Søgning på: synopsis eksempel engelsk. Resultater: 18541 til 18560 af 44202
-
Hjælp og ideer til naturfagsprøven
ForumindlægHej Jeg sidder i den "heldige" sitiuation at jeg lige har trukket min opgave til naturfagsprøven. Jeg vil derfor lige høre om der var nogle der havde nogle guldkorn, og/eller forslag til nogle forsøg jeg kan lave ud fra opgaven eller anden nyttig viden jeg kan bruge på nogen måde. Opgav... -
Fibonaccital
ForumindlægHej!Jeg sider og kikker på fibonaccital. og hans oprindelige definition er F1 = 1, F2 =1 og Fn + 2 = Fn + 1 + F nJeg er ikke helt med på hans definition, for når jeg afprøver den ved at sætte nogle fibotal ind passer det nogen gange, men ikke andre, så der må være noget jeg ikke er med på... -
receptorer
ForumindlægHej er der nogen der hurtigt vil forklare hvad en receptorer er for noget i for bindelse med nervesystemet biologi c. :) -
ikke stykkevis monotone funktioner
ForumindlægHer kommer et lille hurtigt spørgsmål.Sidder og læser mellem sammenhængen mellem sum og integration, hvor jeg støder på sætningen:"Der findes imidlertid kontinuerte funktioner, der ikke er stykkevis monotone", findes der sådanne funktioner, ud over konstante funtioner, der kan skrives p... -
Brændværdi - korrekt udregnet?
ForumindlægDer forbruges 6,1 mL brint i den omtalte tidsperiode. Brint har en brændværdi på 12 J/mL ved 25 ?C og 1 atm. Beregn energien i det forbrugte rumfang brint. 12*6,1=73,2 J/mL Hvad er cellens nyttevirkning? =Nyttevirkning: 73,2/6,1 Nyttevirkning: 12 J/mL -
Variabelsammenhæng
Forumindlægskal op til eksamen på fredag i mundtlig matematik og er i gang med dispositionerne men et spørgsmål er jeg lidt lost i. Gør rede for, hvordan man kan analysere et datasæt for om det passer på en bestemt vækstmodel – og gør rede for, hvordan man kan bestemme variabelsammenhængen. det første... -
Tilstandsfunktioner
ForumindlægNår vi taler om termodynamikkens 1. hovedsætning ΔU = Q - W så siger man at den indre energi er en tilstandsfuntion men det er varmen, Q, og arbejdet, W, ikke. Hvorfor? Hvad beskriver en tilstandsfunktion egentlig? -
AT/fysik Rumraketter
ForumindlægHejsa:) Jeg skal til AT-årsprøve, og har om emnet rumraketter. Jeg skal snakke noget om fysikken bag rumraketter, men ved ikke helt hvor og hvornår man bruger formlerne.. såsom centripetalkraften? eller raketligningen? Er der nogle der kan hjælpe mig lidt på vej? Hilsen Julie -
Hvad hedder det?
ForumindlægKan det passe, at processen hvorved: 1) Mirkoorganismer er vigtige for forrådnelse af protein til NH3-/NH4- kaldes ammonifikation? 2) Oxidation af ammonium til nitrit og videre til nitrat kaldes nitrifikation? 3) Organisk stof + NO3- → N2 + CO2 + H2O + energi kaldes denitrifikation? 4) Hvad ... -
den kolde krig
Forumindlæghvad var motivet for sovjet at få stor indflydelse i netop Grækenland? der har vel ligget mere i kortene end blot omvende den græske befolkning i en kommunistisk retning. -
Markedsrenten
ForumindlægHej hvad ligger markedsrenten for langtfristede obligationer på lige nu? I min VØ bog siger den, at den kan svinge mellem 4%-6%, men jeg kan ikke finde nogen kilder, der kan bekræfte det. -
Statistikker
ForumindlægHey !nu er alle eksamenerne jo ved at være færdig. Kommer der så ikke sådan en statistik over gennemsnittet af ens skole i hvert enkel fag . Syntes jeg har hørt om det . Nogle der ved hvor man finder det? -
En lederside - avis... hjælp!
ForumindlægHej! Håber at i kan hjælpe mig med det her:Er der en lederside i lokale aviser.Hvilke aviser har lederside, er det kun de aviser, som har holdning til politikken(ikke neutrale aviser - måske) eller hvad?På forhånden tusind tak! -
svar tak
ForumindlægHvorfor farver H+-ionerne på pH-papiret rødt. En H+-ion er da ingen syre i sig selv, vel? -
konditallet
ForumindlægFigur 3.3 viser resultatet af et forsøg, hvor man målte den maksimale iltoptagelse hos en rask person før og efter 3 ugers sengeleje samt i den efterfølgende 2 måneders træningsperiode. Figur 3.3. Maksimal iltoptagelse før og efter sengeleje Kilde: Studentereksamen au... -
Metoder - Nogen som kan forklare dette?
ForumindlægHej, jeg skal fortælle om kultursammenstød til min AT-eksamen, og i den forbindelse har jeg brugt Huntingtons teori - Hvilken metode har jeg så brugt, hvis jeg bruger hans teori til at analysere det? Og er der evt. nogen der ved hvor man kan finde en uddybning af hele metodebegrebet og de forsk... -
Tid/lyst til at læse talepapir?
ForumindlægNogen der er venlige at læse mit talepapir? Det er lidt langt, men jeg "kortner" det ned når alt er færdigt! Handler om den latinamerikanske immigration til USA. Fag: Samf og spansk, på forhånd tak!! -
Statistik
ForumindlægEr der nogen der kan forklare mig forskellen på diskret stokastisk variabel og grupperet, kontinuert stokastisk variabel?Tak!Mvh Eva -
AT, samfundsfag, Huntington og Fukuyama
ForumindlægHej alle jer! :) Jeg sidder her og kan efter lang tids søgen simpelthen ikke dreje mit hoved om, hvad Huntington og Fukuyamas teorier i bund og grund går ud på.. Synes alt det materiale jeg finder er meget forvirrende, og kunne godt bruge en hjælpende hånd til at forstå det meget "fi... -
Bilag i indholdsfortegnelse?
Forumindlæg
