Studieretningsprojekt/-opgave (SRP/SRO)

Hjælp til min diskussion!!

16. december 2017 af KingLBJ (Slettet)

Vil I ikke nok hjælpe mig med dette spørgsmål, har indtil videre skrevet 50% om hvordan man kan undgå terrorisme i Danmark.

Diskute´r om det er muligt for alle mennesker at bega° onde handlinger – herunder udføre terrorgerninger – og hvad man fra politisk side kan gøre for at forebygge terrorisme i Danmark.

har forresten analyseret fra barndommens gade til kalifatets fronlinje


Brugbart svar (0)

Svar #1
16. december 2017 af Anders521

Det er formentligt muligt. Måske er nogle mere tilbøjelig til at begå "onde handlinger" end andre, men under de rette forhold tror jeg, at vi alle kan udføre sådanne handlinger.


Brugbart svar (1)

Svar #2
16. december 2017 af Egofaciens

Er du kommet ind på radikalisering, indoktrinering?

... Som mennesker kan vi finde på at gøre alt for at opfylde vores drifter f.eks. såsom mad, drikke, mv. 


Brugbart svar (0)

Svar #3
16. december 2017 af Historiedansk (Slettet)

Start med at definere terror. Hvis du vælger definitionen der siger drab på civile og et samfunds infrastruktur, så kig ud i verdenen og se hvilke type af folk der står bag, og studer deres retfærdiggørelser.  


Svar #4
16. december 2017 af KingLBJ (Slettet)

Anders521: Hvad mener du helt præcist med det rette forhold?

JAJA123333: Er kommet meget ind på radikalisering. Jeg kom faktisk også ind på indoktringering bare uden at anvende begrebet faktisk. 

Skrivbeskedforopgavehjælp: Jeg har definieret ondskab og terrorisme, hvor jeg er kommet ind på forskellige former inden for terrorisme.


Brugbart svar (0)

Svar #5
16. december 2017 af Stella1998

Der er flere forsøg, der har været med til at bevise at almindelig mennesker er i stand til begå ondskab under de rette forhold. Herunder Milgrams forsøg om lydighed og autoritet og ekperimentet i Stanford Prison. 


Skriv et svar til: Hjælp til min diskussion!!

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.