Søgning på: OSO - Obligatorisk selvvalgt opgaven. Resultater: 18541 til 18560 af 142867
  • Energi - Vigtigt!

    Forumindlæg
    jeg sidder og skal i gang med en opgave om energi. men desværre er jeg helt forvirret og aner ikke hvordan jeg skal gøre. det første spørgsmål ved jeg allerede hvordan man regner, men resten kan jeg slet ikke finde ud af. håber nogle kan hjælpe mig, da det skal afleveres i en rapport! opgaven...
  • frivillige! hjælp!

    Forumindlæg
    Jeg har lige skrevet en stil på dansk, med overskriften "forladt". Men da jeg har super mange lektier for, har jeg ikke tid til at finde flere fejl, end jeg allerede har fundet. så hvis der er nogen, der er en venlig sjæl, og vil tjekke for komma-/stavefejl - eller bare vil læse den ige...
  • Hjælp kan ikke nå og lave den her opg og er ikke så god til pls hjælp

    Forumindlæg
    Fællesfaglig opgave til emnet Energi (bæredygtig) Spørgsmål til geografi Hvorledes er kul og olie dannet ? Hvor gamle er de fossile forekomster ? Hvorledes udvindes kul og olie (beskriv produktionsmetoderne gerne billeder) Hvorledes finder man frem til forekomsterne ? Hvilke fe...
  • Håber nogle kan hjælpe!!! En-to-tre-NU! Af Jepser Wung-Sung

    Forumindlæg
    Jeg har fået en opgave hvor jeg skal lave en Personkaratastik af Harve, Trine, Jeppes forældre og Cecilies far. Nogle dder har læst bogen der kan hjælpe mig med at skrive deres Rolle i bogen!!
  • korrektur på SRP

    Forumindlæg
    Davs folkens, jeg skal aflevere en en større skriftlig opgave den 23, og ville derfor spørge om der var nogen jer, der havde tid til lige kigge den igennem? Den er skrevet i samf. og eng. og emnet er: 'unge og rusmidler.
  • Mein Dritter Mord

    Forumindlæg
    Hej, ville lige spørge om nogle havde læst "Mein dritter Mord" af Melina Moser Vi skal nemlig skrive en opgave om teksten, ville lige spørge om nogle kan huske hvad den handle om og måske skrive et lille resume på tysk. tak
  • The Sisterhood of Night...

    Forumindlæg
    Hey allesammen!Sidder og skal skrive et essay om "The Sisterhood og Night", og mangler virkelig inspiration!...Så hvis der er mogen af jer derude der har haft den opgave så giv li´lyd fra jeg ikk´:-) Så er I bar´ de bedste!
  • hjælp til kemi A-niveau?!

    Forumindlæg
    Heysa!! Er der en derude der er tid til at tage et kig på opgave 1 til en kemiaflevering under følgende hjemmeside - har virkelig brug for hjælp! http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/2002/2002-10-2.pdfpå forhånd tak...
  • angiv funktionsforskriften for den rette linje?

    Forumindlæg
    er der nolge der kan hjælpe mig med det matematik på c??? i min opgave står der at man skal angive funktionsforskriten for den rette linje. opg f : F(4)=3 , nogle der kan fortælle mig hvordan man regner den ud??
  • HJÆLP!!!!

    Forumindlæg
    Hejsa Er der en venlig sjæl som vil hjælpe mig. Har lige problemer med opgave a som jeg har vedhæftet, jeg har tegnet F(x) ind i Ti-nspire, og tangeten, men de skærer ikke hinanden. Kan i hjælpe mig med hvorfor den ikke gør det? Har også vedhæftet et billede af det.
  • mutagen/ames test af nitrit

    Forumindlæg
    Hej:D er der nogle der har skrivet en opgave der omhandler mutagentest af nitrit ?? har nemlig en aflevering får men forstår ik hvordan jeg skal starte den :( det vil være mega dejlig hvis en eller anden kunne hjælpe :) på forhånd tusind tak for hjælpen :)
  • Idehistorie - Oldtidens naturvidenskab

    Forumindlæg
    Hej :-) Jeg skal skrive en opgave om oldtidens naturvidenskab. Er der nogle der kan komme i tanke om nogle gode emner at komme ind på? Jeg tænker at jeg i hvertfald skal skrive om astronomi men vil gerne have noget mere og synes det er svært at finde noget om.
  • Maj 1997

    Forumindlæg
    Har lige nogle hurtige spørgsmål til 2 opgaver:Maj 1997 opgave 1)b) Borsyre optræder som en monoprot syre, når den opløses i vand.Jeg har beregnet pH, ved at bruge formlen for svage syrer. Men jeg har hørt en lille fugl synge om at der er tale om et puffersystem, dette kan jeg umiddelbart ikke se...
  • Keglestubs udregning

    Forumindlæg
    Hey,Jeg har fået en model af en keglestub (uden mål) og formlen for udregningen af keglestubbens volumeDerefter er to a opgaverne opstilta)Udtryk volumenet i højden og radius i topfladenb) Udtryk radius i topfladen ved volumenet og højden.Hvad i alverden går det ud på ?
  • Matematikopgave

    Forumindlæg
    Hej. Jeg skal skrive en matematikopgave om 1.gradspolynomier på 1.g plan. Jeg er som det fremgår uerfaren med produktionen af denne type matematikopgaver da jeg jo kommer lige fra folkeskolen hvor en rigtig opgave = et 13-tal. Kan nogen give mig eksempler på hvad jeg fx kan skrive om hældningskoe...
  • Hans Scherfig - Idealister

    Forumindlæg
    Ville bare høre om der var nogle herinde der har læst bogen og evt lavet en boganmeldelse? Stor og skal skrive stor skriftlig opgave i den.. har selv læst den, men kunne være hyggeligt at snakke med nogle om bogen og diskutere lidt og sådan :=) på forhånd tak..
  • SSO om PI

    Forumindlæg
    Jeg skriver om pi og tænkte om der ik var nogle der kunne tænke sig måske at udveksle opgave, så man kunne se hvor man ligger i forhold til hinanden? Jeg har bl.a. om Archimedes, Viète og Monte Carlo metoden... Anyone??
  • hjælp til at finde den først og anden-ordens partielle afledede af en funktion..

    Forumindlæg
    Hej jeg har brug for hjælp med denne opgave. Den lyder at jeg skal finde den først og anden-ordens partielle afledede af denne funktion: h(x,y,z) = 3xyz+x^2y-xz^3 Håber i kan hjælpe
  • Ang. opgaveredaktører - tider

    Forumindlæg
    Ville bare lige høre om det er et generalt 'problem' at det tager lang tid at få en opgave godkendt? Hvormange opgaveredaktørere er der sådan cirka tilknyttet sitet, nogle der ved det??
  • Fysioterapeut

    Forumindlæg
    Hej jeg er helt ny startet som fysioterapeut studerende. Opstarten er svær pga. de mange klinisk udtryk og det tunge stof. Så jeg ville hører om der er nogle opgaver, notater eller noget anbefalet materiale som jeg kan supplere mit studie med. På forhånd tak