Søgning på: matematik b eksamen 2017 hhx. Resultater: 18341 til 18360 af 130298
-
Mundt. dansk eksamen
ForumindlægJeg har dansk eksamen imorgen, godt tre år efter jeg havde min sidste, som var i 10.klasse. Det er 3.år HTX eksamen jeg skal op til. Det jeg har brug for hjælp er at jeg er lidt tom omkring hvordan jeg finder ud af hvilke tekster der er hvad. Fx. kan jeg ikke helt huske hvad en sagprosa er, elle... -
Hvad kan man forvente af dansk eksamen?
ForumindlægJa, nu er jeg desværre den heldige vinder af mundtlig dansk eksamen :( Derfor vil jeg høre om der er noget der har været oppe i det (helst 3.g-niveau) og som evt. lige kan forklare hvordan det foregik... Hvad kom I op i, hvad lægges der vægt på inde til eksamen? Tak! -
Gode Kortfilm til Eksamen
ForumindlægHejsa:) Jeg skal snart til eksamen i mundtlig dansk og har trukket emnet "Kortfilm", hvilket altså tvinger mig til at vælge en kortfilm og analysere den. Men jeg kan bare ikke finde én, der er nok stof i! I klassen har vi gennemgået: Sort Passager, Eksamen, 100 meter fri og Livets vand... -
eksamen a niveau
Forumindlæger der nogen der kan svare på om engelsk skriftlig A niveau efter den nye reform indeholder en oversættelse fra dansk til engelsk, eller denne er erstattet af grammatik delen uden hjælpemidler? Vi laver nemlig kun engelske stile fra før reformen hvor der er en oversættelse. Er der nogen der ekse... -
Lidt spørgsmål inden eksamen...
ForumindlægHer er lidt spørgsmål. Håber der er nogen der vil svare for det ville hjælpe mig meget...1. Hvis man substituerer en alkohol, hvordan kan det så være at det oftest er OH-gruppen som substitiueres og ikke bare et h-atom. Kan der ikke være både en OH gruppe og fx Cl på et molekyle eller skyldes det... -
Dansk mundtlig eksamen - reklamefilm
ForumindlægHej. Jeg har været så heldig at trække emnet reklamer som mit fordybelsesområde. Men jeg er virkelig i mangel på en reklamefilm med en god dybde og som har et stærkt budskab. Kan i hjælpe mig? -
HF eksamen 2003!
ForumindlægHej med jer...Er der ingen der ligger inde med en stil fra HF vintereksamen 2003, hæftets overordnede emne er "Globalisering"..Har self søgt her på siden men synes ik jeg kan finde noget?på forhånd tak! -
Eksamen i morgen - hjælp med et kort spørgsmål
ForumindlægDiskutere effekten af planternes nettoprimærproduktion på kuldioxidkoncentrationen i atmosfæren. Tak på forhånd :D -
matricer: skal op til eksamen i morgen.
Forumindlægen der kan hjælpe med dette spørgsmål som jeg har vedhæftet? jeg gætter selv på svaret c. men det er sikkert forkert, er der en der kan hjælpe? -
JEG DUMPER TIL MIN EKSAMEN
ForumindlægHVORDAN LØSER MAN DENNE SLAGS AFOPGAVE; r1=-2, r2 =-2 og (g,h) = (-1,-1) ??????????? pleassee help me -
Inspiration Til Dansk Tekster Til Eksamen.
ForumindlægHaj Alle ! Jeg Har Trukket Fordybelsesområde 21 hvilket vil sige - Tekster om Tro, Identitet, Normer og Familierelationer. Jeg er egentlig ret godt på vej, har fået nogle forslag til nogle tekster af min lærer osv, kunne dog ikk finde "I Familiens Skygge" nogen steder, men altsåhr! V... -
Noter om sonnetter til engelsk eksamen!
ForumindlægJames Joyce: "The Boarding House" Ernest Hemmingway: "Old Man at the Bridge" William Shakespeare: "Romeo And Juliet" (Act2, Sc 2) Uddrag af "Romeo + juliet" (dir. Baz Luhrmann, 1996) Uddrag af "Romeo and Juliet" (dir. Zeffirelli, 1968) summa... -
EKSAMEN! METODE I SAMF!
ForumindlægHej alle kloge hoveder! Jeg har lige et hurtigt spørgsmål angående metode i samfundsfag. Jeg bruger den kvalitative metode, når det er vedrørende interviews osv., men hvilken metode skal jeg bruge, når jeg anvender den såkaldte Björn Molin model i samfundsfag? Er det så lige pludselig den kvantit... -
eksamen hvad skal jeg sige
Forumindlæghej jeg har valgt og sige lidt om homeless(hjemmeløse). Hvad skal jeg sige kan i ikke hjælpe mig -
HJÆLP! Fysik eksamen imorgen
ForumindlægHej, Jeg har virkelig brug for hjælp til, hvilke forsøg jeg kan lave om følgende emner: Salte, Elektrolyse, Ioner, Metaller og Kerneenergi - På forhånd tak for hjælpen! ;) -
Mangler bog til eksamen!
ForumindlægHejJeg skal op i mundtlig engelsk. Mit store problem er imidlertid at én af de bøger, hvori nogle af eksamensteksterne står i, er udlånt på biblioteket.Jeg har ikke kunne finde nogen jeg kunne få kopi af, så hvad gør jeg. Der er tale om bogen "Born in the USA", Mathiassen & Nielsen, Fu... -
problemformulering til eksamen historie. hjælp!
Forumindlæghej :) jeg har trukket emnet omkring industrialiseringen. er der nogen der har en super god problemformulering i baghånden? så ville jeg elske jer!! :) hehe -
Blod og blodtyper - eksamens spørgsmål.
ForumindlægJeg har lige nogle spørgsmål som nogle klogere hoveder muligvis kan hjælpe mig med. Det omhandler blod transfusion til fostre der er rhesus-positive og anti-d indsprøjtning til kvinder der er rhesusnegative og har båret et barn der er rhesus-positivt. Først og fremmest har jeg brug for lidt viden... -
Emne til engelsk eksamen?
ForumindlægHej alle sammen :D Jeg skal op i mundtlig engelsk og som overemner har vi: The Media, USA, Music, Youth Culture, 9/11 og To Be A Survivor. Også skal jeg jo vælge et emne jeg skal lave en synopse til også snakke om det i 5 minutter, men jeg ved ikke hvad emne jeg skal vælge. Er der nogen der ... -
HJÆLP KRISTENDOMSKUNDSKAB EKSAMEN : verdensreligioner
Forumindlæghej alle samme. jeg har trukket emnet verdensreligioner men ved ikke hvad mit underemne kan være. Jeg skal lave en problemstilling hvilket ikke er det samme som en problemformulering. Har i nogle ideer hvad det kunne være?
