Søgning på: srp biologi historie. Resultater: 18341 til 18360 af 28854
-
Gymnasium
ForumindlægJeg skal her til august på gymnasium, men jeg er i tvivl om at jeg ska tage HTX eller STX. jeg kunne godt tænke mig at tage den naturvidenskabelige retning, men ved ikke hvor jeg skal tage den, og hvor det vil være bedst. jeg er rigtig meget intresseret i fysik, kemi, matematik og biologi, (andre... -
Ikkasøjler - HJÆÆÆÆÆLP
ForumindlægHej! Jeg har et par problemer i biologi .... Jeg skal skrive en rapport om ikkasøjler, og jeg kan ikke finde de informationer, som jeg skal bruge. Det er kun to spørgsmål, som jeg mangler at besvare. Spørgsmål 1: Hvordan arbejder forskere for at få viden om ikkasøjler? Spørgsmål 2: Hvordan k... -
Planter: ånding og råddenskab??
ForumindlægHej. Jeg sidder med en opgave i biologi (jeg har vedhæftet fil), og har lidt svært med at forstå den. Hvordan hænger temperatur og tab i vægten sammen med planter??? Troede måske, at det var respiration?? Kan nogen hjælpe mig med at forstå det vedhæftede billede? vh. Hanne -
Ordet forsuring
ForumindlægSidder lige med en biologi aflevering og imens jeg læser om muskeltræthed kommer ordet forsuring frem. "Der sker jo en forsuring på grund af laktatproduktionen. Det har været en sandsynlig forklaring at forsuringen hæmmer aktiviteten af bestemte enzymer" Nogle som kan forklarer orde... -
fag ?
Forumindlæghej jeg havde lige nogle spørgesmål som jeg håber nogle vil hjalpe med. er matematik og biologi fra samme hovedområde, elller beslægtede hovedområder eller fra forskellige hovedområder ? hvad kan man blive hvis man tager en sproglige linje ? arbejdesmæssigt ? Jeg håber virkeligt at nogle... -
Bromelins funktion i ananas
ForumindlægHej :) Som en del af en opgave i biologi skal vi give en mulig forklaring på bromelins funktion i ananas. Bromelin er et enzym der spalter lange proteinkæder, som eksempelvis det i gelatine i husblas, til kortere kæder. Er der nogen der har en ide' til hvad dets funktion kan være i ananas? I ... -
Fosfor og nitrat
ForumindlægJeg sidder lige med en biologi aflevering omkring søen, og vil bare lige høre hvorfor det er , at planter i en sø har behov for plantenæringsstoffer som nitrat og fosfat? Jeg ved godt at planktonalger optager dem, så de kan formere sig sådan så dyreplanktonet spiser det osv osv. Men hvorfor ... -
Cost benefit analyse
ForumindlægHej :-) Jeg skal skrive om fosterdiagnostik i AT i fangene samfundsfag og biologi. Jeg skal lave en cost benefit analyse over fosterdiagnostik, om det kan betale sig at udføre det gratis. Endvidere skal jeg finde oplysninger om hvad det koster hele præcist for samfundet at udføre fosterdiagnostik... -
Gensplejsning (Bio B)
ForumindlægHej alle! Jeg skal besvare vedhæftede opgave. Biologi er ikke min stærke side, og min lærer besvarer af princip ikke på spørgsmål vedrørende afleveringer. Er der en venlig sjæl, som vil hjælpe mig på vej til at finde ud af, hvad jeg skal komme ind på? Det første spørgsmål har jeg ikke så store pr... -
Blodtyper
ForumindlægHejsa Allesammen :D Jeg er i gang m. en biologi rapport, og har brug for jeres hjælp (tak) .. Rapporten handler om blodtypebestemmelse, spørgsmålet lyder således: Hvilke mulige blodtyper (fænotyper) samt genotyper (allelkompinationer) kan dine forældre have haft? Man kan vise det m. et krydsnin... -
Designer babies
ForumindlægJeg skriver om designer babies i Engelsk & biologi i AT. Jeg vil gerne lave en retorisk analyse aaf noget engelsk materiale omkring de religiøse samfunds syn på designer babies, men kan ikke rigtigt finde nogle artikler, taler etc. håber der er nogle der måske har en idé om hvor jeg kan finde... -
sro om blodtyper
ForumindlægHej Alle Jeg sidder og er igang med at lave SRO og sidder lidt fast. jeg skriver SRO i matematik b og biologi a. Jeg har overemnet blodtyper og skal derfor bl.a. komme ind på hardy-weinberg ligevægt osv. Dog sidder jeg fast med min problemformulering og har svært ved at inddrage matematikdelen... -
Haster: Tamiflu
ForumindlægHej Er der nogen der kan hjælpe mig med opgave 3: Tamiflu i denne eksamenssæt?: http://www.uvm.dk/~/media/Files/Udd/Gym/PDF10/Proever%20og%20eksamen/Tidligere%20skriftlige%20opgavesaet%20stx%20og%20hf/100818_opgave_biologi_A_stx.ashx Det drejer sig spørgsmål 1 og 2: Hvorfor behandlingen skal på... -
forurenende stoffer
ForumindlægHej derude jeg har brug for hjælp til disse spørgsmål i biologi 1. Gør rede for hvorledes udledning af næringssalte kan påvirke iltkoncentrationen og livet i en sø. 2. Gør rede for hvorledes udledning af organisk materiale, f.eks. spildevand, kan påvirke iltindholdet og livet i en sø. 3. Hva... -
Vækstkurve
ForumindlægHej derude. Jeg sidder her med en biologi aflevering, jeg mangler en opgave, som jeg ikke hvad hvad jeg skal stille op med, opgaven lyder: 3. Forklar hvorfor den ethanol der bliver dannet i øl, ikke bliver forbrugt af gærcellerne under modningen. (Tip: første trin er normalt omdannelse til alde... -
Plantehormoner
ForumindlægHej Er der nogen, der kan hjælpe mig med opgave 4 spørgsmål 3 og 5 i denne eksamenssæt: http://www.uvm.dk/~/media/Files/Udd/Gym/PDF10/Proever%20og%20eksamen/Tidligere%20skriftlige%20opgavesaet%20stx%20og%20hf/100818_opgave_biologi_A_stx.ashx Altså hvorfor der alligevel sker en vækst uden hormoner... -
Brystkræft -overvågning (screening)
ForumindlægHeej allesammen. Jeg har valgt emnet brystkræft i min AT-eksamensopgave. Fagene er biologi c-niveau og matematik a-niveau. I matematik har jeg tænkt mig at have noget om statistikker. Er der noget som har noget brugbart talmateriale i den forbindelse? Håber på hjælp. KH AMNK -
Søen som økosystem
ForumindlægKigger igennem pensum i biologi og er stødt på nogle spørgsmål, jeg skal have hjælp til at svare på: 1. Hvorfor opstår henholdsvis stryg, høl og grødeø i åen? 2. Hvorfor vokser rørsump (høje græsarter) dårligt i en oligotrof sø, men godt i en eutrof sø? -
Eksamensprojekt
ForumindlægHej jeg skal have hjælp til mit EP Jeg har valgt fagene Kemi B og Biologi C. Mit problem spørgsmål lyder således: Hvad er alkohol, og hvad gør det det kroppen. Og hvad er konsekvensen hvis gravide kvinder drikker ? Det jeg så skal have hjælp til er under spørgsmål og hvordan jeg især kan komme i... -
Privatelærer
ForumindlægHej :) Jeg er en pige, som går på 2 HTX. Jeg har bruge for en privatlærer, der kan hjælpe mig med matematik, Biologi, kemi og fysik. Jeg bor i Odense, og jeg håber at der nogen, der kan hjælpe.- hvis du vil gerne hjælpe, send mig venligst en besked her i studiportalen, som indeholder din telefo...
