Søgning på: srp historie fysik. Resultater: 18341 til 18360 af 36784
  • Universets opbygning?

    Forumindlæg
    Hvis I skulle til eksamen i fysik på C-niveau og havde emnet "Universets opbygning" - hvad ville I så komme ind på?
  • Jeg har eksamen på mandag :D please hjælp mig

    Forumindlæg
    Hvad kendetegner en syre og en base ?? Vil være utrolig glad hvis der var en der ville hjælpe mig med det :D Tak på forhånd :) Fysik kemi er ikke min stærke side :)
  • Eksamen 6. juni

    Forumindlæg
    Hej ville lige høre om der er nogle af jer der var oppe i fysik idag? Hvordan gik det? og er der nogle der kunne lægge deres besvarelse ud eller svar?
  • Skriftlig eksamen 2016

    Forumindlæg
    Nogle andre end mig, der har lyst til at sammenligne resultater fra dagens prøve i skriftlig fysik?
  • eksamensspørgsmål

    Forumindlæg
    Nogle som har lyst til at dele deres bud på besvarelserne til fysik A skriftlig eksamen 2009 HTX ?
  • Metal i syre

    Forumindlæg
    Hej alle sammen. Jeg er igang med at forberede mig på fysik kemi mundligt. Hvis man nu lægger magnetium i saltsyre, vil der så ikke være dihydrogenbobler i reagensglasset ? For er lidt i tvivl. Tak på forhånd.
  • poliorid med solbrille

    Forumindlæg
    Hej Jeg skal til fysik/kemi eksamen , og under emnet lys vil jeg gerne forstår den punkt : Hvordan kan man vise poliorid med solbrille ?????? Tak på forhånd
  • Frihedsgrader?

    Forumindlæg
    Er der nogen, der kort kan forklare hvad der menes med "frihedsgrader" i fysik? Jeg kan ikke finde det i bogen (de kyler bare ordet ud) eller på internettet...
  • Fjederkonstant...

    Forumindlæg
    Hej Er der en herinde, der er god til fysik og kan hjælpe mig med denne opgave? https://www.studieportalen.dk/Forums/Thread.aspx?id=1207940 Det er opgave b) jeg skal have hjælp til.
  • E= m*c^2

    Forumindlæg
    Hej Hvordan skal formlen E= m*c^2 forstås og til hvad benyttes den? Håber ¨på en nem forklaring til en der har fysik på c niveau :)
  • hvad er størrelsen for aJ (energi)

    Forumindlæg
    Jeg er i gang med at lave fysik aflevering og ville høre hvor stor aJ er i forbindelse med excitation af atomer?
  • Henfaldsrække eller henfaldsserie? (meget vigtigt!)

    Forumindlæg
    Jeg skal op til fysik eksamen imorgen, og er kommet i tvivl: er en henfaldsrække og henfaldsserie det samme? Og hvordan vil i beskrive rækken/serien? Svar modtages med kyshånd.
  • Hvad vil det sige - adgangskrav.

    Forumindlæg
    Hej "Specifikke adgangskrav er dansk A, engelsk B og matematik A samt enten fysik B og kemi B eller fysik B og bioteknologi A. Alle fag skal være bestået." Forstår godt at man ENTEN skal have fysik b og kemi b ELLER fysik b og bioteknologi A. Men hvad mener de med at de skal være beståe...
  • Fagenes begrænsninger og muligheder

    Forumindlæg
    Hej! Jeg står og skal til mundtlig AT meget snart. Har arbejdet med fysik og dansk, og tænkte på om nogle kan fortælle mig, hvad fagenes muligheder og begrænsninger er? Tak på forhånd :)
  • Titrering

    Forumindlæg
    Hej Skal op i fysik/kemi i morgen, men er kommet i tvivl på nedenstående spørgsmål: Hvor meget base skal der til for at neutralisere syre? På forhånd tak :-)
  • Energi?

    Forumindlæg
    Hej,til fysik mudligt skal vi blandt andet svare på "Omsætning mellem forskellige energiformer" men hvad kan ínkluderes her og hvad menes der
  • Lys

    Forumindlæg
    Hej Hvis jeg ikke vælger og fortælle om fotonteorien og polarisation til prøven i fysik trækker det så ned? ALtså er det nogle vigtige punkter, som jeg absolut bør have med? Tak
  • Opgaverne 4. Golfslag og 5. Rutherfordforsøg.

    Forumindlæg
    Er der nogen, som har lavet eksamsensopgaverne 3. Golfslag og 5. Rutherfordforsøg på fysik A-niveau? Dem har jeg nemlig store problemer med, så kunne godt bruge lidt hjælp eller nogle hint.
  • Forsøgsopstilling?

    Forumindlæg
    Hey... Er der nogen der kender et godt program man kan downloade til computeren, hvor man kan lave opstillinger af forsøg? til fysik brug...
  • Gaslovene tryk

    Forumindlæg
    Hej.. I årsprøve i fysik er jeg lidt i tvivl omkring hvordan kan man forklare gaslovene "tryk"? altså skal man snakke ud fra sin rapport eller fra bogen?