Søgning på: srp historie kemi. Resultater: 18461 til 18480 af 34803
-
AT - metode
ForumindlægHej https://www.studieportalen.dk/forums/thread.aspx?id=1490504 Er der nogen som kan hjælpe mig med at besvare spørgsmålet jeg har stillet i ovenstående link. Synes ikke jeg for svar på mit spørgsmål helt præcis.. eller jeg forstår det i hvert fald ikke På forhånd tak! -
Hjæææælp, kan ikke forstå det! (Polymerkr
ForumindlægEr der nogen der kan forklarer hvad n betyder i det vedhæftede?? -
Fformelmasse
ForumindlægSkal formelmasse angives i g/mol eller Unit? Og hvorfor? -
Ligevægt
ForumindlægERder nogle der kan forklar mig hvad ligevægt er og hvordan man regner den ud? -
EUX vs. STX
ForumindlægHej. Jeg har et spørgsmål. Jeg opstiller lige et eksempel, som omhandler mit spørgsmål: En person ønsker at blive dyrlæge, men ønsker ikke at tage en STX. Der er for nyligt blevet lavet en uddannelse kaldet EUX, som er en uddannelse der giver personer med en erhvervsuddannelse mulighed for at ... -
butan-2-amin
ForumindlægHej, er der nogle, som ved hvad strukturformlen for butan-2-amin er? ^^. -
Øjenlæge uddannelsen
ForumindlægHej Jeg har altid drømt om at være øjenlæge lige siden jeg var lille. Men hvor lang tid tager den uddannelse? Og hvilken linje skal man tage på gymnasiet? Tak på forhånd. -
Megabyer forsøg
ForumindlægJeg skal til mundtlig eksamen i naturfag i næste måned, og har derfor brug for ideer til enten 2 større forsøg der relatere til megabyer eller 3 mindre forsøg. tak på forhånd -
Bøger på medicin
ForumindlægHej kære brugere! Er der nogen, der ved, hvilke bøger, man skal bruge til 1. semester på medicin på KU? (Helst de danske udgaver) På forhånd tak -
Hvad er en unit
ForumindlægHvad er en unit -
Finde k udefra Pka
ForumindlægHvordan finder man ka udefra pka hvis vi f.eks. får at vide at pka=9,31 -
HJÆLP!!!
ForumindlægJeg forstår ikke spørgsmål. Det ville være en stor hjælp, hvis nogle kunne hjælpe -
Hjælp!
ForumindlægHej Kan jeg stadig blive bygningsinginør hvis jeg vælger linjen MAT A SAM A på stx? -
Beskriv generelt hvad alkohol er. Alkohol kendt fra hverdagen
ForumindlægBeskriv generelt hvad alkohol er. Alkohol kendt fra hverdagen. Håber i kan hjælpe mig med at skrive noget om det, da jeg ikke kender følelsen og ikke drikker. Tak på forhånd. -
Vil læse MEDICIN, men mit snit er 8.4.
ForumindlægJeg har virkelig brug for RÅD og HJÆLP fra jer. Det har altid været min drøm at blive læge el. tandlæge. Mit gennemsnit ender med at være på 8.4 (tror jeg). jeg er faldet drastisk i mine karakter efter at jeg oplevede 2 dødsfald i min familie i midten af 3.g.. Jeg kunne ikke koncentrere mig i nog... -
valgfag ? hvad gavner mig bedst
Forumindlæghej jeg har mat og kemi på a neveau og synes selv at mat, kemi og fysik som jeg har på b er de sværeste fag. er lige startet så vi skal vælge valgfag til efter jul ellers er det efter første år (kan ikke lige huske hvornår men pyt med det) jeg interesserer mig rigtig meget for tysk og fremmedspro... -
SU'en bør forsvinde
ForumindlægSU'en, som også bliver kaldt for "cafee-pengene" bør forsvinde...Jeg er ikke helt sikker på de nøjagtige årstal eller tal, men jeg mener at siden 70´erne er skatten steget til cirka det dobbelte. Dette er naturligvis fint nok, hvis bare servicen var blevet forbedret, men den viser s... -
Får I stress?
ForumindlægHej alle,Jeg vil lige høre - hvem synes, at der er ALT for meget at lave i gymnasiet/HF/HTX/whatever?I så fald, hvor meget har I at lave ? -
oxidationstal for ethanol
ForumindlægHvordan finder man oxidationstallet for ethanol. Formlen for ethanol er CH3CH2OH Som jeg ser det har vi 6H, 2C og 1O Altså +6 for H, -8 for C, og -2 for O Så får jeg oxidationstallet - 4 for ethanol Hvad gør jeg forkert, kan godt finde ud af at finde oxidationstallet for salte. ... -
Skabelse vs. evolution - dialog?
ForumindlægMåske nogle vil synes det her spørgsmål er mærkeligt, men hvorfor er det at alle dem der hævder skabelsen er videnskabelig understøttet og alle dem der hævder det samme om evolutionen ikke sætter sig sammen i en stor konference og for lagt tingene på bordet? Jeg synes det er meget spredt og med n...
