    Forumindlæg
    Jeg skal op i kemi C nu her om noget dage. Jeg ønsker derfor en der kan uddybe lidt for mig, hvad der sker hvis man fx tilsætter Br2 til Na2So2O3 Altså: Br2 + Na2So203 --> Eller bare generelt andre stoffer, ikke nødvendigvis lige disse. På forhånd tak! /Jeanie
  • pH:(

    Forumindlæg
    hej jeg sidder med en kemi opgave hvor der står beregn pH efter tildrypning af 0 ml natriumhydroxid... jeg ved hvordan man regner pH men,men man kan da ikke regne pH for 0ml. natriumhydroxid eller kan man? jeg håber at i kan svare
  • Benzins kemiske formel - hjælp!

    Forumindlæg
    Hej, Jeg sidder og laver en kemi opgave hvor jeg skal bruge den kemiske formel på Benzin, nogen der kan hjælpe ? :/ Har virkelig brug for den - ved godt at det kan afhænge af forskellige ting, men nogen der kan hjælpe og forklare lidt ? Simone
  • opløsninger

    Forumindlæg
    hej jeg skal angive hvordan jeg udfra en stamopløsning af sucrose som er på 0,5mol kan få opløsninger på 0,1 og 0,3 mol. ´det er bare så lang tid siden jeg har haft kemi så kan ikke huske det.
  • opløsninger

    Forumindlæg
    hej jeg skal angive hvordan jeg udfra en stamopløsning af sucrose som er på 0,5mol kan få opløsninger på 0,1 og 0,3 mol. ´det er bare så lang tid siden jeg har haft kemi så kan ikke huske det.
  • Hvad skal jeg skrive! :S

    Forumindlæg
    Mangler sidste punkt i min kemi rapport omhandlende opvarmning Af Natriumhydrogenkarbonat eller som bekendt Natron! Den skal afleveres i morgen og jeg er gået i stå, en der kan hjælpe? Hvad kunne man måske skrive? Bare fyr løs! I bliver ikke halshugget hvis det er fokert! :)
  • C13-NMR - Hjælp!

    Forumindlæg
    Lavede et indlæg i går men har ikke fået svar på mit spørgsmål. Jeg er virkelig desperat og har brug for hjælp --> https://www.studieportalen.dk/Forums/Thread.aspx?id=445236 Er der ikke nogle kemi-mennekser som vil hjælpe en 3.g'er i nød? På forhånd tusind tusind tak.
  • hjæælp er helt blank D:

    Forumindlæg
    Hej.... Jeg har afgangsprøve snart i fysik-kemi. Emnet er hverdagskemi. Jeg har valgt forsøget ''bestem fedindholdet i forskellige madvarer'' Er der nogen der har nogle ideer til hvad jeg kan komme ind på? jeg er helt blank.
  • FARVESTOF AF SODAVND

    Forumindlæg
    Hejsa, jeg har et spørgsmål mht kemi. Hvordan man kan finde ud af hvad farvestoffet er af f.eks. en sodavand? Kan man ikke både benytte Lamert-Beers lov til at beregne farvestoffet vha. en standartkurve med en ligning?
  • Fyrværkeri 2.g-studieretningsogave

    Forumindlæg
    Jeg skal til at skrive 2.g studieretnings opgave. Skal skrive noget om fyrværkeri. Men ved ikke rigtig hvad jeg skal undersøge og hvordan min problemformulering skal lyde... Håber der er nogle der har nogle gode links eller har noget om fyrværkeri som de vil dele. Fag: Kemi/Fysik
  • Hjæælp!-vil være meget taknemlig!!!

    Forumindlæg
    Hej. VI havde noget om de forskellige alkoholder i kemi. D.V.S ethan, propan, .osv. men hvad er forskellen på ethan, ethanol, og ethen . og hvad er forskellen på propan,propanol, og propen? O.S.V O.S.V NIVEAU: 9.KLASSE HÅBER MEGET I KAN HJÆLPE!!!!!
  • Molare masse og mængdeberegning

    Forumindlæg
    Hejsa. Jeg sidder og forsøger at lave en kemirapport, og jeg vil gerne hører om der er nogen der kan hjælpe mig???. Det ville være dejligt hvis der var nogen der kunne forklare hvordan man udregner det der molare masse, og generalt hvis der er nogen der har noget hjælp til mængdeberegning i Kemi,...
  • Program

    Forumindlæg
    Hej Jeg ville bare spørge om hvad for et program i bruger nåtr i skal lave opstillinger af fysik forsøg jeg søger et program gerne et man kan downloade. altså i kemi ved jeg godt at man kan bruge chemsketch men hvad med fysik?
  • !! HJÆLP TIL HEPTAN !! vigtigt

    Forumindlæg
    Hej jeg er ved at lave min kemi opgave og stødte ind på denne opgave: I heptan substitueres et hydrogenatom med et chloratom. Opskriv reaktionsskemaet. Hvor mange forskellige forbindelser kan der dannes? Jeg ved ikke hvordan man skal lave reaktionsskemaet og hvordan man skal finde ud af hv...
  • Ascorbinsyre og natriumhydroxid

    Forumindlæg
    Jeg står og skal til eksamen i morgen tidlig i kemi, og jeg er i min forberedelse stødt på et problem. Jeg skal opskrive en redoxreaktion for Ascorbinsyre og natriumhydroxid. Jeg kan ikke se mig ud af hvordan oxidationstallene skal se ud og reaktionen generelt. Er der nogen som kan hjælpe?
  • Elektronregnskab

    Forumindlæg
    Jeg skal til mundtlig eksamen i kemi om et par dage og under et spørgsmål om Redox Reaktioner, står der, at jeg skal gøre rede for elektronregnskab, men jeg forstår ikke helt hvad eelektronregnskab er i forhold til tildeling af oxidationstal? Håber jeg kan få lidt hjælp her :)