Søgning på: eksamensprojekt emner. Resultater: 18541 til 18560 af 27879
-
biologi - brug af metode
ForumindlægHej, jeg har valgt emnet opdagelsesrejser i fagene historie A og Biologi C. inden for biologi, fokusere jeg på tre ekspeditioner; Danmarksekspeditionen, opdagelsen af bæringsstrædet, og Stanley og dr. Livinstone. jeg skal så se på de sygdomme de blev udsat for; infektioner, skørbug og parasitter.... -
Har ekstremt meget brug for hjælp!
ForumindlægHej mennesker :-) Har virkelig brug fr hjælp. Jeg skal lave et Essay til i morgen, og kan slet ikke komme i gang! Vil høre om der er nogle af jer som har lavet et essay før, så i kan sende det til mig? .. bare så jeg har en anelse om hvordan et essay ser ud? :D Eller evt. et emne jeg kan sk... -
Gode råd til eksamenslæsning?
ForumindlægHej,som overskriften lyder - har I nogle gode råd til hvordan det er mest "hensigtsmæssigt" at læse op til eksamen? Hvad vil I mene, vil være det "bedste": at læse al pensum (overfladisk) igennem, så man når at læse det hele eller læse virkeligt intensivt om hvert emne? (hvilk... -
Fransk+Fysik
ForumindlægHej, Jeg har valgt at skrive i fransk og fysik, hvor den overordnet emne er jordskælvet i Haiti 2010. Men jeg har virkelig svært ved at gribe opgaven an og se hvordan jeg kan finde noget der ville være en god kombi mellem de to fag....Håber det giver mening. Håber på jeres hjælp og input... -
haster please hjæp mig
ForumindlægHej alle sammen håber at nogen af jer vil hjælpe mig for er lidt, faktisk meget forvirret mht. det med teorier og metoder. ??? Jeg er i gang med noget AT. og her lavet et interview med nogle mennesker, de fag jeg har brugt er samfundsfag og naturgeografi... er der ikke nok nogen der vil hjælpe mi... -
Styr på stoffet til skriftlig samf
ForumindlægHej Jeg skal op i skriftlig samfundsfag A i morgen.. Jeg tænkte på om der var nogle som vidste en god politisk side der forklarer problemerne feks mellem georgien og Rusland. Eller skriver noget generelt om bankpakken og finanskrisen. Betydningen af Fogh i Nato osv og præsidentvalget i USA. Altså... -
Statistik ?? HJÆLP
ForumindlægHej! Er ved at læse op til matematik årsprøve. Er kommet til emnet "statistik" og har lige fundet ud af at jeg ikke kan finde hverken noter eller udleverede ark omkring det.Er der nogen der kan fortælle mig hvad man skal kunne om statistik i 1.g?Eller som ligger inde med nogle notater o... -
Differentialkvotient
ForumindlægSkal jo til mundtlig matematik og er ved at lave en lille bog med definitatoner, sætninger og beviser for hvert emne som er opgivet.Er nu kommet til differentialkvotient.Hvordan ville I forklare hvad en differetialkvotient er??ville I bare sige at stigningstallet for grafens tangent i Po(xo;yo) e... -
Forstærkere
ForumindlægHej Jeg har svært ved emnet "cascaded amplifier" og har læst om det i bogen, og set på øvelser. Jeg prøver at lave den her øvelse, men jeg forstår ikke helt, hvordan man griber den an. Kan nogen fortælle mig i punktform, hvordan man griber sådanne opgaver an? Der er åbenbart forskel ... -
Hjælp til inspiration
ForumindlægJeg er ved at forberede mig på den kommende DHO opgave og er gået istå med henblik på et værk som jeg kan bruge og en problemstilling som jeg kan gå ud fra. Mit emne er Romantikken og så havde jeg tænkt mig at vælge en historisk begivenhed indenfor dette (hvilken?) og finde et værk som supple... -
pest og lopper
ForumindlægHej Jeg sidder med emnet pest. og har læst i en bog, at da rotten døde af pest, flyttede lopperne på mennesker i stedet for, og overførte bakterien til menneske. Men mit spørgsmål er, at døde lopperne ikke af pest, eller deres krop var i stand til at tåle denne bakterie. for i bogen står der oss... -
Engelsk Synopse
ForumindlægHej studieportalen. Jeg skal til at lave min engelsk synopse om emnet "Teenagers Life". Jeg har valgt at ligge vægt på "Dviorce", men står her og nu og mangler nogle tekster, der beskriver en skismisse. Hvis i kender til følgende er i velkomne til at smide et link eller lignen... -
Irish Famine
ForumindlægNogen der har nogle gode links til dette emne - synes min lærer har givet mig 2 forskellige tekster der modsiger hinanden lidt så er lidt i tvilv..Nogen der har læst Sinead oConners digt/sang the famine og som har nogle guldkorn? Hvilken forskel gør det at det er en sang i forhold til hvis det va... -
Skriftlig rumgeometri
ForumindlægJeg har sat mig til at løse rumgeometri til den skriftlige eksamen. Jeg går stærkt ud fra at det emne bliver bragt på bane. Men er der nogen som kan lave en mindre udførlig oversigtsliste over hvilke ting man skal kunne til en skriftlig eksamen indenfor rumgeometrien.Jeg vil blive utrolig glad fo... -
Eksamen - differentialregning
ForumindlægHejsa. Endnu et indlæg om differentialregning, der er efterhånden en del:-)Jeg vil bare høre, om der er nogle der har nogle beviser for de forskellige differentiale sætninger...alle noter om differentialregning kan bruges. Det er stort set det eneste emne til mundtlig eksamen jeg ikker har styr p... -
eksamensspørgsmål linjer
ForumindlægVi har fået eksamens spørgsmålene i matematik og et af emnerne er linjer, hvor jeg er blevet bedt om at kigge på hældningskoefficient og afstand fra punkt til linje og sætning om stigningstallets produkt for vinkelrette linjer. - Mit spørgsmål til jer er om det det er liniær regression der menes ... -
Andengradsligninger
ForumindlægHej, jeg har brug for hjælp til en matematik opgave. Opgaven lyder: Hvis man til det dobbelte af et tal adderer tallets reciprokke, bliver resultatet 3. Hvor man deltog i fordelingen? Opgaven ligger under det emne, der hedder ligninger og uligheder, så jeg skal have opstil en andengradsligning,... -
Hjemmeopgave - Hjælp
ForumindlægHeey jeg skal alve en hjemme opagev er nået til en opgave jeg er usikker på hvordan skal laves. nogle der har nogle ideer? jeg overvejede noget sinus, emn var ikke sikker hvordan jeg så skulle udregne det. håber der er nogle der kan hjælpe da den er til i morgen! mvh melanie :)) -
Teoretiske bæreevne for varmluftballong
ForumindlægMin fysik eksamen venter lige rundt om hjørnet så sidder lige og terper på det sidste, men der er et par ting jeg ikke helt er sikker på.I forsøget med varmluftballonen, man konstruerer den selv, er der to fejlkilder.1. Temperaturen er ikke den samme overalt i ballonen.2. Ballonen antages at være... -
AIDS
Forumindlæghej mit AT emne er Aids og mit fagkombination er dansk og biologi. jeg kan godt finde gode kilder om redegørelse af Aids. Men jeg kan ikke gode kilder om Aids i dansk delen for at analysere en tekst. mit spørgsmål er så: kender i nogle gode kilder, hvor man kan analyser nogle artikler...
