Søgning på: analyse af reklamefilm. Resultater: 18341 til 18360 af 23690
-
LoggerPro HJÆLP!
ForumindlægJeg kan simpelthen ikke få min video til at virke i LoggerPro :( det er kun lyden der kommer derind, billedet er helt sort - og det kan jeg ikke bruge til en fis, da jeg skal analysere en bevægelse i videoen! Er det noget I har set før? Og hvad kan jeg gøre? - Frustreret elev. -
Evolution
Forumindlæg24 timers biologi eksamen, det supplerende spørgsmål lyder følgende: "Du skal endvidere gøre rede for og vudere hvad kendskabet til DNA og DNA-analyser har betydet for vores vide om menneskets evolution" Hvis nogen af jer har litteratur henvisninger, skrevet om det, etc. så smid et indlæg -
DRAGELØBEREN - POLITISK??
ForumindlægHej alle, jeg er igang med at lave en analyse af den fantastiske film drageløberen.. Men jeg har et spørgsmål som jeg har problemer med at besvare, mon ikke i kunne hjælpe mig? Spørgsmålet er således: • Er Drageløberen en politisk film, dvs. en film, som støtter en bestemt side i konf... -
Hjælp :O
ForumindlægHeeeeeeeeeeeej Som aflevering i tysk skulle man skrive om hvad demokrati betyder for en og dermed analysere teksten, hvor man skal fokusere og farve subjekt, verballed og præpositionsforbindelser, men jeg usikker på hvilke ord jeg skal farvelægge når det kommer til subjektsprædikat, akkusativ o... -
Få noget ud af at hjælpe en i nød
ForumindlægHej kære venner. Jeg skal op i Spansk i morgen. Jeg har fået en tekst i dag. Jeg ville høre om nogen vil hjælpe mig med at analysere den osv. Evt mod betaling efter dit krav? Jeg ser frem til en svar Hilsen 3g fellow -
hjælp til eksamensspørgsmål
Forumindlæghej.. jeg ved virkelig ikk hvad jeg skal fortælle om til flg. spørgsmpl.. er der ikk nogen der kan hjælpe.. please? - Kemiske forbindelsers opbygning. - Oliekemi - Kompleksdannelse, kompleks-titrering - Ionforbindelser, uorganisk analyse - Enzymer, proteiners opbygning og struktur. - Enzymer, e... -
Analysemetoder
ForumindlægHJÆLP- nogen der kan give input i form af evt litteratur eller ideer til min historie/dansk opg. jeg skal analysere "de blaa undulater" af H.C. Branner på 3 af følgende måder: biografisk nykritisk psykoanalytisk ideologikritisk eksitentialistisk hvad ligger lige for? udenover psykoanaly... -
Tysk B - 2 tekster - HASTER
ForumindlægJeg skal op i tysk imorgen, tænkte på om nogen har noget til disse 2 tekster, analyse, referat eller noget andet? Opgavetitel: Zwischen zwie Kulturen Text A Memleket heisst Heimat - Wie lange fühlt man sich fremd? Text B Ein Weg nach Dänemark På forhånd tak -
Martin Scorsese - Mediefag
ForumindlægHey Jeg skal op til mediefag i morgen. Har siddet og analyseret Martin Scorsese's film: Good Fellas Han bruger meget Low-key belysning, men jeg ved simpelthen ikke hvilken effekt det giver? Hvis I ellers har gode ting at komme ind ang. Martin Scorsese's brug af virkemidler, må I meget... -
Hvis jeg finder og definerer centrale begreber i en tekst
ForumindlægHvis jeg har et videnskabeligt essay, hvori jeg finder nogle centrale begreber og definerer dem ud fra teksten, for så at bruge disse begreber til at analysere en anden tekst, hvad kaldes så denne metode? Jeg kunne forstå, at det måske kunne kaldes kritisk rationalisme, men jeg er hverken sikker ... -
kortfilm
ForumindlægHej jeg er igang med at analysere dykker drengen, og er helt lost. Min lære har stil mig disse spørgs mål. -kompositionen -klipning -billedkomposition -fortæller -kamarabevægelser -lys -lyd -synsvinkel/perspektiv Jeg er kommet frem til; lyd, lyd. Men ellers ved jeg ikke hel... -
Ideer til gode spørgsmål
ForumindlægHej Jeg skal lave 3 spørgsmål til teksten "Maskinerne" skrevet af Johannes V. Jensen. Spørgsmålene skal helst følge de taksonomiske niveauer, altså de skal være 1. redegørende, 2. analyserede og 3. diskuterende. Jeg ville bare høre om i havde nogle ideer til spørgsmål til denne tekst? M... -
Under vejr med mig selv
ForumindlægHej. Nogle derude, der har analyseret nogle af digtene fra Klaus Rifbjergs digtsamling "Under Vejr med mig selv"? Hvis ja, nogle der vil hjælpe lidt. Tænker især på digtet "universitet", men hvis I har noget til de andre digte, må I også gerne komme med dem. Håber nogle kan hj... -
Hurtigt tysk grammatik spørgsmål
ForumindlægHej alle Når man starter en sætning med "es gibt" står efterfølgende led så i akkusativ, eller står det i nominativ fordi det bliver et subjektsprædikat? (tænker på at es gibt kan oversættes til "at være") Jeg skal analysere følgende sætning: Es gibt 19 Menschen in dem Bild ... -
HJÆLP til SPSS - regressionsanalyse
ForumindlægJeg er igang med at lave nogle forskellige analyser i SPSS, og i den forbindelse kunne jeg godt tænke mig at lave en simpel lineær regressionsanalyse, hvor den uafhængige og afhængige variable ikke har samme skala, da den ene er en 5-punktskala mens den anden er 11-punktskala. Kan man godt de... -
Skønlitteratur om jernbaner?
ForumindlægJa. Jeg skal skrive AT i naturgeografi og dansk, og mit emne er Jernbaner i Danmark. Jeg skal gerne finde en roman, jeg kan analysere. Jeg havde først fundet Emil Bønnelyckes Lokomotivet, men den er fra 1933, og vores periode strækker sig kun til 1914. Er der nogen, der kender en (god) roman, der... -
molekyleformel
Forumindlægen elementar analyse viser, at det dannede isothiocyanat fra rapsfrø har følgende sammensætning i masseprocent: C: 46,49 % H: 5,46 % O: 12,39 % N: 10,84 % R indeholder kun C, H og O b) vis, at molekyleformlen for isothiocyanatet er C5H7OSN -
Erasmus Montanus "Satire og Ironi"?
ForumindlægHeej Alle sammen. Jeg har lige haft om Erasmus Montanus i skolen, og er nu blevet sat til at lave en analyse af stykket, hvilket indtil videre er gået fint, dog ikke med satire og ironi afsnittet.. Hvad er satiren og ironien i historien? eller er der nogle eksempler? hvis ja, med hvem? Tusind tak... -
AT 10 opstilling
ForumindlægHejsa. Er der muligvis et klogt hovedet derude der kan hjælpe mig? Jeg er lige i tvivl om hvorledes opgaven skal stilles op. Forside Problemformulering Problemstillinger Redegørelse Analyse Diskussion Konklusion Metodediskussion Litteraturliste Evt. Bilag. Evt. noget jeg har glemt? Skal der væ... -
sproghandlinger? ;s
Forumindlægvi har haft lidt om det i skolen, men føler stadig jeg er lidt på bar bund, og kal til at skrive en analyse, fortolkning af novellen "mælk", skrevet af Simon Fruelund. Jeg skal finde sproghandlinger deri, da vi har arbejdet lidt med dette. Nogen der kan fortælle mig lidt om dem eller ha...
