Søgning på: eksamensprojekt emner. Resultater: 18361 til 18380 af 27879
-
Spørgsmål, til mund. høj. samf
ForumindlægI min forberedelse er jeg kommet i tvivl, om 3 emner, så hvis man skulle trække følgende, hvad skulle man så komme ind på:1)Risikosamfund (noget med Ulrik Beck, men hvad er det lige han siger?)2)Eu udvidelsen(hvad kan man komme ind på her, noget med konsekvenserne, eller hvad?)3)Og hvad indeholde... -
Kilder fra andre opgaver
ForumindlægHej. Jeg skriver lige for øjeblikket SRP, og har fundet en opgave om samme emne, med en masse gode kilder. Kan jeg godt kopier kilden og sætte den ind som min egen kilde, uden det vil trække ned? Her er tale om statistiske kilder, fundet langt ude på internettet samt sociologiske bøger. -
AT EKSTREMSPORT - BJERGBESTIGNING
ForumindlægHey alle, der er mange der i år har valgt emnet ekstremsport omkring bla. bjergbestining, jeg har valgt fagkombinationen Biologi og Idræt, hvor biologi er som naturvidenskabeligt og idræt som samfundsvidenskabeligt. Fordi jeg har valgt biologi, SKAL jeg derfor have et forsøg med i opgaven, da det... -
Årsprøve i fysik 1.g - pensum
ForumindlægHej.Jeg sad lige og snakkede med en ven, og hvordan det foregår med pensum. SKal lærer opgive 26 emner (da vi er 26 i klassen), så at alle kommer op i noget forskelligt. Eller er det sådan at hvis en fra min klasse kommer op i noget i dag, kan jeg komme op i det samme i morgen? -
rel eksamen
Forumindlæghey. til religion eksamen har vi opgivet følgende emner: islam, buddhisme, kristendom samt religions kritik.. Mit spørgsmål går så på, hvilke religioner der ligesom "hænger" sammen, når man tilslut skal perspektivere?? hvilke paralleller kan man trække??håber der er nogen der kan hjælpe... -
Forberedelse til mat eksamen
ForumindlægHej alle sammen..Jeg skal op til matematik næste torsdag, men er lidt i tvivl om hvordan jeg skal begynde at forberede mig... Ud over at øve på beviser og sådan, hvad gør i?Jeg har tænkt lidt på om man kan lave dispositioner til alle emner, men er lidt i tvivl om hvordan spørgsmålene lyder!Håber ... -
økonomi
Forumindlæghej..Sidder og laeser til samfundsfagseksamen, og er ved oekonomi emnet.. saa var det lige jeg kom i tvivl, i bogen omhandles struktur-, penge-, finans- inkomst- og valutapolitik.. men der kommer ogsaa ord som hoej- og lavkonjunktur = automatiskpolitik..er det en slags underemner til hvordan de f... -
Kogepunkt og overfladespænding
ForumindlægHejsa. Jeg sidder med kemi eksamensspørgsmål og forbereder mig. Jeg er nået til emnet "polære og upolære stoffer og deres egenskaber" - men jeg kan simpelthen ikke finde noget om hvilken effekt polarittet har på kogepunkt og overfladsespænding? Hverken i bøgerne eller noget jeg forstår... -
Kemisk analyse Disposition Hjææælp
ForumindlægHej. Jeg er i gang med at lave dispositioner til alle de overemner jeg kan trække. MEN problemet er bare at jeg er gået helt i stå med kemisk analyse. jeg ved ikke særlig meget om emnet Er der mon nogen som kan give mig et eksempel på en disposition til kemisk analyse som jeg kan bruge som insp... -
hjælp! tværfaglig matematik og?
Forumindlæghej, jeg skal snart skrive min tværfaglig, jeg regner med at det ene fag skal være matematik, men kan ikke rigtig finde ud af hvad det andet fag skal være, og hvis hvilket emne indefor det fag, så håber nogen kan komme med forslag som jeg kan overveje, har ingen ide om hvad det kunne være :S o... -
Haster
Forumindlæghej jeg sidder her og skriver fysikrapport om morseapparat men jeg er gået lidt lost i det. er der nogen der kan hjælpe mig? f.eks hvis I ved noget om lige det her emne, det ville være super fedt hvis der var nogen der kunne hjælpe mig, for jeg har ret travlt den skal være færdig og skal sendes h... -
Fejlrapport ??
ForumindlægHej, Så mangler jeg et kvalificeret bud på dette. Hvordan vil i oversætte "Fejlrapport".. Error report lyder lidt "dansk" i mine øre ;) Der er talt om en raport over en fysisk defekt på et emne lavet af stål. Jeg er selv lidt over i "Test report" eller "qual... -
Differentialkvotienten som væksthastighed
ForumindlægHej venner, som det fremgår af overskriften, vil jeg gerne spørge, hvis man får et spørgsmål hvor der står redegør og forklar differentialkvotienten som væksthastighed, hvad er det helt præcis man skal komme ind på og hvordan. Det kunne være rart hvis nogen tidligere har udarbejdet en dispositio... -
Eksamen kemisk analyse
ForumindlægHej. Jeg er i gang med at lave dispositioner til alle de overemner jeg kan trække. MEN problemet er bare at jeg er gået helt i stå med kemisk analyse. jeg ved ikke særlig meget om emnet Er der mon nogen som kan give mig et eksempel på en disposition til kemisk analyse som jeg kan bruge som inspir... -
HHX notater
ForumindlægHej jeg skal til at starte på den internationale linie på hhx. Jeg ved at vi i klassen vil få en forståelse af de emner vi vil arbejde med. Men jeg vil gerne have nogen mat-noter på forhånd sådan at jeg får en 100% forståelse - hvis I forstår.Mvh. Steffen. :) -
Differentialligning
ForumindlægJeg har rodet mig ud i noget et SRP emne jeg bare ikke kan finde ud af. Opgaven lyder på at jeg skal ved hjælp af en matematisk model vise hvordan et rumskib vil lette fra jorden. Den matematiske model skal laves ved brug af differentialligninger. Hvis der er nogen der kan hjælpe vil det rede m... -
Friktion i væsker og luftarter
ForumindlægLæser til eksamen og er gået i stå over et emne; Friktion i væsker og luftarter. I mine noter(som er skrevet efter lærerens forklaringer) står der at Ffrik = K*V men denne formel kan jeg ikke finde ngen steder eller en forklaring til den, og ved ikke om v er hastighed eller volumen. Nogle der ... -
ligger punktet på cirklen.?
ForumindlægHej. Er så gået igang med matematikken. Men er blevet MEGET i tvivl om en opgave.! Irriterer mig lidt, men vi har li fået dette her emne, så er ikke så meget inde i det, som i sikkert er.!!?Cirklen er givet ved (x+2)^2+(y+1)^2skal finde ud af om to føægende punkter er på ellr udenfor cirklen. P(-... -
George W. Bush
ForumindlægHej allesammen, mig og en ven har et emne om George W. Bush, og vi mangler at svarer på det sidste spørgsmål, som er Hvilke af Bush's beslutninger har været bedst for verdenen? Vi kan overhovedet ikke finde noget på nettet, og vi har deadline er kl. 1200 imorgen fredag -
9klasse afgansprøve
ForumindlægHejsa, i vores klasse er vi ved at forberede en problemformulering. Så ville jeg lige høre om der er nogle der har nogle gode tips og tricks til at hjælpe mig med min problemformulering :). Jeg har valt emnet teenagere og underemnet Drugs & Alcohol. Hvilke arbejdsspørgsmål kunne jeg bruge til...
