Søgning på: srp biologi og kemi. Resultater: 18501 til 18520 af 27496
-
Jern(III)nitrat) + salicylsyre=lilla?
ForumindlægHej er igang med en kemi raport om acetylsalicylsyre hvor jeg har lavet en colormetrisk analyse og kan ikke lige huske hvorfor Jern(III)nitrat) og salisylsyre danner et kompleks? og gir en lilla farve.hvorfor bliver farven lilla? :) -
Stivelse og spyt
ForumindlægHej. Vi har fået foreslået dette forsøg af vores kemi-lærer, som vi kan bruge inden for "fødevareproduktion lokalt og globalt". Men hvordan bruger vi det? vi ser ikke sammenhængen mellem forsøget og landbrug/fødevareproduktion -
Lektiehjælp tilbydes
ForumindlægHej, Jeg tilbyder online lektiehjælp i matematik A, fysik A, kemi B og engelsk B. Jeg har fået 12 til samtlige eksamener - undtagen fysik hvor det blev til et 10-tal. Jeg er 19 år gammel. Skriv i indbakken hvis interesseret :) -
Problemer med oversættelse
ForumindlægEr der et fast udtryk på tysk, der minder om det danske "ud af det blå"? Fungerer "aus heiterem Himmel"? Et andet spørgsmål: Hvordan vil i oversætte følgende sætning: Trods deres manglende kemi, vælger han stadig at aflægge hende et besøg. -
Dumpning
ForumindlægHej.. Jeg har naturvidenskablig studieretning, og jeg har dumpet i kemi og engelsk... og jeg afslutter desværre begge fag i år.. Hvis jeg nu ikke kommer op til eksamen i de to fag... Kan jeg så tage nogle aftenkursus'er så jeg dække dem (Jeg går i 2g nu) -
Reaktionshastighed, hjælp! kun en opgave
ForumindlægHej, nogle herinde, der er god til kemi, der kan hjælpe mig med den vedhæftede opgave? Det ville jeg sætte pris på! Det er kund en opgave jeg mangler, så er min aflevering don! Håber nogle vil hjælpe mig! -
grundstoffer som er gasser ved stuetemperatur
ForumindlægHej alle sammen. Jeg er ret ny til kemi, og har fåget et stykke opgaver. Et af de opgaver er at jeg skal finde 10 grundstoffer der er gasser ved stuetemepratur (25 grader celcius). Hvordan kan jeg finde ud af det? kan jeg se det på det periodesystem? -
RETTELSE AF RAPPORT. HJÆLP!
ForumindlægJeg har en kemi-aflevering til i morgen tidligt. Jeg vil bare gerne være sikker på, at mit teori-afsnit samt resten af indholdet passer sammen, og at det er korrek info. Hjælp gerne. Tak på forhånd. Filen er vedhæftet. -
RETTELSE AF RAPPORT. HJÆLP!
ForumindlægJeg har en kemi-aflevering til i morgen tidligt. Jeg vil bare gerne være sikker på, at mit teori-afsnit samt resten af indholdet passer sammen, og at det er korrek info. Hjælp gerne. Tak på forhånd. Filen er vedhæftet. -
HJÆLP EKSAMEN
ForumindlægHej jeg skal til sådan en fysik/kemi terminsprøve inden den endelige eksamen men jeg har et problem, jeg ved ikke hvordan man kan lave et forsøg om salte. nogle der kan hjælpe mig. Skriv det helst ret simpelt ellers forstår jeg det ikke? -
rapport
ForumindlægJeg er i gang med at skrive en rapport i kemi der hedder "fra malachit til kobber". Forsøget består af tre mindre forsøg, men tænkte på om jeg mon skulle adskille dem fra hinanden eller skrive alt behandling samlet?? Hvad ville være mest overskueligt? -
reaktionshastighed og differentialligningerne for let emne?
ForumindlægHej alle, Er det muligt at arbejde med reaktionshastighed og differentialligningerner, hvis man nu er kemi og matematik A elev? Vi arbejder pt. med differentialligninger og reaktionshastighed har vi muligvis om indenda, så kan lærerene ikke synes at emnet er for let? -
Dumpe årsprøve
ForumindlægHalløj :-)) Jeg går i 2g på Gymnasium på den naturvidenskabelige linje (mat A, fysik B, kemi B) På fredag skal jeg have den skriftlige årsprøve i matematik, hvis jeg dumper den, skal jeg så gå 2g om ? Mvh. Malene :-) -
Hjælp -
ForumindlægSkal til eksamen ; og har stadig ikke fået lavet min synopsis: jeg har valgt emnet energi og det nok det eneste jeg har gjort ; kunne i hjælpe mig med nogle problem stillinger. jeg skal indrage både geografi og kemi sooo help plz :.. -
beregninger af forsøg HJÆLP
ForumindlægHej jeg er rigtig dårligt til alt det med kemi og vi skal lave nogen beregninger det er nok noget af det jeg har det værest med er der nogen der kan hjælp mig? vi har lavede et forsøg i min time. Jeg har vedhæftet forsøgsvejliedningen. og de diskutionspørgsmålne håber i kan hjælp mig -
Phenoler
Forumindlæghi er der nogen her som kan hjælpe mig med at skriver lidt om phenoler. jeg skal op til kemi B eksamen imorgen, og har et spørgsmål om hyroxoforbindelser som phenoler. hvad er fysik og kemiske egenskaber, isomeriforhold for phenoler? på forhond tak -
Hjælp til kemiske betegnelser
ForumindlægJeg skal op til kemi eksamen, og jeg kunne rigtig godt tænke mig en liste over de forskellige stoffer/molekyler eller hvad de hedder. Ja jeg har slet ikke styr på det. Tænkte noget i stil med: H20 = Vand *** = eddikesyre osv. osv. En der ved hvor sådan en liste findes? :) -
Simple molekyleforbindelser
ForumindlægJeg sider og makker med noget kemi, og kan ikke rigtig finde ud af hvornår en molekyleforbindelse er simpel. Kom evt. med nogle eksempler Så vidt som jeg har forstået, er en molekyle en molekyle når der er en kovalent binding. På forhånd tak -
Magnetisme og elektromagnetisme
ForumindlægHej :D jeg skal til mundtlig Fysik og kemi eksamen FSA her på onsdag, altså d. 1 juni. jeg sidder nu og prøver at skriver noter, men jeg syntes ikke at det er så let. Nogen der kan hjælpe mig med hvad jeg kan skrive? -
Dehydration
ForumindlægHvordan reagere C6H14O4 (TEG) med H2O (vand) det er i forbindelse med et projekt omkring dehydration jeg har brug for et reations skema for de to har ikke selv meget viden omkring kemi. Ved heller ikke hvor mange vand molekyler det vil binde håber i kan hjælpe med et reaktions skema. vh simon
