Søgning på: billedkunst analyse. Resultater: 18341 til 18360 af 24343
-
HTX Eksamen
ForumindlægHey all...der må være nogle htxere her inde :) 2. år. mundt engelsk.. man trækker en kendt og en ukendt tekst. man gennemgår den ukendte på dansk, og oversætter stykket som er markeret. gennemgår den kendte text på eng. analysere perspektivere den.hurtig gennemgang af projetk, hva har du lavet, h... -
KRISE! AT EKSAMEN.
Forumindlæghej, jeg står og skal op til AT imorgen, og jeg føler virkelig jeg mangler noget på min analyse. Jeg har om selviscenesættelse på de sociale medier, og herudner har jeg anvendt roman jacobsens kommunkationsmodel, for og se hvilke funktioner der har været dominerende. De alle passer dog ikke, og d... -
Musikeksamen på HF
ForumindlægHejsa!En af mine veninder, som skal på HF med musik som tilvalg, undrer sig over hvordan selve HF musikeksamen foregår.Jeg ville mene, at den er nogenlunde som gymnasiets. Altså hvor der er to eksaminationer: en teoretisk og en kunstnerisk. Her skal man så analysere et stykke musik og hvad der de... -
City Lover's
ForumindlægHej alle engelsk glade mennesker! Jeg sidder her og skal lave et engelsk essay om teksten "City Lover's" af Nadine gordimer.. Jeg er ikke sikker på jeg har forstået så meget af teksten, selvom jeg ellers plejer at fange det meget godt... Nogle der har et par guldkorn til en ana... -
11/13 tallet
ForumindlægHey..Mig og min ven sad lige og diskuterede selve eksamen...Jeg mente at man bare skulle kunne det præcist efter bogen, også var 11 tallet hjemme...Han havde derimod, fået afvide af hans lærer, at man på en eller anden måde skulle analysere det hele...Så vil bare spørge jer, der har været oppe i ... -
Eksamens Hjælp.. : (
ForumindlægEr der nogle som har et referat eller en analyse til følgende tekster..:1: Vom Ritter, der nicht aus seiner Rüstung herauswollte2: Sie glotzen mich an wie eine Ausserirdische3: Du bist ein Freizeitnazi4: Was wollen sie von mir?5: Einfach anders6: Alptraum7: Es geschah am hellichten TagDet vil... -
Hjælp
ForumindlægHejsa ... Jeg sidder her med en kemiopgave der driller en smule .. :S Et grønligt pulver er en blanding af FeCl2 og FeCl2*2H2O. En analyse viser, at pulveret indeholder 37,4 masse%Fe. Beregn masseprocenten af H2O i pulveret ?? Kan ikke lige se hvordan jeg skal løse den .. Håber der er nogen der ... -
latin nørd søges..
Forumindlæghey allesammen...skal op i latin i 1G sproglig...det hele går fint...men mangler vist et par analyser og noter til bogen "ludus og "ars minor" ville høre om det er nogen der har dem?og hvis der er en nørd (på den fede måde) herinde hvis email jeg måske kunne få så jeg kunne skrive ... -
Holberg: Diskussion
ForumindlægHej allesammen : ) Er ved at skrive en analyse af Holbergs Epistel: "Om lærdom og universitetsundervisning", og forsøger at lave diskussionen. Problemet er bare at der ingen ideer kommer til mig. Alle de emner jeg finder på syntes irrelevante i forhold til teksten. Er der nogen der har ... -
Nogle gode ideer??
ForumindlægHej Alle. Jeg skal finde et rigtig godt digt/tekst af Mikael Strunge, som skal analyseres, og som skal vise 80'ernes oprør, samt al den symbolisme som kendetenger Strunges oprørste tanker ... I samme dur som NAT I ELEKTRI-CITY - som jeg dog ikke må vælge .. Smil Marie. -
Brancheanalyse
ForumindlægHej. Jeg er i gang med en branche analyse af fitneesbranchen. Til det bruger jeg porters five forces. Det jeg gerne vil have svar på er, når der er en del store indtrængningsbarrierer til at beskytte etablerede virksomheder fra nye virksomheder, hvad er det så man kan sige at det har af betyd... -
Ordstilling på tysk?
ForumindlægHej alle :) Det er sådan at jeg skal lave en tysk opgave, hvor jeg skal oversætte fra dansk til tysk. Jeg har bare problemer med ordstillingen. Jegf har fattet det med selve led analysen, altså bisætning og hovedsætning, men hvordan kan man opstille en formel til, hvordan ordstillingen el... -
Litteærartikel på ''Stjernen over Bjerringbro''
ForumindlægJeg er ved at skrive en analyse og fortolkning af sangen ''Stjernen over Bjerringbro'', og jeg har brug for lidt hjælp, så jeg tænkte, at det ville være skønt, hvis der lige var nogle, der havde lyst til at hjælpe. Jeg er lige gået i gang med at skrive en tese om hvad budskabet er... -
Hjælp - Det AntiAutoritære Oprør 1960'erne
ForumindlægHejsa, Som overskriften lyder, skal jeg skrive på Det AntiAutoritære Oprør i 1960'erne. Jeg skal ind og analysere en eller flere noveller, film, romanuddrag eller lign. men jeg må blankt erkende, at jeg er på rimelig barbund lige pt. Så ville derfor høre, om nogle kender nogle titler, som er ... -
Robinson den yngre (Joachim Campe)
ForumindlægSøde Søde Folk herinde..!!Jeg mangler desperat hjælp...Jeg skal analysere en tekst "Robinson den yngre". Men kan ligsom slet ikke komme igang..!! så hvis der nu tilfældigvis er nogen der tidligere har lavet den opgave ville jeg blive meget glad.. bar en lille smule hjælp er altid godt..... -
Ungdomsoprør, problemstillinger
ForumindlægHej folkens. Jeg er i gang med et AT projekt om "fremtiden – visioner og forudsigelser" i fagene musik og historie. Jeg har valgt at skrive om ungdomsoprør, men jeg mangler lidt nogle problemstillinger. Jeg regner med at analysere en-to sange og se hvilken betydning de havde for ... -
Spørgsmål til SRP-emne: Michael Brown / Politi drab af sorte
ForumindlægMåske et lidt overordnet spørgsmål, men er der nogen der har nogen form for idé om hvor successrigt et emne: Michael Brown / Politi drab af sorte i USA kunne være? Jeg tænker at da er yderst relevant på dagen i dag, men spørgsmålet er om man kan finde litteratur/kilder nok til at kunne udfylde ... -
Hjælp og det Haster
ForumindlægHej folkens. Jeg skal igang med at skrive min SRO opgave om integration og kulturmødet, men min lærer har været rigtig dårlig til at fortælle hvordan sådan en opgave skal opbygges, om man skal analysere og fortolke eller skrive opgaven som et essay hvor man sammeligner teksterne med hinanden. Der... -
In medias res?
ForumindlægHej Jeg skal analysere en novelle og den starter sådan her: “Twice I have sat next to a famous man on an airplane. The first man was Jason Kidd of the New Jersey Nets.." Ville du mene at novellen starter in medias res? -
"Dem" eller "dig"
ForumindlægJeg er igang med at analyserer et interview mellem Fogh og arabisk tv, efter Muhammed-Krisen. Anders Fogh omtaler den person han snakker til, som "Dem" i stedet for "dig". Er der nogle der kan hjælpe mig med hvilken funktion det har? "Jeg kan fortælle Dem"
