Søgning på: historie begreber. Resultater: 18501 til 18520 af 22480
-
Jonathan Joe - 9th and 13th analyse og fortolking??
ForumindlægJeg er ved at skrive en essay om en short story kaldt "9th and 13th", af Jonathan Coe. Jeg har søgt hele nettet for engelske og danske stile som inspirationskilde til hvad jeg kan skrive, men forgæves. Jeg har forsøgt på google, studienet og her på studieportalen. Kan det virkelig p... -
Problemformulering
ForumindlægJeg skal skrive en opgave om Visionen Christiania. Mit problem med opgaveskrivning er at lave problemformuleringen. Jeg kan ikke formulere ordenlige spørgsmål. Jeg vil gerne skrive om visionen bag christiania og om hvordan det blev. Jeg skal tage udgangspunkt i fagene Historie og Samfundsfag. De ... -
Problemformulering-Tværfaglig
ForumindlægHjææææælp, min skole er så dårlig til at informere eleverne :( Så pludselig får jeg at vide, at jeg skal have en problemformulering klar til imorgen :s Jeg har valgt to fag: Historie og Billedkunst. Jeg har to emne... -
Ideer til emner?
ForumindlægHej. Vi skal til at have SRP, jeg går i 3.g på Struer gymnasium. Vi skal have engelsk med som hovedfag, da vi har det på A-niveau, og derefter er der frit valg af det andet fag. Psykologi, spansk, dansk, historie, samfudnsdag, idræt. Hvis i selv har skrevet SRP vil jeg gerne høre hvad i valgte af... -
Bliver jeg mon optaget????
ForumindlægHej, jeg hedder Kasper. Blev student juni 2012 og er nu igang med mit sabbatår. Min plan er at begynde på en videregående uddannelse efter sommererien i år. Vil gerne ind på Århus Universitet og læse Engelsk og Europastudier, men er ikke sikker på hvor stor chancen er for at jeg bliver optaget?... -
Kan jeg komme ind på studiet? Hjælp!
ForumindlægHej, jeg hedder Kasper. Blev student juni 2012 og er nu igang med mit sabbatår. Min plan er at begynde på en videregående uddannelse efter sommererien i år. Vil gerne ind på Århus Universitet og læse Engelsk og Europastudier, men er ikke sikker på hvor stor chancen er for at jeg bliver optaget?... -
Minimalistisk litteratur fra 60'erne?
ForumindlægHej! Jeg skal i gang med at skrive min dansk/historie opgave og har valgt at skrive om minimalismen. Minimalismen stammer jo sådan set fra 60'erne og blev rigtig populært i 90'erne, men hvilke noveller er der fra 60'erne? Jeg er fuldstændig blank på det punkt - jeg kan slet ikke fin... -
hjælp tysk :-D
Forumindlæghej jeg skal skrive en lille historie hvor jeg skændes medmine forædre... jeg skal bruge 5 af disse ord og skrive 10 sætninger :-D hjææælp Endlich =Endelige Bis=indtil Deswegen =derfor Ganz =ganske Doch=dog Ween =hvis Dann= så Daruber= om det Noch =endnu Immer = altid Dafur =for de... -
Oversæt til tysk
ForumindlægKan I oversætte disse sætninger til tysk? 1. Historien handler om to søstre, som bor hos deres bedstemor. 2. De hedder Margret og Sophie. 3. Margret, som er storesøsteren, er vel omtrent 13 år gammel, mens lillesøsteren er 9 år. 4. Fordi vinteren er meget streng, fryser de og glæder sig... -
Metode-forviring Kvantitav
ForumindlægHej alle, jeg laver AT i fagene bio og historie. I den historiske del har jeg arbejdet med nogle forskellige skriftlige kilder, som jeg har lavet kildekritik på. Det er der styr på. MEN, jeg har også kigget og analyseret nogle statistikker, og her bliver jeg forvirret. Jeg ved, at når de... -
2.g opg - Nazismens Ungdom
ForumindlægHej jeg skal til at skrive min 2.g Dansk/Historie opgave, og i dette tilfælde skal jeg skrive om det at være ung under nazismen, i omkring anden verdenskrig. Jeg er selv lidt på bar bund, så jeg vil høre om der ikke er nogen som vil give mig lidt hjælp til dette ? Jeg vil meget gerne høre forslag... -
AT - hjælp mht biologi
ForumindlægHej derude, vi har snart AT, (2g) .. jeg har valgt at kombinere biologi og historie sammen, og skrive om pesten i Europa. Var på biblio igår, og fik meget ud af det, især omkring det historiske, savner dog noget mere dybde mht. til biologien, altså fysiologien osv i kroppens celler .. og ville hø... -
Forslag til kilder.
ForumindlægHej allesammen Er der nogen som har nogle forslag til kilder mht. kampen for det gode liv i AT? Skriver i historie/dansk og nedenfor kan i se nogle punkter omkring mit emne: - Østtyskland og Stasi - overvågningsamfundet - Kampen imod overvågningssamfundet - Kunstneriske frihed i Østtys... -
Fortolkning af Skarnbassen
ForumindlægHej der ude :) Jeg skal lave en analyse og fortolkning af H.C Andersens historie "Skarnbassen". Eventyret kan læses her: http://www.andersenstories.com/da/andersen_fortaellinger/skarnbassen . Jeg har ikke rigtig nogle problemer med analysen, men jeg kan ikke helt finde ud af, hvad H.C... -
"Klokken" af H.C. Andersen - hjælp det haster!!
ForumindlægHej:-) Jeg vil gerne inddrage "klokken" i min perspektivering i denne her analyse jeg er i gang med at lave. Da det er et stykke tid siden jeg har læst den, kan jeg ikke huske alle detaljer i historien. Mit spørgsmål var så, om der var så om nogen af jer hurtigt kunne svare på følgende... -
Kvinderne i Afghanistan
ForumindlægHej jeg har valgt og skrive i Historie A og Religion C omkring kvinderne og deres kamp om et bedre liv i Afghanistan Jeg har problemet at en overordnet problemformulering synes umuligt, jeg har virkelig forsøgt at inddrage de to fag samt kvinderne i en problemformulering , men det lykkes mi... -
SRP - hjælp!
ForumindlægJeg skal vælge fag til SRP senest på fredag og jeg ved slet ikke hvilke fag jeg vil skrive i, og hvad jeg vil skrive om. Eller det vil sige jeg ved, at jeg skal skrive i matematik, da det er det eneste fag jeg har på A-niveau i min studieretning, og det er der problemet ligger, for jeg ved ikke h... -
hitler
ForumindlægHvordan ser det her ud ? • Hvilken betydning havde rigsdagsbranden, d. 27. februar 1933, for Hitlers vej til magten? • Hvem var Hitler? - Har Hitlers barn - og ungdom nogen indflydelse på den fanatiske mand, Hitler endte med at blive? • Hvordan kunne det lade sig gøre, at Hitler, ... -
Hvad kalder man dette?
ForumindlægHej alle.. Jeg er igang med at skrive en stil... Jeg tænkte på hvad kalder man følgende?... ... f.eks. det at novellen jeg læser har en 3. persons fortæller, med indre syn gør at man fortælleren får en identitet (fremfor det var en implicit/fluen på væggen -fortæller). Og det gør selvføleglig at ... -
hjælp - det haster !
ForumindlægHej Jeg er ved at skrive en dansk-historie opgave, da jeg går i 2.g. Mit emne er kvindehistorien i Danmark fra 1914-1939. I min redegørelse har jeg et punkt, hvor jeg skal gøre rede for udviklingen af ægteskabet i forhold til seksualiteten, i denne forbindelse vil jeg inddrage en tabel, som viser...
