Søgning på: historie begreber. Resultater: 18381 til 18400 af 22480
-
Forslag til EP emne?
ForumindlægHej allesammen. Så er det snart eksamenstid. Jeg går på Hf, og skal snart til at skrive EP. Vi har fået at vide at vi skal vælge fag og område inden måneden er omme. Man skal vælge to fag og et emne man vil skrive om. Jeg er virkelig meget i tvivl om hvilket emne jeg vil vælge. Her er de fag jeg ... -
forstås på engelsk i sætning
Forumindlægder er vist noget galt med mit gæt på "kan kun forstås" på engelsk: (understood) her er sætningen på dansk: Urolighederne i Nordirland, som af mange karakteriseres som borgerkrig, kan kun forstås, hvis man kender noget til Irlands historie. og mit gæt: The conflict in Northern Irelan... -
tværfaglig projekt/opgave
ForumindlægHejsa. Er gået i tænkeboks hvad angår tværfaglig projekt på HF. Har umiddelbart planer om at skrive i religion og historie om overgangen fra ase-troen til kristendommen. Jeg ved dog ikke om jeg kan få det godkendt, da jeg har hørt en lille fugl synge om at man ikke må skrive om et emne man har ... -
tværfaglig opgave/projekt
ForumindlægHejsa. Er gået i tænkeboks hvad angår tværfaglig projekt på HF. Har umiddelbart planer om at skrive i religion og historie om overgangen fra ase-troen til kristendommen. Jeg ved dog ikke om jeg kan få det godkendt, da jeg har hørt en lille fugl synge om at man ikke må skrive om et emne man har ... -
Ideer til område?
ForumindlægHej alle derude Jeg ska jo som så mange andre igang med at skrive SRP. Jeg har besluttet mig at arbejde i engelsk/historie om årsager og optakt til den amerikanske borgerkrig. Dog mangler jeg ideer til hvad jeg hvilken engelsksprogede tekst jeg skal analysere hvilke historiske kilder jeg ... -
HF SSO -Antal Fodnoter?
ForumindlægHej Alle Som mange andre i denne tid, skriver jeg lige nu SSO i Historie B. På HF niveau. Er der nogen der ved hvor mange fodnoter der forventes? Og hvor uddybende de skal være? De steder jeg kommer med specifikke tal, skriver jeg hvilken bog og forfatter jeg har det fra. -Er det nødvenigt a... -
Hvilke fag til Homo artefakt
ForumindlægHej! Jeg synes emnet om robotteknologi, kunstig intelligens og etik og moral er meget spændende. Etik og moral hører til i religion, så den kan jeg godt placere. Men hvilke sammensætninger af fag kunne jeg lave? Jeg har både samfundsfag og religion på c-niveau, så vil gerne have et af de lidt tu... -
Kolonisering, mundtlig eksamen stx
ForumindlægHar netop trukket emne til den mundtlige eksamen i historie, som var koloniseringen. Jeg er lidt i tvivl om hvorvidt mine problemstillinger giver mening, og ønsker andres vurdering af dem... Hvilket syn havde kolonimagterne på de indfødte i kolonierne? - Redegør for kolonimagternes økonomi... -
Matematik som naturvidenskabeligt fag
ForumindlægMatematik bliver traditionelt placeret i det naturvidenskabelige fakultet, selvom det egentlig ikke er et naturvidenskabeligt fag. Er det tilladt at skrive i fx matematik og biologi, hvis man grundigt redegør for at forskellige metoder bruges i de to fag? Så vidt jeg har forstået er det fagene... -
Engelsk oversættelse
ForumindlægDet her er nogle udpluk fra en oversættelse jeg skal oversætte til engelsk, men er ikke helt sikker på om det er rigtigt. 1:hvor hele historien bliver fortalt: Where the whole story is told. 2:Før man bliver sluppet ind i salen: before you is .....in the hall. 3: Der sker en masse på disse bil... -
Hvordan analyserer man en historisk kilde? (Haster)
ForumindlægHej! Jeg sidder midt i skrivningen af DHO og blev pludselig i tvivl om, hvordan den historiske kilde overhovedet skal analyseres? Til info har jeg valgt Nådsensbrød af Henrik Pontoppidan og Budget for arbejderfamilie 1880 (vedhæftet), og min plan er, at jeg vil sammenligne de to og sætte dem op ... -
Problemformulering om kolonisering/opdagelserne af Cuba
ForumindlægJa hej Jeg er igang med en 24-timers historie eksamen og vil høre om nogen var friske på at hjælpe mig. Jeg vil meget gerne have ideer til en problemformulering (evt. også problemstillinger). Jeg har trukket kilder om Columbus, der opdager Cuba og øerne omkring, mødet mellem cortez og motecozum... -
Problemformulering
ForumindlægJeg har til min historie eksamen trukket emnet Muhammed, monoteisme og handel, og jeg har en anelse om hvor jeg vil hen med min problemformulering. Tror I denne foreløbige problemformulering er gyldig/noget man kan lave til en eksamen: Redegør for Pave urbans tale: Pave urban opfordrer til kors... -
SRP! erfaringer...
ForumindlægHej. Jeg skal snart skrive SRP, og vil gerne høre hvad den bedste måde at starte på er? Skal man lave en disposition eller skal man gå igang med at skrive med det samme. Samtidig høre om jeres efaringer med srp`en, både de gode og dårlige...Desuden, hvis i har nogle gode hjemmesider, bøger etc.... -
England start 1800-1830
ForumindlægHej, jeg skal til at skrive SRP her om et par dage, men jeg har haft rigtig svært ved at finde noget om den historien i England. Det jeg leder efter er, bøger/informationer om slutningen af "The Georgian Era"/Start 1800 tallet i England. Jeg skal skrive om kvindelivet/synet med udgang... -
Antropologi uddannelsen
ForumindlægHJÆLP! Min kærestes største drøm er at læse til antropolog, men grundet nogle hårde år er hans gennemsnit ikke højt nok (det er 5,8). Han er nu helt opgivende og frustreret. Hans gennemsnit i de adgangsgivende fag (engelsk, dansk, historie) ligger dog på 10,7. Kan det virkelig passe, at det ikk... -
hjælp til valg af emne under ungdomsoprør
Forumindlæghej folkens.. jeg har nu valgt emnet ungdomsoprør, til at skrive om i min Dansk/Historie opgave.. men skal have lavet en problemformulering til på fredag.. og ved ikke helt hvad jeg gerne vil beskæftige mig med under emnet.. vil helst undgå at det bliver for bredt. jeg vil gerne fokusere på nog... -
Tema til film?
ForumindlægVi er tre drenge, der har brug for et tema til en film, der skal indgå i vores projektopgave. Vi har prøvet at komme på et, men kan ikke. Er der nogen, der har nogle idéer? :-) Vores emne er "Tro", men vi har besluttet os for, at vi vil tale overordnet om det, altså vi vil ikke tale... -
Resume af en film.. Hvordan?
ForumindlægHej alle sammen! Jeg skal lave en anmeldelse af en film, som jeg har set for nogle uger siden. Filmens titel var "Amazing Planet - Born of fire" og i den film er der jo en masse faktas om jordens opbygning, vulkaner, jordskælv and stuff like that. Men hvordan laver man et resu... -
Resume af en film.. Hvordan?
ForumindlægHej alle sammen! Jeg skal lave en anmeldelse af en film, som jeg har set for nogle uger siden. Filmens titel var "Amazing Planet - Born of fire" og i den film er der jo en masse faktas om jordens opbygning, vulkaner, jordskælv and stuff like that. Men hvordan laver man et resu...
