Søgning på: billedkunst analyse. Resultater: 18501 til 18520 af 24343
-
Digt
ForumindlægHejsa..Sidder og skal skrive en analyse/stil om digtet "Det går ikke" af Ivan Malinowski.Ville bare det høre om i har nogle gode ideer til hvad jeg kan skrive om? For jeg synes godt nok det er et svært digt at fortolke. På forhånd takPS: Kan desværre ikke lige finde et link til digtet -
24 Timer eksame
ForumindlægHJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆLP!! Hej jeg har 24 timers eksame lige nu og har trukket teksten: Und sagte kein einziges Wort!! Som jeg ikke rigtig forstår plaese nogen som har teksten på dansk eller en fuld analyse plaese må jeg ikke be om en. Eller nogen andre gode notater vil jeg blive KA... -
Hjælp til "Styrt"
ForumindlægHej folkens :) Jeg skal analysere og fortolke digtet "Styrt" af Katrine Marie Guldager til nu på mandag, men jeg har et problem: Jeg kan ikke rigtig få mening ud af digtet, kun nogle få vers. Vil gerne høre nogle meninger om digtet, eventuelt nogle hjælpende noter. På forhånd tak :D -
udlægning af citater???? Historie
ForumindlægHej Jeg er lidt forvirret når det kommer til længere citater fra primær kilder Når jeg i min opgave er noget til analyse delen og skal udlægge nogle citater for at bakke min argumentation op, skal jeg så fx. gøre sådan her ....en af årsagerne til xxxxx var xxxxxx, det kan man se tydelig se &... -
stormiljø for bjergarter
ForumindlægHej. Jeg mangler lidt hjælp til en naturgeografi opgave på b. niveau. Opgaven handler om bjergarter og i den forbindelse har vi arbejdet med 4 sten, som vi har analyseret og sat navn på. de 4 bjergarter er: granit, Bassalt, Sandsten og Gabbro. Her skal vi skrive hvilket stormiljø, de 4 b... -
Billedanalyse
ForumindlægHej med jer :) Jeg skal analysere billedet 'Eminem and Slim Shady' (se vedhæftet fil). Det jeg er i tvivl om er, hvad selve Eminem står for eller symboliserer i dette billede? Jeg forstår, at billedet fortæller noget om kampen mellem det gode og onde i vores liv. Så hvorfor lige Emin... -
HURTIG HJÆLP! HASTER
ForumindlægHej! Jeg skal til at skrive en DHO, og til det skal jeg bruge nogle tekster at inddrage i min analyse. Jeg har om kvinders udvikling fra 1945-1970. Har i nogle tekster eller andet som kunne være godt i denne sammenhæng? Det haster lidt, da min lærer siger jeg skal nævne den/de teks... -
kemi opg
ForumindlægHej jeg har problmer med denne opgave En elev får til opgave at bestemme kobberindholdet i mineralet malakit ved en spektrofotometrisk analyse. Først fremstilles i en målekolbe 250 mL 0,200 M CuSO^4 ved afvejning af CuSO^4 * 5H2O. a)Beregn massen af , der skal afvejes. håber i kan hjælpe mi... -
Den afrikanske farm
ForumindlægHejsa,Jeg har lavet en meget grundig analyse af Blixens 'Den Afrikanske Farm', men så stødte jeg på en sætning i værket hvor jeg virkelig tvivlede om betydningen: ”Men denne Gang var Skuddet en Kærlighedserklæring”´ Side 197.Mener Blixen bogstaveligt at hun erkender sin kærlighed for Finc... -
hjælp!
Forumindlægjeg har været fraværende på skolen i længere tid pga noget sygdom, og står nu i den situation at jeg står og mangler en bograpport/analyse af Henrik Pontoppidans "Isbjørnen". jeg er helt blank og kan slet ikke komme i gang. har brug for lidt hjælp meget hurtigt hvis der er noget der kan... -
Dansk Stil ! ? !
ForumindlægJeg skal skrive en stil hvori jeg skal analysere og fortolke den.Er der nogen som har nogle gode fagbegreber eller andre gode hints?Novellen hedder Naadsensbrød, af Henrik Pontoppidan, hvis nogen kender den. Men jeg er løbet lidt tør for idéer så skriv endelig noget guf.MVH Hetner -
Redegørelse for sport og hitler
ForumindlægHvordan griber jeg det her an? "Der ønskes en redegørelse af sportens betydning for Hr. Adolf Hitler I analysen bedes du tage udgangspunkt i De olympiske lege i 1936 og denne hjemmeside http://www.ol-studiet.dk/wm142372 I Perspektiveringen bedes du tage stilling brugen sporten ... -
Folkeeventyr FSA
ForumindlægHej studie portalen :) Jeg skal op i folkeeventyr i den danske mundtlige prøve, og så ville jeg bare høre om i havde nogle gode forslag til hvilket folkeeventyr jeg skulle vælge at analysere? Måske om der er nogle der har haft gode erfaringer eller bare lige kender et godt folkeeventyr.... -
Leif Panduro: Rend mig i traditionerne
ForumindlægHej alle Jeg ska skrive en dansk stil ud fra et uddrag af Leif Panduro's: Rend mig i traditionerne. Jeg ska analysere og forklare davids problemer med sproget. Er der nogen der har læst bogen og kan give nogle ideer til hvad jeg ska skrive om? På forhånd tak -
Kan ikke komme igang med essay
ForumindlægHej. Jeg skal skrive et engelsk essay, men kan ikke komme igang. Jeg har søgt rundt på netten for at finde analyser til essayet, men der er bare ikke lige nogen der giver et rigtigt spark til at komme igang. Kan man Starte med et citat eller noget andet smart? Nu er essayes ikke lige min stærke s... -
Spørgsmål om metode :)
ForumindlægHej! Jeg skriver i Dansk og Engelsk om ''overvågning'' og har analyseret of fortolket romanen 1984 af g. Orwell Jeg har valgt at bruge Nykritisk metode .... Altså må jeg godt kun den metode da den hører under begge fag? Eller skal jeg have 2 metoder? Har også brugt den herme... -
ond i sulet
Forumindlægved denne novelle har været der før.men sidder og skal til at analysere den og synes den er sværd. er det sandt at hovedtemaerne er jalousi og angst.. ?Hvilket miljø er de i??teksten strækker sig over deres barndom til teenageår.hvorfor er storesøsteren så jaloux på helene, den mindre søskendè?og... -
kortfilm "kom" + Digt "ak, mindes du"
ForumindlægHey alle sammen... Skal skrive en dansk stil hvor jeg skal analysere kortfilmen "kom", og derefter skal jeg sammenligne den med digtet "ak, mindes du"... Ville høre om der ikke var nogle der havde lavet den opgave, som jeg så måske måtte se.. Har en del problemer med samme... -
Hjemvejen af Villy Sørensen - HUNDESYMBOLIK
ForumindlægHej :-) Jeg sidder og analyserer hundenes betydning i "Hjemvejen" af Villy Sørensen og er kommet fremtil, at de er et symbol på drengenes drifter. Men er der nogle, som kan hjælpe mig med at komme videre? Er det egentlig hunde de tæller, eller er det nærmere kvinder?? :D Jeg h... -
Harpespilleren ved posthuset
Forumindlægheeey har nogle af jer læst digtet Harpespilleren ved posthuset.. Den er skrevet i 1803 af Adam Oehlenschläger og jeg fatter NOTHING! Forstår virkeligt ikke, sådan noget gammelt dansk sprog og jeg skal skrive en analysere og fortolkning af den :S. Hvad skal jeg gøre? :o Help meeee
