Søgning på: SO2 - Studieområde del 2. Resultater: 18481 til 18500 af 198015
-
trigonometri
ForumindlægHej jeg har brug for hjælp til selveste bestemmelsen af opgave b og c please hjælp -
Fif til læseprøve?
ForumindlægHej som jeg gerne vil vide, er der nogle af jeg her inde der har nogle gode fif til en Eksamens læseprøve? :) TAK :D -
Kloning og metode
ForumindlægJeg skal til AT eksamen imorgen, og har lige brug for en lille smule hjælp. Hvis man skal udføre kloning i praksis, hvilken udførelsesmetode vil man så bruge? Deduktiv eller induktiv? eller begge? -
Meiose
ForumindlægHej alle :) Jeg skal op til biologieksamen, og må indrømme, at jeg ikke helt forstår kønscelledelingen meiose. Jeg har skrevet, at der er to celledelinger. Først fordobles den, og så kører den en ekstra celledeling hvor man så får det halve kromosomantal?! :S Håber I kan hjælpe mig:P -
At fortynde
ForumindlægHvis jeg skal fortynde husholdningseddiken 10 gange inden jeg titrerer det... Skal jeg så tage 10 mL. husholdningseddike og fylde 100 mL. vand oveni eller skal jeg fylde 90 mL. vand oveni? Håber ikke det er et for dumt spørgsmål, jeg er lidt forvirret... -
hjælp tænkeopgave
ForumindlægTo drenge kan sammen drikke et anker øl på 17 dage. efter at de har drukket sammen i 5 dage, drikker den ene dreng resten på 29 dage. hvor lang tid kunne de hver især være om at tømme ølankret? -
Argumentationsmodellen
ForumindlægHej! Jeg er ret i tvivl om dette; når man skal finde påstanden, belægget, hjemlen osv. i en artikel, skal det så være noget der står i artiklen eller behøver det ikke at være det? Dette er artiklen: http://www.dagens.dk/nyheder/hvem-var-han-arkitekten-antoni-gaudi-fylder-161-aar-i-dag -
Analyse????
ForumindlægHey, Jeg har lige trukket "Jesper Wung-Sung" i dansk fordybelsesområde og har valgt bogen "En-to-tre-NU!" som prøveoplæg. Men når jeg skal analysere, hvad er så de mest vigtige punkter jeg skal gå i dybden med. Er det okay med disse punkter? Analyse - Handling - Perso... -
HJÆLP
ForumindlægJeg ville høre om det nogen der kan hjælpe mig med dette spørgsmål: Hvilke grundlæggende fysiske love var nødvendige objekter for at opfinde (film)kameraet? -
Katolikker vs Protestanter
ForumindlægHej! (: Er der nogen der kan fortæller mig om forskellene mellem katolikker og protestanter? Altså mere i livsstilen, fx. at katolliker er imod abort. (Og gerne en forklaring på hvorfor). + Hvis der er andet jeg burde vide om emnet, må i også gerne skrive det, tak. By the way, mit overemne er&... -
Spin- og skindemokrati?
ForumindlægHej Jeg sidder og forbereder mig til samfundsfags eksamen og læser nogle forskellige artikler. Er stødt på udtrykkene spin- og skindemokrati, og kan ikke komme frem til hvad der menes med det... Nogen der kan hjælpe?! På forhånd tak :-) -
Tyrkiet arbejdsløshed
ForumindlægHey all. Jeg sidder og skriver en opgave om EU og tyrkiet og har desperat prøvet på, at finde en eller flere konkrete grunde til tyrkiets høje arbejdsløshed? Er der nogle der kan hjælpe mig? På forhånd tak. // Philip -
Krafterne på en bold
ForumindlægJeg skal formulerer et analystisk spørgsmål i fysik ang. jævn cirkelbevægelse og kræfter. Der slås til en bold, som er forbundet til en pind, med 2m lang snor (der er tale om en jævn cirkelbevægelse). Vinklen mellem snoren og pinden er 40 grader. I den cirkel som bolden bevæger sig, er ra... -
HJÆLP! ODYSSEEN
ForumindlægHvordan kan man kort karakterisere Odysseens komposition? -
For megget sollys forhindrer plantevæksten
ForumindlægHej, Nogen der hvorfor for meget sollys på jordoverfladen vil reducere plantevæksten. Jeg har vedhæftet stedet jeg har læst det fra -
Hjælp til STATA
ForumindlægHej, jeg søger en der kan hjælpe mig med statistik og at arbejde med programmet STATA. Evt. 1-2 gange om ugen, gerne mod betaling. -
Kost
ForumindlægProtein består af byggesten(aminosyre) Aminosyre(O, H, C, N, og S) Kroppen har brug for 20 aminosyre. 12 kan kroppen selv producere, de resterende skal vi have gennem vores kost. Protein kommer hovedsageligt fra grøntsager og kød. Man skal spise protein for at opbygge muskler.Hjertet(muskel... -
Hvor meget saftevand?
ForumindlægHej, jeg har lidt svært med en opgave, jeg håber i ville hjælpe. Hamit blander saftevand i forholdet 1:4 - Hvor meget saftevand får han, hvis han bruger 1 dl ren saft? -
Geologisk kredsløb
ForumindlægHej. Hvis du vil bidrage med lidt hjælp, så har jeg et spørgsmål.. Hvad er det geologiske kredsløb? -
Semipermeabel
ForumindlægHvad vil det sige at en membran er semipermeabel/halvgennemtrængelig...At det kun er halvstore molekylerne der kan trænge igennem?
