Søgning på: srp samfundsfag og spansk. Resultater: 18421 til 18440 af 20599
-
Diskret og kontinuert funktion som forklaring af SIR model
ForumindlægHej Jeg er ved at skrive SRP og mangler hjælp... Jeg har om pest og har vedhæftet nogle bilag. Bilag 1 viser de reelle antal døde kumulerede, bilag 2 viser SIR modellen og bilag 3 er også min SIR model, blot hvor det ikke fungerer så godt. Min model benytter rimelig store tidsintervaller, og mi... -
regnskabsanalyse - kapitaltilpasningsevnen
ForumindlægHej Alle Jeg har lidt problemer med min SRP om Vestas. Jeg er ved min regnskabsanalyse af kapitalpasningsevnen. Jeg mangler oplysninger til beregning af "Varelagerets OH" & "Varekreditorernes OH", men burde jeg ikke kunne give et skøn over kapitalpasningsevnen ud fra AOH &... -
Diskuter hvor det kan være svært at bryde den sociale arv - Karina Pedersen
ForumindlægHej! I min diskussion i srp skal jeg diskutere hvorfor det kan være svært at bryde den sociale arv. Jeg overvejer at inddrage forfatteren Karina Pedersen som besidder en meget kontroversiel mening om at velfærdsstaten fastholder individet i den sociale arv og derfor burde afskaffes, men jeg ved i... -
Cult A/S - Mission og vision
ForumindlægHey alle. Er igang med at skrive SRP om Cult A/S - i den forbindelse er jeg ved at lave en virksomhedsbeskrivelse. Cult A/S er dog ikke særligt samarbejdsvillig og nærmest umulig at komme i kontakt med. Er der nogle herinde der har haft held med at finde noget omkring mission og vision for virkso... -
Matematisk modellering til prognoser i forbindelse med regnskabsanalysen
ForumindlægSøger hurtig hjælp! Har været så dum at vælge matematik i min SRP, men forstå ikke hvordan jeg skal bruge det... I opgaveformuleringen lyder en af punkterne: Udarbejd en analyse af virksomhedens økonomiske situation, og vurder i denne sammenhæng brugen af matematisk modellering til prognoser. Mi... -
Hvorfor benyttes dichlormethan til udvinding af koffein?
ForumindlægHej Jeg er pt i gang med at skrive SRP, hvor jeg har lavet et modelforsøg, som går ud på at ekstrahere koffein fra te. Til ekstraheringen brugte jeg dichlormethan for at trække koffeinen ud af teen, og danne to faser, hvor dichlormethanfasen med koffeinen kunne tappes fra. Men jeg er ikke helt... -
Hjælp til vurdering
ForumindlægHej SP! :) Jeg sidder og er i gang med min SRP, hvor jeg er i gang med at skrive min vurdering :-) Jeg skal i min opgave vurdere de menneskelige omkostninger af 1. verdenskrig under inddragelse af redegørelse, analyse og begrebet "The Lost Generation" :-) Findes der en venlig sjæl der... -
World of Warcraft
ForumindlægHej, jeg skal skrive SRP i dansk og afsætning og kunne godt bruge lidt inspiration. Min problemformulering lyder således: Beskriv målgruppen i Danmark for spillet World of Warcfraft. Analyser spillets handling, idet du især ligger vægt på værdier og identitetsudvikling. Diskuter ud fra hhv. afsæt... -
Vil småfejl tælle ned?
ForumindlægHej, Jeg er godt velindforstået med at korrekturen i ens SRP skal være acceptabel og ikke forringe dens læsbarhed, men har følgende spørgsmål: Jeg har 7 steder i min opgave fejl - 2, hvor jeg har skrevet "a" i stedet for "en" og 3, hvor jeg har skrevet "him" i stede... -
Udvidet SIR-model
ForumindlægHej, Jeg skriver SRP og skal udvide SIRmodellen. Jeg vil gerne udvide til SEIR (latenstid) og SIRS (mistet immunitet) men jeg kan ikke finde ud af differentialligningerne til E og S. Mit ligningssystem til den simple model ser således ud: S'(t) = -a*S(t)*I(t) I'(t) = a*S(t)*I(t)-b*I(t... -
sorte huller
ForumindlægJeg har lige fået min SRP-karakter og vil gerne klage. Før jeg klager vil jeg gerne undersøge om den karakter jeg har fået givet er retfærdigt eller ej. Jeg skrev i Fysik B og Matematik A, og det meste af min opgave fokuserede i fysikkens del. Jeg vil derfor gerne spørge, om der er nogen de... -
klagebrev
ForumindlægJeg har lige fået min SRP-karakter og vil gerne klage. Før jeg klager vil jeg gerne undersøge om den karakter jeg har fået givet er retfærdigt eller ej. Jeg skrev i Fysik B og Matematik A, og det meste af min opgave fokuserede i fysikkens del. Jeg vil derfor gerne spørge, om der er nogen de... -
Bjælke nedbøjning
ForumindlægHej alle ;) Vi skal igang med et mini SRP projekt, og har brug for lidt hjælp til udregningerne. Vores opgave lyder således: Redegør for differentialliginger af 2. orden. Redegør specifikt differentialligingen y’’=-k*(1-x) redegør for de fysiske forhold omkring bjælkenedbøjning. Opsti... -
Klage eller ikke? VØ-Afsætning vurdering
ForumindlægHej Allesammen. Som så mange andre, har jeg nu fået min SRP karakter tilbage. Karakteren lå på et 4-tal selvom at jeg mener at opgaven fortjener bedre. Jeg kan sagtens se at min opgave ikke er et 10-tal eller 12-tal værdigt men mener sagtens jeg kunne have fået et 7-tal. Derfor er mit spørgsmål,... -
IØ og MAT
ForumindlægHejsa Jeg skal snart aflevere blanket for valg af fag til min SRP og tænker derfor over emner. Er der nogle, der har nogle gode ideer til, hvad man ville kunne skrive i fagkombinationen: IØ A og Mat A (evt. Mat B i stedet)? Indenfor IØ synes jeg, det kunne være interessant at skrive om kartoffelk... -
Differential- og integralregning.
ForumindlægHey! Jeg skal i gang med at skrive en MINI-SRP og har fået nogle spørgsmål som jeg ikke rigtig forstår, så håber i kan hjælpe! Jeg har fået 3 formler: Så skal jeg redegøre for hvad disse abstrake begreber betyder, og hvordan de relatere sig til begreberne strækning s, hastighed v og accelera... -
Fokuspunkter til "The Dice man"
ForumindlægHey! Jeg skal skrive SRP om bogen "The dice man" i fagene engelsk og matematik. Jeg sidder nu og skal lave en disposition over min analyse, og kunne virkeligt godt bruge nogle gode ideer til fokuspunkter til analysen. Bogen skal sættes i sammenhæng med eksistentialisme og dennes begrebe... -
eng/samf 1984 - sekundærlitteratur
ForumindlægHej mennesker, Jeg skal skrive SRP-opgave i fagene engelsk og samfundssag, hvor jeg har valgt engelsk som hovedfag. Emnet hedder 'overvågningssamfundet' og har, originalt nok, valgt bogen '1984' af George Orwell som jeg vil tage udgangspunkt i og analysere. Jeg skal dog bruge no... -
gamle testamente nedskrevet?
ForumindlægSidder og laver kildekritik af bibelen til min SRP og tænkte om nogen ved hvornår det gamle testamente blev nedskrevet? Eller om I kan hjælpe mig med anden kritik af bibelen. særligt dette citat: ”I unge folk vær de gamle underdanige og føj dertil ydmyghed thi gud står de hoffærdige imod, m... -
Magtforhold, adminstration, økonomi og produktion?? HJÆLP
ForumindlægHej . Jeg er ved at skrive SRP og i min problemformulering står der: "Der ønskes en kort redegørelse for det ægyptiske samfunds indretning (magtforhold, adminstration, økonomi, produktion) i perioden ca 2000-1800 f.v.t. (det mellemste rige). Men jeg kan ikke helt præcis se hvad jeg skal skr...
