Søgning på: samfundsfag eksamen. Resultater: 18521 til 18540 af 39570
-
Termins Prøve MatA+
ForumindlægHej jeg går i 2.g og skal op til terminsprøve i matA i morgen :(Så ville høre om nogle har nogle af de tideligere opgavesæt med besvarelser.. -
prøve.
ForumindlægHEJ jeg skal til prøve i skriftlig tysk , på tirsdag og derfor vil jeg gerne spørge om der er nogle der har ideer til hvordan man forbereder mig bedst muligt.. jeg plejer at få 8 i stile, men vil gerne forbedre mig. nogen der har nogle ideer til hvordan man klarer sig godt? -
ESSAY- gode metoder?
ForumindlægHey..Jeg skal snart op i englesk skriftlig og skrive et essay. Har i nogle gode råd/tips om hvad man kan gøre for at hive karakteren oppe. Eller rettere sagt: Er der ting/træk man kan gøre for at komme højt oppe i karakter..! -
Forslag!
ForumindlægHej,Jeg skal igang med en afsluttende opgave i KOM/IT, og emnet er individuelt.Jeg vil sådan set bare høre, hvilke KOM/IT baserede emner der hører under musikbranchen, foruden lyd.Er der andre forslag til et godt emner, er du meget velkommen til at tilføje det.//Eagle-Eye -
Fokus i AT-fremlæggelse
ForumindlægHej alle.. Så er det snart ved at være tid til AT igen, skønt! Jeg har lige et par spørgsmål angående fremlæggelsen i AT. Efter introduktion skal jeg forklare/uddybe nogle af mine problemstillinger.. jeg skriver om den spanske borgerkrig og Hemingways roman "For whom the bell tolls" (h... -
Er dette korrekt?? trekanter
ForumindlægHej igen.. Har vedlagt et dokument - er disse resultater rigtige? På forhånd tak! ;-) -
Hjælp! FSA mdt. dansk
ForumindlægHej, jeg har trukket emnet "Vold" til mdt. dansk og har ud af det emne valgt at analysere en artikel. Hvordan gører jeg det bedst? Hilsen peligro -
Musikforum?
ForumindlægHvorfor er der ikke noget musikforum? -
udregning pct
ForumindlægHvordan udregner jeg pct., hvis jeg har 127 personer. og 92 støtter om et lovforslag fx. Hvordan udregner jeg så hvormange pctt det er? -
Mangler titel of forfatter
ForumindlægKære kloge mennesker på studieportalenJeg har afleveret en mundtlig bograpport af en bog læst i dette semester på HF, men har fuldstændig glemt titel og forfatter... Kan dog huske en smule af handlingen, så jeg håber der er nogen kloge hoveder der kanEn fyr der starter med at bo hjemme, men kan i... -
Første rejse til månen
ForumindlægHEj....... skal op imorgen... problemformulering: Vi vil gøre kort rede for den kolde krig, med særligt fokus på rumraketter. Vi vil komme ind på udviklingen af raketterne som blev brugt under den kolde krig til rumforskningen og udviklingen af rumraketten. Derudover vil vi diskutere hvad det h... -
Bestemmelse af koordinatsæt i rummet
ForumindlægOpg. I et koordinatsystem er der indtegnet et rektangulært skråplan ABCD og en lodret mast FT. Masten er forankret i skråplanet med 4 wirer. En af disse wirer er fastgjort i punktet S, og er parallel med vektoren r = (-5, 5, -19) A=(10, -10, 0) , B=10, 10, 0) , C=(-10, 10, 4 ) , D=(-10, -... -
matematik på niveau A
ForumindlægHvad skal man gøre hvis man ikke er så god til matematikken og man skal har det på A niveau næste år? Her efter sommeren starter jeg starter jeg på samfundslinjen Samf, A Engelsk A Matematik B. Men ville meget hellere starter på den naturfagliglinje Fysik kemi og matematik, men ... -
Beregning af gennemsnit
ForumindlægHej hejNår man skal beregne sit gennemsnit for sin studentereksamen, hvordan gør man så helt præcis?Hvis man fx har fået karaktererne:Årskarakter:Dansk: 11Matematik: 10Engelsk: 9Eksamenskarakter:Dansk: 10Matematik: 11Skal man så ikke regne gennemsnittet af årskaraktererne, og gennemsnittet af eks... -
sandsynlighedsregning
Forumindlægjeg har lige kigget lidt rundt herinde, og set at der er en del spørgsmål ang. sandsynlighedsregning, men som jeg har forstået det er det emne blevet taget ud af det skriftlige pensum... tager jeg helt fejl?? -
Eksistentialisme problemformulering
ForumindlægHej Jeg skal skrive en max 5 siders opgave om eksistentialismen hvor jeg regner med at vile sammenligne Kierkegaard og Sartre.. Nogen som har idéer til indhold og en problemformulering? -
Afleverings opgave.
ForumindlægOkay jeg vil rigtig godt have hjælp til det her jeg har 2 spørgersmål Info. familien finder følgende oplysninger på internetet Der er 294 kilometer fra Esbjerg til København Det koster 215,00 kr at køre over storebæltsbroen. En liter benzin koster 9,95 kr Øvrige omkostninger til bilens drift er 2... -
Matematik på B niveau
ForumindlægHej... Jeg vil høre om der var nogen der vidste om det var muligt og skifte over til matematik i B niveau i denne tid af året på første HF? Hilsen Ali -
Digt
ForumindlægHvis jeg har forstået dette koreekt, så er det er PROSADAGT?- Da det ikke er muligt at komponere en melodi, det rimer hellere ej. Og det er hellere ikke parrim, krydsrim, eller klamrerim, hvad er det så?Der ér ikke SÅ mange ting der virkelig betyder noget og hvordan også?som man trækker vej... -
arbejde med en tekst?
Forumindlægsidder og læser historie op og jeg hader historie som bare pesten... men hvordan forbereder mansig bedst i historie.. jeg læser ten tekst og skriver dermed et referat ned til hvert telst..(og selvfølgelig andre relevante notater) men hvad mere skal man gøre...
