Biologi

Beskriv generelt hvad alkohol er. Alkohol kendt fra hverdagen

22. november 2019 af sph24sbs - Niveau: 9. klasse

Beskriv generelt hvad alkohol er. Alkohol kendt fra hverdagen.

Håber i kan hjælpe mig med at skrive noget om det, da jeg ikke kender følelsen og ikke drikker.

Tak på forhånd.


Brugbart svar (0)

Svar #1
22. november 2019 af Larsdk4 (Slettet)

Når man taler om alkohol, så handler dette stof slet ikke kun om bruget, som mennesker foretager sig med alkohol. Hvis man taler om alkohol, er det utroligt vigtig også at se på dette stof fra kemiens side.


Svar #2
22. november 2019 af sph24sbs

jaer, ka du forklare det mere detaljeret?


Brugbart svar (0)

Svar #3
22. november 2019 af gerthansen

Langt de fleste tænker på alkohol som rusmiddel, men alkohol er mere end det. Som kemiker bruger vi det meget som solvent, da det er forholdsvist billigt men også meget effektivt. Ydermere er det næsten kun ethanol som ikke er farligt for mennesker i mellemstore doser, mens mange andre alkoholer er det. Så dette kan også virke misvisende, da langt de fleste når de hører ordet alkohol tænker på spiritus, og ikke den endnu simplere alkohol methanol som er noget farligere end ethanol.


Svar #4
22. november 2019 af sph24sbs

Tak for det!, jeg har dsv kun brug for alkohol i hverdagen og ikke hvad kemiker tænker om det!!!!


Skriv et svar til: Beskriv generelt hvad alkohol er. Alkohol kendt fra hverdagen

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.