Studieretningsprojekt/-opgave (SRP/SRO)

Vil småfejl tælle ned?

20. december 2017 af noname132

Hej,

Jeg er godt velindforstået med at korrekturen i ens SRP skal være acceptabel og ikke forringe dens læsbarhed, men har følgende spørgsmål: Jeg har 7 steder i min opgave fejl - 2, hvor jeg har skrevet "a" i stedet for "en" og 3, hvor jeg har skrevet "him" i stedet for "ham" og 2, hvor jeg har lavet dumme fejl mht. nutidsendelsen - vil dette trække ned på min karakter tror du?

Takker!


Brugbart svar (0)

Svar #1
21. december 2017 af annabella8971 (Slettet)

Det tror jeg ikke umiddelbart det vil, så længe det kun er hist og her, og ikke gennem hele opgaven. Er de dog i tvivl om 2 karakterer, kan selv de mindste ting pludselig få indflydelse. Det kommer også meget an på hvilken censor du har, da nogle censorer er meget kritiske. Men umiddelbart skal du ikke frygte at de vil hakke ned på udelukkende grundet dette.


Svar #2
21. december 2017 af noname132

Tak for at dele dine tanker, men jeg kunne helst tænke mig at høre fra nogen, der enten er erfaren med studieretningsopgaver (tidligere i deres liv) og/eller selv er med til bedømmelser af opgaver (eller noget i den stil).
Men ja, tænker da også også lidt selv, at det ville være verdens mest uholdbare grund for en nedrykning af karakteren..


Skriv et svar til: Vil småfejl tælle ned?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.