Søgning på: analyse af vædderen. Resultater: 18441 til 18460 af 23784
-
Martin Scorsese - Mediefag
ForumindlægHey Jeg skal op til mediefag i morgen. Har siddet og analyseret Martin Scorsese's film: Good Fellas Han bruger meget Low-key belysning, men jeg ved simpelthen ikke hvilken effekt det giver? Hvis I ellers har gode ting at komme ind ang. Martin Scorsese's brug af virkemidler, må I meget... -
Tysk B - 2 tekster - HASTER
ForumindlægJeg skal op i tysk imorgen, tænkte på om nogen har noget til disse 2 tekster, analyse, referat eller noget andet? Opgavetitel: Zwischen zwie Kulturen Text A Memleket heisst Heimat - Wie lange fühlt man sich fremd? Text B Ein Weg nach Dänemark På forhånd tak -
Bruddet med realismen
ForumindlægHalløj :) Jeg sidder og roder med en analyse og fortolkning af "Forsinkelse" af Peter Seeberg. Til det har jeg et diskussions spørgsmål der lyder: "diskuter den betydning, bruddet med realismen har." Nogen der kan hjælpe mig her, både i forhold til novellen, men også generelt... -
SRO :S
ForumindlægHej alle sammen. Jeg er igang med at give SRO og min problemformulering indholder en sætning som gør mig fuldstændig blank. Jeg skal analysere Usa og Vietnam's forhold før under og efter krigen. (Vietnamkrigen) og så skal jeg "behandle de interne modsætninger i begge lande i den form de ... -
Tine bryld - talkshow (dansk/historie opgave)
ForumindlægHej :D Jeg skal snart i gang med at skrive dansk/historie opgave, og har derfor valgt at skrive i dansk. Her har jeg valgt at analysere Tine Bryld - talkshow. Har I en god idé til, hvad man kan komme ind på? Jeg har nogle forslag selv fx: miljø, målgruppe.. men noget man ellers kan komme ind på.... -
Under vejr med mig selv
ForumindlægHej. Nogle derude, der har analyseret nogle af digtene fra Klaus Rifbjergs digtsamling "Under Vejr med mig selv"? Hvis ja, nogle der vil hjælpe lidt. Tænker især på digtet "universitet", men hvis I har noget til de andre digte, må I også gerne komme med dem. Håber nogle kan hj... -
kærlighed/umulig kærelighed lyrik
ForumindlægJeg har trukket Kærlighed/umulig kærlighed lyrik i dansk. har i nogle idéer til hvilke tekster eller sange jeg kan bruge og evt. en analyse model. min lærer sagde jeg skulle finde en nyere sang, og havde en ældre sang til at referere til. please hjælp... -
Kemisk opbygning af farvestof
ForumindlægI forbindelse med min SRO, der handler om analyse af farvesof i sodavand, skal jeg redegøre for farvestoffets kemiske opbygning - herunder funktionelle grupper og rummelig opbygning. Mit farvestof er Quinolingult, men jeg har lidt problemer med redegørelsen, for den ser lidt uoverskuelig ud fra m... -
Freja Andreassen
ForumindlægMin lærer har trukket en novelle til os i klassen, (det er bare en prøve prøve). Vi har alle den samme og vi skal analysere den, hver for sig. Novellen hedder 'En flinker fyr'. Jeg har brug for hjælp til at perspektivere den. Jeg har simpelthen ingen idé om hvad man kan sammenligne den m... -
Tro, Håb og Kærlighed! stof!
Forumindlæg<p>Heej ;)<br /> <br /> Jeg tænkte på om i kendte en tekst, film eller noget i den stil, som man kunne snakke om, det kræver bare at man kan analysere den og finde Tro, håb og kærligheden i den! ;) og at den er fra 1930 og op eft... -
SRP komm/it A og samfundsfag B:
Forumindlæghej jeg er igang med at skrive SRP om syndhedsplatformen. jeg har fået dette spørgsmål, som jeg ikke rigtig ved hvordan jeg skal gribe an ?, "analyser hvilke komunikative udfordringer og muligheder der er ved sundhedsplatformen set ud fra et borger,personale, og samfundsperspektiv jeg er... -
molekyleformel
Forumindlægen elementar analyse viser, at det dannede isothiocyanat fra rapsfrø har følgende sammensætning i masseprocent: C: 46,49 % H: 5,46 % O: 12,39 % N: 10,84 % R indeholder kun C, H og O b) vis, at molekyleformlen for isothiocyanatet er C5H7OSN -
Gamle reklamer fra Spies eller andre rejsebureauer
ForumindlægJeg skriver SRP om turisme, identitet og forbrugersamfund, og skal bruge en primærkilde til at analysere danskerens rejsevaner efter 2. verdenskrig. Derfor gad jeg godt finde reklamer fra Spies eller Tjæreborg fra 1960'erne (helst Spies), men synes det er helt umuligt at finde. Er der nogen ... -
Jødernes hue
ForumindlægGodmorgen:) Jeg sidder og analyserer et propagandabillede fra nazismens tid. Det forestiller en jøde, med en speciel hue på. Jeg har været inde på google og søge efter den, men har ikke rigtig fundet noget. Er der nogle af jer, der ved hvad den hedder? Den bæres ofte kun af mænd. Hilsen Abi -
Redegørelse for postmodernisme
ForumindlægHej alle Lige nu er jeg igang med at skrive SRP i mediedag og engelsk om postmodernisme. Jeg skal lave en redegørelse omkring postmodernsimen generelt, men særligt med henblik på film og litteratur, da jeg skal lave en komparativ analyse af filmen og bogen fight club. Nogen der kan hjælpe mig med... -
Erasmus Montanus "Satire og Ironi"?
ForumindlægHeej Alle sammen. Jeg har lige haft om Erasmus Montanus i skolen, og er nu blevet sat til at lave en analyse af stykket, hvilket indtil videre er gået fint, dog ikke med satire og ironi afsnittet.. Hvad er satiren og ironien i historien? eller er der nogle eksempler? hvis ja, med hvem? Tusind tak... -
Videnskabsteori og metode - Kan man bruge observation som validitet?
ForumindlægHej allesammen. Vi sidder midt i en eksamensopgave, hvor vi skal lave et fuldt undersøgelsesdesign med tilhørende analyse og konklusion. Vi har valgt at benytte os af en undersøgelse hvor vi har gennemgået et face2face interview (semi-struktureret interview). Ville her høre om vi kan skrive at v... -
sproghandlinger? ;s
Forumindlægvi har haft lidt om det i skolen, men føler stadig jeg er lidt på bar bund, og kal til at skrive en analyse, fortolkning af novellen "mælk", skrevet af Simon Fruelund. Jeg skal finde sproghandlinger deri, da vi har arbejdet lidt med dette. Nogen der kan fortælle mig lidt om dem eller ha... -
Politisk emne?
ForumindlægJeg er simpelthen så lost.. Jeg skal skrive en opgave om et politisk emne som har fået meget medie opdækning, og analyse hvordan medierne har opdækket emnet ? Jeg kan bare ikke finde et ordentligt emne, og forstår generelt ikke det der politik halløj :S - er der en der kan give mig et los i røven... -
Hjælp til min diskussion!!
ForumindlægVil I ikke nok hjælpe mig med dette spørgsmål, har indtil videre skrevet 50% om hvordan man kan undgå terrorisme i Danmark. Diskute´r om det er muligt for alle mennesker at bega° onde handlinger – herunder udføre terrorgerninger – og hvad man fra politisk side kan gøre for at for...
