Søgning på: eksamensprojekt emner. Resultater: 18421 til 18440 af 27879
-
Differentialligninger
ForumindlægFor nogen er det nok et meget simpelt spørgsmal jeg stiller men vi er lige begyndt på emnet differentialligninger og jeg har en opgave som jeg ikke kan komme i gang med.. jeg skal bestemme den løsning til differentialligningen som går gennem (a,b)a)dy/dx=x , (a,b)=(1,2) nogen som kan hjælpe mig p... -
Engelsk eksammen
ForumindlægHej I søde mennesker.. er der nogen der kan fortælle mig hvad emnerne for skriftlig engelsk eksamen i 2008 var? og eventuelt hvad gik den første del af eksamen ud på, angående grammatik. Jeg skal nemlig til terminsprøve i morgen. Og jeg kan simpelthen ikke overskue at forberede mig på så meget gr... -
terminsprøve imorgen
ForumindlægHej I søde mennesker.. er der nogen der kan fortælle mig hvad emnerne for skriftlig engelsk eksamen i 2008 var? og eventuelt hvad gik den første del af eksamen ud på, angående grammatik. Jeg skal nemlig til terminsprøve i morgen. Og jeg kan simpelthen ikke overskue at forberede mig på så meget gr... -
Spørgsmål vedrørende efterløn
ForumindlægVi har om velfærdsstaten i samfundsfag, og vi skal undersøge forskellige emner indenfor velfærdsstaten. Jeg har valgt efterløn, men jeg sidder lidt fast, og det ville derfor hjælpe mig meget, hvis I svarede på et eller flere af følgende spørgsmål: 1) Hvad er efterløn? 2) Hvad er problematikkerne ... -
Relativitets Teori
ForumindlægNu har jeg så valgt at jeg skal skrive om relativitetsteorien i min større skriftlige opgave. Jeg har fået smidt noget litteratur i hovdet af min lære. Mr. Tompkins Nogle lærebøger og en gammel universitetsbog fra omkring 60'erne. Nu tænkte jeg om der var nogle der kendte til 1 eller flere go... -
vektorer i planen
ForumindlægI et koordinatsystem er givet vektorerne u= (2/3) og v=(4/-5)Bestem koordinaterne til samt længden af hver af følgende vektorer: v+u, 2u-3v, 2(u+3v).Nogen der kan hjælpe, gerne med lidt uddybende tekst... da jeg har været i USA i 2 uger - så er helt fucked i emnet, dog er vi lige startet på d... -
opg. 9.3 fra den røde bog "Opgaver kemi"
ForumindlægHej dem der,der kan hjælpe mig med kemi herinde. er lige tvivl om denne opg. vi lige er begyndt med emnet termodynamik. så hvis nogen kan fortælle mig hvad termodynamik går ud på her?ReaktionenZn(s) + MnO4-(aq) -> Zn2+(aq) + Mn2+(aq)foregår i sur vandig opløsning.a) Afstem reaktionsskemaet.b) ... -
Determintantmetoden og lige store koefficientersmetoden
ForumindlægHej.Jeg er så (u)heldig at skulle have prøve i morgen og vil derfor gerne lige genopfriske hukommelsen, da mine noter til dette emne er væk.Er der en venlig sjæl der har lyst til lige kort at opridse determinantmetoden og lige store koefficientersmetoden?det er mht hvordan man finder s og t i føl... -
Livssyn i Odyseen
ForumindlægHej alle,\n\nJeg sidder og roder med en opgave ang. livs- og menneskenesynet i odyseen, men jeg er desværre gået lidt i stå. Ved ikke helt hvordan jeg skal behandle emnet.\n\nHvis der er nogle, der kunne være lidt behjælpsomme og måske give mig nogle stikord eller lidt forklaring, så jeg kunne sk... -
Eksamenshjælp
ForumindlægHej Allesammen, Jeg skal til sygeeksamen 12. august. Da jeg har modtaget undervisning på flexhold er jeg slet ikke klar. Jeg har godt fat i emnet men skal lande mig et 7-tal for at holde mit gennemsnit. Jeg har derfor brug for hjælp til gennemgang af forsøg og dertilhørende teori. Da jeg er p... -
Oprøret i Frankrig
ForumindlægHej....\n\nNæste historietime skal vi diskutere "oprøret i Frankrig". Jeg er helt lost i det emne. Er der nogle der kunne give mig en lille bitte forklaring på hvordan den egentlig opstod og hvad det i grunden er for noget?\n\nHejhej\n\n\n -
Stil
ForumindlægHeej kloge mennesker her paa studieportalen.dk !\n\njeg soeger hjaelp til stilemner. Da jeg er maegtig god til engelsk, ville jeg gerne hoere om der er nogle af jer der har haft nogle skide gode stil emner i gerne vil dele med mig. ?\n\npaa forhaand tak -
Dansk og bioteknologi
ForumindlægHejsa Jeg er ved at overveje i hvilke fag jeg skrive min SRP i. Jeg vil rigtig gerne skrive om kræft, og har tænkt mig at skrive om det i fagene dansk og bioteknologi. Nogen der kan komme med nogle ideer om hvordan jeg kan koble faget dansk med emnet kræft? -
Introns = funktion + gener, der ikke koder for proteiner
ForumindlægHej Hvilken funktion har introns helt præcist? Jeg har læst, at introns er bestemmende for, hvordan exons sammensættes, men hvordan? Jeg kan umiddelbart kun lige finde en meget svært læselig tekst fra PubMed om emnet. Ydermere, så har jeg set et foredrag om drug delivery, og her fortæller en ... -
Produkt livsvilkår
ForumindlægHej, Vi er 3 piger, som lige nu har projektuge. Vores overemne er "Livsvilkår" og vi har hertil valgt emnet "prostitution". Vi har godt styr på alt faktaen, men vi skal jo også lave et produkt. Vi har ingen idé om, hvad vi skal lave. Idéer modtages MEGET gerne!!!!!!! På forhå... -
Brydning i prisme
ForumindlægHej\n\nVi er en gruppe der skal lave et fysik projekt om lys brydning i prisme.\n\nMen vi kan ikke rigtigt finde info om emnet.\n\nEr der nogle der har gode kilder eller hjemmesider der fortæller om teorien bag dette?\n\nMvh Anders -
Hjælp mig
ForumindlægHej allesammen. Jeg skal lave projektopgave om et par uger jeg er begyndt at tænke over, hvilke emner der kunne være interesssante, men kom slet ikke i tanke om noget. Mit overemne er "magt og afmagt" Hvis i har nogle gode forslag og interessant emer både et produk så må i meget g... -
vurderne/perspektivering omkring kolde krig
ForumindlægHej jeg har trukket emnet om den kolde krig, og kilderne handlerne mest om truman doktrinen, situationen i grækenland og tyrkiet. så er der også kilder der handler om krigens opståen og, hvem der har ansvaret for det. der til er der også nogle billeder. Mit problem er perspektivering og den vurde... -
Hjææææææææælp mig
ForumindlægHej allesammen. Jeg skal lave projektopgave om et par uger jeg er begyndt at tænke over, hvilke emner der kunne være interesssante, men kom slet ikke i tanke om noget. Mit overemne er "magt og afmagt" Hvis i har nogle gode forslag og interessant emer både et produk så må i meget... -
Hvad er capsomers?
ForumindlægEt enkel virion kan have et stort antal "capsomers".\nHvad er capsomers? Findes der et dansk ord for det - vi havde om HIV-virus sidste år - måske har jeg bare glemt hvad det er.\n\nOrdet står i introduktion til emnet virus.\n\nKath.
