Søgning på: SRP historie. Resultater: 18441 til 18460 af 22627
-
hjælp til kildeanalyse
ForumindlægHej alle. Jeg skriver i historie og engelsk og mit emne er apartheid i Sydafrika. Jeg er halvt færdig med min redegørelse, da jeg mangler at lave en kildeanalyse af et uddrag af et interview af Steve Biko. Er der nogen af jer som har gode idéer til, hvordan jeg kan gribe dette an, så der bli... -
Karen Blixen
ForumindlægJeg over vejer at skrive om Karen Blixen "den afrikanske farm" med Dansk og Historie. Jeg vil se på bogen som en historisk kilde og sammenligne den med de reele forhold på daværende tidspunkt. er det et ok emne?....Jeg er i tvivl om det er en tilstrækkelig rejse hun rejser der nede, men... -
spørgsmål.. hjælp
ForumindlægHejsa.. Jeg sidder med en aflevering. Jeg må som udgangspunkt vælge mellem 2 emner.. Jeg har derfor valgt denne 1) A Knot in the Stomach - write about an incident which left you with a “knot in the stomach” (as in The New Girl) Jeg vil være sikker på om jeg har forstået indhol... -
Forslag til emne
ForumindlægHej alle. Jeg har valgt fagkombination historie/naturgeografi, og havde egentlig oprindeligt valgt emnet "Thuleekspeditionerne". Uheldigvis har jeg svært ved at finde noget materiale om det naturgeografiske, altså hvordan de bar sig ad med med at lave disse opmålinger osv. Er der enten ... -
kommentare af problemformulering og underspørgsmål
ForumindlægHej! Sider og sveder over en 24-timers eksamen i historie og har brug for en venlig sjæl som vil kommentere på min problemformulering samt underspørgsmål. Emnet er: Revolutioner, menneskerettigheder - Danmark. jeg har fået udleveret 4 kilder. De to første kilder omhandler velfærdsstaten med d... -
analyse af myself when i am real
ForumindlægHej Jeg sidder og skal analysere myself when i am real, men jeg er ikke helt sikker på at jeg forstår den, så jeg håber der er nogen der kan/vil hjælpe mig. Altså Faisal har nogle teorier, hvor han generelt arbejder med at forbedre synet af indvandrer (så hvidt jeg har forstået), men hvad... -
a dry white season
ForumindlægHej med jer. Jeg er ved at analysere følgende roman " a dry white season", men jeg har lidt svært ved at definere forfatteren, da den endelige forfatter af romanen er André Brink, men bogen er opbygget på en sådan måde, at det er en af hovedpersonens studikammerater, der har modtag... -
a dry white season
ForumindlægHej med jer. Jeg er ved at analysere følgende roman " a dry white season", men jeg har lidt svært ved at definere forfatteren, da den endelige forfatter af romanen er André Brink, men bogen er opbygget på en sådan måde, at det er en af hovedpersonens studikammerater, der har modtage... -
Sexturisme i Spanien - materiale?
ForumindlægHej buddies Jeg har det lille problem, da jeg ingen ideer har til hvilket materiale (helst film) jeg skal bruge til min synopsis. Som overskriften siger, så har jeg om sexturisme i Spanien, og havde egentligt valgt filmen "Flores de Otro Mundo", som jeg dog alligevel ikke kan bruge, for... -
KS eksamen - spørgsmål
ForumindlægHej allesammen! Jeg skal til KS-eksamen på tirsdag og øver i vildskab de første 10 minutter, hvor jeg har i sinde at redegøre for velfærdsstatens historiske udviklingen. Jeg går på HF og KS-eksamen er en 45 minutter lang eksamen, som er en blanding af religion, samfundsfag og historie. Er der n... -
SSO:Sydafrika og apartheid
ForumindlægHej alle :) Jeg er i gang med min SSO på HF og skal aflevere på tirsdag. Mit emne er Sydafrikas historie med fokus på apartheid og vejen til demokrati. Jeg er blot i tvivl om bilag i opgaven, skal jeg angive at mit abstract er et bilag? Vil det være overflødigt at vedlægge f.eks nogle ... -
SSO vurdering
ForumindlægJeg er ved at lægge sidste hånd på min SSO i historie. Jeg skriver om Det Tredje Rige og har lavet en redegørelse for Hitlers konsolidering af sin magt i årene 1933-34 og jeg har diskuteret hvilke metoder han brugte til at bekæmpe sine modstandere, det eneste jeg mangler er min vurdering og der... -
Holocaust- revisionisme
ForumindlægJeg har en generel stor interesse for 2. verdenskrig, men især for Holocaust - revisionisme og de videnskabelige ting, man b.la kan læse www.holocaust.nu . Jeg vil nemlig gerne høre, om der er nogen der har den samme interesse som mig, da jeg gerne ville kunne udveksle viden og erfaring med en så... -
Indledning i SSO - hjælpp!
ForumindlægHej :) Jeg kan simplehen ikke finde ud af at skrive en indledning i historie- nogen der kan hjælpe mig? - min problemformulering ser således ud: Koreakrigen 1950-53 Med udgangspunkt i en kort redegørelse for grundlæggelsen af Syd - og Nordkorea i 1948 ønskes - ud fra et selvvalgt kilde... -
Præteritum eller imperfektum??
ForumindlægHey.. har en lille spansk oversættelse, og har problemer med at finde ud af hvad der ska sættes i præt. og imperf... Måske kan i hjælpe mig?sætningen lyder..Da Pedro Almodóvar havde læst en artikel om en kvinde, der blev gravid, mens hun var i koma, spurgte han sig selv:.......Historien var en af... -
Eksamen i morgen i faget tysk
ForumindlægHej allesammen jeg skal op i tysk-eksamen imorgen tidligt og skal op i emnet DDR, hvor jeg skal være i stand til at analysere teksten "Es ist 15 uhr" af Christa Moog. Problemet her er, om hvad jeg skal ligge højst vægt på, genfortælling af historien eller andre analysemetoder? og hvis ... -
Konjugerede permutationer
ForumindlægJeg er ved at forberede mig til AT-eksamen om Enigma i historie og matematik, og jeg sidder fast i noget ved matematikken. Jeg kan simpelthen ikke helt forstå pointen med konjugerede permutationer? Hvad gør de ved den oprindelige permutation? Og hvorfor udtrykker PNP^-1 det der sker med ét scramb... -
Konjugerede permutationer
ForumindlægJeg er ved at forberede mig til AT-eksamen om Enigma i historie og matematik, og jeg sidder fast i noget ved matematikken. Jeg kan simpelthen ikke helt forstå pointen med konjugerede permutationer? Hvad gør de ved den oprindelige permutation? Og hvorfor udtrykker PNP^-1 det der sker med ét scramb... -
Konjugerede permutationer
ForumindlægJeg er ved at forberede mig til AT-eksamen om Enigma i historie og matematik, og jeg sidder fast i noget ved matematikken. Jeg kan simpelthen ikke helt forstå pointen med konjugerede permutationer? Hvad gør de ved den oprindelige permutation? Og hvorfor udtrykker PNP^-1 det der sker med ét scramb... -
Lord of the Flies!!
Forumindlægjeg skal skrive en stil om lord of the flies, og den går ud på følgende: jeg skal lave et resume af kapittel 7, 8 ELLER 9.. så ville høre om der er nogen der ligger inde med et godt referat som jeg kan bruge som udgangspunkt, da jeg synes at historien er lidt svær.. plus at jeg skal give en karek...
