Søgning på: srp historie fysik. Resultater: 18341 til 18360 af 36784
-
Universets opbygning?
ForumindlægHvis I skulle til eksamen i fysik på C-niveau og havde emnet "Universets opbygning" - hvad ville I så komme ind på? -
Jeg har eksamen på mandag :D please hjælp mig
ForumindlægHvad kendetegner en syre og en base ?? Vil være utrolig glad hvis der var en der ville hjælpe mig med det :D Tak på forhånd :) Fysik kemi er ikke min stærke side :) -
Eksamen 6. juni
ForumindlægHej ville lige høre om der er nogle af jer der var oppe i fysik idag? Hvordan gik det? og er der nogle der kunne lægge deres besvarelse ud eller svar? -
Skriftlig eksamen 2016
ForumindlægNogle andre end mig, der har lyst til at sammenligne resultater fra dagens prøve i skriftlig fysik? -
eksamensspørgsmål
ForumindlægNogle som har lyst til at dele deres bud på besvarelserne til fysik A skriftlig eksamen 2009 HTX ? -
Metal i syre
ForumindlægHej alle sammen. Jeg er igang med at forberede mig på fysik kemi mundligt. Hvis man nu lægger magnetium i saltsyre, vil der så ikke være dihydrogenbobler i reagensglasset ? For er lidt i tvivl. Tak på forhånd. -
poliorid med solbrille
ForumindlægHej Jeg skal til fysik/kemi eksamen , og under emnet lys vil jeg gerne forstår den punkt : Hvordan kan man vise poliorid med solbrille ?????? Tak på forhånd -
Frihedsgrader?
ForumindlægEr der nogen, der kort kan forklare hvad der menes med "frihedsgrader" i fysik? Jeg kan ikke finde det i bogen (de kyler bare ordet ud) eller på internettet... -
Fjederkonstant...
ForumindlægHej Er der en herinde, der er god til fysik og kan hjælpe mig med denne opgave? https://www.studieportalen.dk/Forums/Thread.aspx?id=1207940 Det er opgave b) jeg skal have hjælp til. -
E= m*c^2
ForumindlægHej Hvordan skal formlen E= m*c^2 forstås og til hvad benyttes den? Håber ¨på en nem forklaring til en der har fysik på c niveau :) -
hvad er størrelsen for aJ (energi)
ForumindlægJeg er i gang med at lave fysik aflevering og ville høre hvor stor aJ er i forbindelse med excitation af atomer? -
Henfaldsrække eller henfaldsserie? (meget vigtigt!)
ForumindlægJeg skal op til fysik eksamen imorgen, og er kommet i tvivl: er en henfaldsrække og henfaldsserie det samme? Og hvordan vil i beskrive rækken/serien? Svar modtages med kyshånd. -
Hvad vil det sige - adgangskrav.
ForumindlægHej "Specifikke adgangskrav er dansk A, engelsk B og matematik A samt enten fysik B og kemi B eller fysik B og bioteknologi A. Alle fag skal være bestået." Forstår godt at man ENTEN skal have fysik b og kemi b ELLER fysik b og bioteknologi A. Men hvad mener de med at de skal være beståe... -
Fagenes begrænsninger og muligheder
ForumindlægHej! Jeg står og skal til mundtlig AT meget snart. Har arbejdet med fysik og dansk, og tænkte på om nogle kan fortælle mig, hvad fagenes muligheder og begrænsninger er? Tak på forhånd :) -
Titrering
ForumindlægHej Skal op i fysik/kemi i morgen, men er kommet i tvivl på nedenstående spørgsmål: Hvor meget base skal der til for at neutralisere syre? På forhånd tak :-) -
Energi?
ForumindlægHej,til fysik mudligt skal vi blandt andet svare på "Omsætning mellem forskellige energiformer" men hvad kan ínkluderes her og hvad menes der -
Lys
ForumindlægHej Hvis jeg ikke vælger og fortælle om fotonteorien og polarisation til prøven i fysik trækker det så ned? ALtså er det nogle vigtige punkter, som jeg absolut bør have med? Tak -
Opgaverne 4. Golfslag og 5. Rutherfordforsøg.
ForumindlægEr der nogen, som har lavet eksamsensopgaverne 3. Golfslag og 5. Rutherfordforsøg på fysik A-niveau? Dem har jeg nemlig store problemer med, så kunne godt bruge lidt hjælp eller nogle hint. -
Forsøgsopstilling?
ForumindlægHey... Er der nogen der kender et godt program man kan downloade til computeren, hvor man kan lave opstillinger af forsøg? til fysik brug... -
Gaslovene tryk
ForumindlægHej.. I årsprøve i fysik er jeg lidt i tvivl omkring hvordan kan man forklare gaslovene "tryk"? altså skal man snakke ud fra sin rapport eller fra bogen?
