Søgning på: analyse af reklamefilm. Resultater: 18361 til 18380 af 23690
-
Politisk emne?
ForumindlægJeg er simpelthen så lost.. Jeg skal skrive en opgave om et politisk emne som har fået meget medie opdækning, og analyse hvordan medierne har opdækket emnet ? Jeg kan bare ikke finde et ordentligt emne, og forstår generelt ikke det der politik halløj :S - er der en der kan give mig et los i røven... -
Betydning af hovmark
ForumindlægHej, jeg er i gang med at analysere en test af Henrik Pontoppidan. Jeg er nået til fortolkningen, hvor jeg blandt andet har valgt at fortolke de steder, vi bliver introduceret for. Jeg har søgt frem og tilbage, men jeg kan simpelthen ikke finde et svar på, hvad en hovmark symboliserer. Er der m... -
Søger en der vil læse min stil igennem
ForumindlægHej, jeg søger en der vil læse min dansk stil/opg igennem og evt. komme med kommentar eller rettelser. Det er en analyse og fortolkning af elverhøj, som er på 3 sider. Har I tid og lyst til at læse min opg igennem, sender jeg det til jer. Ser frem til at høre fra jer. -
spektrum
ForumindlægHej Alle. Vi har fået udleveret en analyse, hvor vi ud fra et spektrum og indlendende opløselighedsprøver osv. skal finde ud af, hvilket stof vi har. Det er faget kvant på farma 2.sem. Vi har fundet ud af, hvad der skal være, men har ikke styr på hvordan det skal se ud. der skal være. ... -
Subjektsprædikat (omsagnsled til grundled)
ForumindlægHejsa Er i gang med at analysere en tekst, og pludselig støder jeg på denne sætning ''Han var tidligere en kandidat''. Mit spørgsmål lyder, er kandidat stadig en subjektsprædikat, selvom der står ''var'' som verbum? -
Hjælp :) diskurs og manglende medbestemmelse
ForumindlægHej derude.. Håber meget I kan hjælpe mig. Jeg sidder og skriver en opgave og har store problemer med at skrive min analyse/diskussion. Den skal indeholde foucault diskursanalyse og rasmus willig syn på ymyndiggørelse af individet. Håber meget nogen kan give mig inspiration til hvordan jeg kan... -
Emne til AT
ForumindlægHej Har nogle et forslag til emne i AT, jeg ønsker en kombination af fagene Religion/Dansk eller Religion/Engelsk Det overordnede emne er Kampen for det gode liv Mine tanker om det er, at jeg gerne vil analysere en film eller tale som omhander en religiøs kamp, for et bedre liv ... -
"GRUSOMT KOLESTEROL TRUER" er det besjælling?
ForumindlægHej allesammen! Jeg er igang med at analysere en artikel, og jeg tænkte på om følgende udsagn kunne betragtes som besjælling?: GRUSOM KOLESTEROL TRUER. at Jeg mener selv at besjæling kommer til udtryk her, idet den grusomme kolesterol truer os, og således får den menneskelige egenskaber. -
enzymkoncentration
Forumindlæghej jeg kan simpelthen ikke finde ud af nedenstående soørgsmål, håber meget på at der ernogen der kan hjælpe. SPØRGSMÅL: Ved analyse af en plasmaprøve er målt en absorbansændring på |deltaABS|/tid = 0,13 min^1 Beregn enzymkoncentrationen når: epsilon = 6220 L/(mol*com) d = 1 cm plas... -
Emil Aaretrup - paa bjerget
Forumindlægohøj! jeg har fået æren af at analysere Emil aarestups digt - paa bjerget. jeg sidder ldit fast vil vil lige høre hvad dette vers betyder: Der var i deres Heften, I deres Pliren Noget - Hvis der kan hexes, skeer det Ved Hjelp af Øielaaget. -
enme til SRP i bio+samf
ForumindlægHeej. Jeg skal skrive SRP i samf + bio, og er ved at have fundet frem til et emne, som jeg synes er interessant - nemlig gensplejsning af afgrøder og policy analyser. Jeg vil så bare lige høre om nogen har gode/dårlige erfaringer med et ligende enme, eller om nogen måske havde en god ide til forb... -
Hjælp til kildeanalyse
ForumindlægHej, jeg er igang med mit DIO projekt om Kina I den forbindelse skal jeg vurder Kinas holdninger til de internationale miljøaftaler og deres fremtidige rolle i den globale verden. Dette skal jeg gøre på bagrund af en kildekritisk analyse, men kan simpelthen ikke finde ud af hvilken kilde jeg ska... -
Eventyr i RELIGION/DANSK
ForumindlægHej derude :D Jeg skal lave synopsis og jeg har valgt fagene religion/dansk. Jeg skal finde et dansk eventyr og et buddhistisk eventyr og analysere og fortolke dem. Nogle derude som har nogle gode eventyr både et dansk og et buddhistisk som ville være relevante at bruge og har nogle tydlige relig... -
Dansk AT-eksamen
ForumindlægHej søde mennesker Jeg sidder og kæmper en krig med at finde ud af, hvilken humanistisk metode jeg skal anvende i min Dansk/historie AT-eksamen. Jeg har om ligestilling i Danmark og har derfor valgt at analyser en Billedereklame. Hvilken metode tror i/ved i der anvendes? Jeg håber i... -
Obama´s økonomiske politik
ForumindlægHej Jeg er i gang med at min analyse af Obama´s økonomiske politik siden finanskrisens start i 2008. Jeg spørger derfor til råds, om der er nogen der ved hvilken økonomiske politik, han har ført samt om der er blevet lavet nogle tiltag i 2012 og frem? Jeg kun har kunne finde for 20... -
kortfilm, please hjælp :-)
Forumindlæghey alle søde mennesker .. er ved at analysere min kortfilm, så ved ikke ikke helt hvor jeg skal starte med hensyn til de filmske virkemidler.. her er kortfilmen: http://www.youtube.com/watch?v=lUAuXzj9Ou4 - Men jeg har tænkt mig at starte sådan her: I starten bliver der brugt reallyd, som gør at... -
betydningsanalyse og socialanalyse..Hjææælp!
ForumindlægHej. Jeg har lidt svært ved at se det klare BRUD mellem socialanalyse og betydningsanalyse.. Hvornår laver man en social analyse og hvornår laver man en betydningsanalyse? Hvis man fx er igang med en betydningsanalyse i billedkunst med et politisk værk, kan man så ikke let gå over i... -
Novelle om det gode/perfekte liv
Forumindlæghej. Jeg skal skrive AT i samfundsfag og Dansk, om det her med at der hersker en jagt på det gode/perfekte liv i det senmoderne samfund. herunder skal jeg finde to noveller i dansk som jeg kan analysere med heblik på dette. Jeg kan ikke rigtig finde nogle, er der nogle der kan hjælpe mig? J... -
Det arabiske forår - AT
ForumindlægHej jeg skal skrive en problemformulering i AT, kampen for det gode liv. Jeg har valgt samfundsfag og historie. Lige nu er mit udkast: Hvilke konsekvenser kan det arabiske forår få for både den arabiske verden men også den vestlige Analyser hvordan vesten håndterer det arabiske forår. Indd... -
Tværfaglig eksamensprojekt
ForumindlægHej Jeg skal lave tværfaglig eksamensprojekt (HF) og har valgt historie og samfundsfag på B niveau. Emnet er "Udvikling i kønnenes roller". Jeg skal til at lave en synopsis, men jeg er meget i tvivl om hvad jeg præcist skal skrive om/undersøge/analysere. Er der nogen der har nogle ide...
